Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

25.2.2009 20:56

SB2 kirjoitti:
WeDü kirjoitti:
SB2 kirjoitti:Pohjolan vakuutusehdoissa lukee että kuskilla pitää olla ajoneuvoon oikeuttava ajokortti. Eli ei korvaa, ja uskoisin että pohjola ei ole ainut yritys joka näin toimii ;)


Ilmeisesti täysin yhtiökohtaista, Turvassa ei kysellä kortin perään mitään, vaan vakuutus korvaa kortittomallekin vahingon sattuessa kunhan pyörän tehot sitten ovat otteessa todellisuutta vastaavat.



Onneks ei tarvii ajaa ku tää kevät rajottimen "kanssa" ja sit pyörä myyntiin, seuraavalla saakin sit ihan lain mukaan päästellä oikein kunnolla :D


noo,saa ja saa,nopeus on kumminkin rajoitettu ja liian räväkästä kiihdyttelystä saa pamppua ihan muuten vaan. :D

25.2.2009 23:31

markketo kirjoitti:Mut eiks nyt puhuttukkin siitä et aikoo jäädä kiinni? :lol:

Itse ajaisin suoraan täystehosella jos tietäisin valmiiksi ajavani paljon ylinopeuksia. Ja niin teinkin.

Perusratsiassa ne ei kiinnitä huomiota täsmääkö pyörän tehot ja kortti. Tai ainakaan mulle ei kertaakaan sanottu mitään. 8)

Ei pidä jäädä kiinni. Kukaan ei pakota pysähtymään niihin sinipunaisiin valoihin. Itse en ainakaan pysähtynyt kertaakaan ;)

26.2.2009 0:30

Pitääkö se nyt sit penkitää niin et nykyiset tehot ja kuristettu teho papereissa vai riittääkö että vien vaan kuristettua penkitettäväksi ja menen katsastuskonttorille?

26.2.2009 0:46

onko kellään kokemuksia täältä tilaamisesta http://www.fhm-motorraeder.de/25_kw/25_kw.html

28.2.2009 20:03

Lehtonen__ kirjoitti:Pitääkö se nyt sit penkitää niin et nykyiset tehot ja kuristettu teho papereissa vai riittääkö että vien vaan kuristettua penkitettäväksi ja menen katsastuskonttorille?



Pitää penkittää täysissä tehoissa ja sitten kuristettuna (tehtaan kurisarjoillahan ei koko penkitystä edes tarvitse) Mutta asiassa onkin mutka eli jos pyörän teho olisi 50kw ja täysitehoisena penkissä irtoaisi vain 45kw, eli 5kw vähemmän kuin pitäisi, niin sinun pitää kuristaa pyörä sen 5kw alle 25kw eli 20kw:seksi, jotta kun joku joskus tekee mahdollisesti remonttia, niin tehot eivät nouse yli sallitun!

28.2.2009 21:19

mf-690 kirjoitti:Mutta asiassa onkin mutka eli jos pyörän teho olisi 50kw ja täysitehoisena penkissä irtoaisi vain 45kw, eli 5kw vähemmän kuin pitäisi, niin sinun pitää kuristaa pyörä sen 5kw alle 25kw eli 20kw:seksi, jotta kun joku joskus tekee mahdollisesti remonttia, niin tehot eivät nouse yli sallitun!
Tosiaan juuri näin. Kulumisen, ikääntymisen tms. myötä aiheutunutta tehon laskua ei hyväksytä "kuristamistavaksi".

3.3.2009 20:49

Kiperä kysymys hieman ohi otsikon: Mitä merkitsee rekisteriotteen kohdassa JARRUT oleva "N/M"
Mitä edellytyksiä tämä tuo? tyyliin oltava rumpu takana ja edessä levy?

kawasaki zx6r 05/06

6.3.2009 2:45

moi mulla olis kawa ZX6R eli 636 vm06 kahvakurilla mites sen vois purkaa onko jollain kuvia siitä operaatiosta ja onko joku viritelly jonkalaisen pikakurin poliisien varalle... mun ninjasta penkitettiin TT 144hv koneesta käyrä oli hyvä mut ku kuristuksen jälkeen penkitettiin niin oli surullista katseltavaa

