Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
23.2.2009 19:25
Aivan nyt puhuttii et jos meinaa jäädä kiinni.
24.2.2009 0:01
tätäki varmaa kysytty mutta ei jaksa selata eikä yhtäkkiä löytyny haulla, tai sitte en vaan osaa, eli löytyskö jostain mittoja cbr 600 pc25 "kuristusläpistä"?
Onko joku tehny näitä itse, aattelin sorvauttaa ammattilaisella kun ilman sais teetättää, vai onko katastussedät vaatinu tüv-todistuksia tms. niistä?
24.2.2009 13:06
Poko kirjoitti:Joo enpä usko et kovin moni jaksaa noit kureja oikeesti pitää. Menee vähä maku hommasta, pois vaa ne ja baanalle. Pikkusakot on sivuseikkoja.

Tuleeko siitä oikeasti vain sakkoja? Ei ajokieltoa tms.?
WPWW kirjoitti:b) Papreissa 25kw, jäät kiinni siitä, että onkin vaikka 100kw todellisuudessa. Taskussa siis pikku-a. Jäät kiinni kortitta ajamisesta ja vakuutus petoksesta tms.
a) Papereissa 100kw ja pyörä 100kw. Jäät kiinni kortitta ajamisesta.
Tuskin kovin moni on jäänyt kiinni vakuutuspetoksesta. En oo lukenut/kuullut kertaakaan.
Onko mitään järkeä ajella KTM 525 EXC jossa on papruissa alle 25kw jos oon ehdollisessa liikenteen vaarantamisesta vielä 8kk..? Jos ajan rauhallisesti eli jään kiinni vaan siitä että pyörä ei ole 25kw nii mitä veikkaatte sakkojen (ja muun) lisäksi, tuleeko linnaa?
24.2.2009 13:57
:'( kirjoitti:Tuskin kovin moni on jäänyt kiinni vakuutuspetoksesta. En oo lukenut/kuullut kertaakaan.
Kaikki ketkä jää kiinni täystehoisella ajamisesta jää (periaatteessa) kiinni myös siitä "vakuutuspetoksesta". Ei siitä liene koskaan ketään oikeasti syytetty, ite en myöskään oo mistään ainakaan kuullu että ois.
24.2.2009 16:25
Kolari tilanteessa voidaan vakuutukset ainakin sitten evätä, jos pyörä ei olekkaan otteen mukainen.
10okw ottessaa ja 100kw pyörässä, ei voida evätä vaikka kortti ei riittäisi. Vakutuus kun kattaa pyörän, ei kuskia.
24.2.2009 16:54
Jorge69 kirjoitti::'( kirjoitti:Tuskin kovin moni on jäänyt kiinni vakuutuspetoksesta. En oo lukenut/kuullut kertaakaan.
Kaikki ketkä jää kiinni täystehoisella ajamisesta jää (periaatteessa) kiinni myös siitä "vakuutuspetoksesta". Ei siitä liene koskaan ketään oikeasti syytetty, ite en myöskään oo mistään ainakaan kuullu että ois.
Joo oikeastaan tarkoitinki juuri tuota ettei ainakaan ole syytetty.
Osaako kukaan ottaa kantaa tuohon ehdolliseen vankeuteen liittyvään kysymykseen?
24.2.2009 17:15
WPWW kirjoitti:Kolari tilanteessa voidaan vakuutukset ainakin sitten evätä, jos pyörä ei olekkaan otteen mukainen.
10okw ottessaa ja 100kw pyörässä, ei voida evätä vaikka kortti ei riittäisi. Vakutuus kun kattaa pyörän, ei kuskia.
Pohjolan vakuutusehdoissa lukee että kuskilla pitää olla ajoneuvoon oikeuttava ajokortti. Eli ei korvaa, ja uskoisin että pohjola ei ole ainut yritys joka näin toimii
24.2.2009 17:17
Osaako kukaan ottaa kantaa tuohon ehdolliseen vankeuteen liittyvään kysymykseen?
Sehän on kortitta ajo ja ajokielto vaan pitenee, sakkoja tulee tietenkin. Ei mielestäni kannata ajaa jos ajokielto on voimassa, pitää vaan kantaa vastuu edellisestä törppöilystä ja olla ajamatta
24.2.2009 18:26
SB2 kirjoitti:Osaako kukaan ottaa kantaa tuohon ehdolliseen vankeuteen liittyvään kysymykseen?
Sehän on kortitta ajo ja ajokielto vaan pitenee, sakkoja tulee tietenkin. Ei mielestäni kannata ajaa jos ajokielto on voimassa, pitää vaan kantaa vastuu edellisestä törppöilystä ja olla ajamatta

Ajokielto loppuu jo toukokuussa mutta ehdollinen on vielä 8kk (tai vain siihen asti että hovi käsittelee valituksen...).
24.2.2009 20:00
Sit ei muuta ku kovaa ajoa
24.2.2009 21:01
SB2 kirjoitti:Pohjolan vakuutusehdoissa lukee että kuskilla pitää olla ajoneuvoon oikeuttava ajokortti. Eli ei korvaa, ja uskoisin että pohjola ei ole ainut yritys joka näin toimii

Ilmeisesti täysin yhtiökohtaista, Turvassa ei kysellä kortin perään mitään, vaan vakuutus korvaa kortittomallekin vahingon sattuessa kunhan pyörän tehot sitten ovat otteessa todellisuutta vastaavat.
24.2.2009 23:38
Eli mitä sanktiota saan jos ajan yamahallani mikä on 67 kw papereissa ja jään kiinni siitä että ei ole korttia ajaa muutakuin 25kw pyörää?
ja mitä saan jos ajan samaa pyörää mikä on 25 kw papereissa mutta täysitehoinen?
25.2.2009 14:52
Molemmissa tapauksissa syyllistyt ajoneuvon kuljettamiseen oikeudetta. Ilmeisen tapauskohtausta tuntuu sanktiot olevan, huomautuksesta kortinlähtemiseen. Jälkimmäisessä tapauksessa vakuutusyhtiö luultavasti haluaa myös periä saataviaan, olethan kuitenkin maksanut pyörästäsi liian vähän vakuutusmaksuja.
Sitä en lähde arvuuttelemaan haluavatko poliisit viedä pyörästäsi kilven jos se on väärissä tehoissa papereissa. Joku fiksumpi voi vastata siihen.
25.2.2009 18:22
husseman kirjoitti:tätäki varmaa kysytty mutta ei jaksa selata eikä yhtäkkiä löytyny haulla, tai sitte en vaan osaa, eli löytyskö jostain mittoja cbr 600 pc25 "kuristusläpistä"?
Onko joku tehny näitä itse, aattelin sorvauttaa ammattilaisella kun ilman sais teetättää, vai onko katastussedät vaatinu tüv-todistuksia tms. niistä?
Mistä noita mittoja sais, onko kellään irrallaan vastaavia?
25.2.2009 19:39
WeDü kirjoitti:SB2 kirjoitti:Pohjolan vakuutusehdoissa lukee että kuskilla pitää olla ajoneuvoon oikeuttava ajokortti. Eli ei korvaa, ja uskoisin että pohjola ei ole ainut yritys joka näin toimii

Ilmeisesti täysin yhtiökohtaista, Turvassa ei kysellä kortin perään mitään, vaan vakuutus korvaa kortittomallekin vahingon sattuessa kunhan pyörän tehot sitten ovat otteessa todellisuutta vastaavat.
Onneks ei tarvii ajaa ku tää kevät rajottimen "kanssa" ja sit pyörä myyntiin, seuraavalla saakin sit ihan lain mukaan päästellä oikein kunnolla