6.3.2009 11:21

Time kirjoitti:moi mulla olis kawa ZX6R eli 636 vm06 kahvakurilla mites sen vois purkaa onko jollain kuvia siitä operaatiosta ja onko joku viritelly jonkalaisen pikakurin poliisien varalle... mun ninjasta penkitettiin TT 144hv koneesta käyrä oli hyvä mut ku kuristuksen jälkeen penkitettiin niin oli surullista katseltavaa


Ompa tehokas pikkuninja :D Ite jouduin purkamaan bensatankin, ilmanputsarin kotelon ja sitten otin ruiskurungon esiin, missä kuristupalikka oli kiinni. Se pois ja osat takaisin paikoilleen, onnistui minulta vaikka aikasempaa kokemusta prätkien availuista ei ollutkaan. Aika helppo operaatio loppujenlopuksi.
"Pikakurina" olen käyttänyt paukkulankaa, saa kurin paikoilleen mustan sivukatteen poistamisen jälkeen noin 1-2 minuutissa.

6.3.2009 14:39

SB2 kirjoitti:
Time kirjoitti: onko joku viritelly jonkalaisen pikakurin poliisien varalle...



"Pikakurina" olen käyttänyt paukkulankaa, saa kurin paikoilleen mustan sivukatteen poistamisen jälkeen noin 1-2 minuutissa.



on hieman hidas pikakuri kun punainen valo palaa jo takana, pitäs olla semmonen kuin joillain eli kaasukahvan rungosta painetaan pieni tanko sisään sopivaan reikään ja silloin kääntyy juuri sopivasti......

6.3.2009 16:05

Time kirjoitti:on hieman hidas pikakuri kun punainen valo palaa jo takana, pitäs olla semmonen kuin joillain eli kaasukahvan rungosta painetaan pieni tanko sisään sopivaan reikään ja silloin kääntyy juuri sopivasti......


Voi olla että rakentelen tilalle pienestä, pitkästä jousesta (joka on muoviputken sisällä) sellasen. Jousen toinen pää kuripalikan "tappiin" ja kun jousesta vedetään niin palikka menee paikoilleen. Jousu siksi koska se palikka menee paikoilleen vaan yhdessä asennossa :)

9.3.2009 20:18

Noniin, taisin tossa mennä ostamaan sitte pikkuzetan ja kuristaa pitäisi.. :s Mopedi on ruisku jotenka joku boxi kii johdoilla vai? Tiedätte varmaankin asiasta aikapaljon enemmän joten jos viitsitte vähän antaa vinkkiä kuinka selviää halviten :)

10.3.2009 11:39

Nauris^^ kirjoitti:Noniin, taisin tossa mennä ostamaan sitte pikkuzetan ja kuristaa pitäisi.. :s Mopedi on ruisku jotenka joku boxi kii johdoilla vai? Tiedätte varmaankin asiasta aikapaljon enemmän joten jos viitsitte vähän antaa vinkkiä kuinka selviää halviten :)


Jos vähän olisit lueskellu topicia, ni vastaus olis löytynyt.. Pikkuzeta kuristetaan kaasun aukeamista estämällä.. Ruiskurunkoon tulee pieni metallilevy...

11.3.2009 22:55

RM1984 kirjoitti:Kiperä kysymys hieman ohi otsikon: Mitä merkitsee rekisteriotteen kohdassa JARRUT oleva "N/M"
Mitä edellytyksiä tämä tuo? tyyliin oltava rumpu takana ja edessä levy?


Mielestäni lyhenteet ovat sanoista Neste/Mekaaninen.
Eli kaikesta päätellen edessä on levyjarru ja takana rumpujarru.

12.3.2009 21:42

teude kirjoitti:
Tripl3 kirjoitti:
juuso_91 kirjoitti:Tietääkö kukaan pystyykö Triumph daytona 675 kuristaan muutaku kaasukahvasta? :)
Mulle tulos 09 niin siinä on joku tsydeemi tankin alla, täytyy saada pyörä kotiin ensin niin saa tarkempaa tietoo, on kuulemma helppo saada TT:ksi

Niin, siis tankin alle tulee se palikka ja se rajoittaa kaasukahvan kiertoa.


elikkäs tommonen daytona -09 tuli tilattua ja siihen tulee maahantuojan 25kw sarja.. Elikkäs osaako kukaan sanoa että lukeeko rekisteriotteessa vain varaosanumero vai kerrotaanko siinä tarkemmin miten on kuristettu :roll: