Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
12.2.2009 22:07
Torami kirjoitti:Lehtonen__ kirjoitti:
Tahtoisin saada vastauksen samaan kysymykseen, eli saanko tehdä kurit pyörään itse ja käydä penkittämässä? Ja millaiset kurit on hyväksyttäviä? esim. tuo kaasukahvalla rajoittaminen olisi helpoin tapa saada tehot alas, ilman että kone tykkää pahaa.
Pyörä pitää ensin penkittää täysitehoisena ja sitten kuristaa. mutta tääsä on vielä sellainen asia että jos pyörän tt teho on rek. otteessa 33kw ja penkissä irtoa 30kw eli 3kw alle merkityn, täytyy pyörä myös kuristaa 3kw alle 25kw:n eli 22kw:hen. Syynä tähän on että ajatellaan että kun sitten tehdään rempaa pyörään, niin tehot nousisi yli sallitun... ymmärrättekö?
ilyx kirjoitti:Täytyy nyt mainostaa täällä vielä että tilasin siis
täältä kurisetin mikä makso 130e postikuluineen kotiovelle. Asensin setin itse niin ei tullu liikkeen kuluja päälle ja vein pyörän puoliks purettuna konttorille (galleriassa kuvia) niin että setä näki prikat imusarjassa. Päälle tuli vaan muutoskatsastuksen hinta, 40e, ja otteeseen merkintä että "asennettu tehon rajoitussarja" ja joku koodinpätkä.. Eli ei mielestäni kauheen paha hinta toi 170e koko kuristusrumbasta, eikä tarvitse ainakaan mitään penkityksiä tehdä, eikä liikkeen todistuksia hankkia. Katsastusmiehelläkään ei ollut mitään sitä vastaan että olin asentanu setin itse.
Itse kanssa olisin kuristanut tuollaisella sarjalla, mutta kun kysyin paikalliselta katsastus konttorilta niin ei kelvannut ulkomailtatilattu sarja, vaikka onkin hyväksytty (eli katsari oli taas täysin tietämätön!) Joten kuristutin kahvasta Viaber dyno Centterillä, ja kuluiksi tuli 155e kuristus ja 41e muutoskats. eli yht 196e ja merkinnäksi otteeseen KAASUKAHVANLIIKE RAJOITETTU 20MM, VAKIOPUTKISTO
17.2.2009 11:38
Ite oon miettiny, että jos ostaisi ensivuonna Cbr 600F:än, niin miten helppo se on kuristaa 25KW:ksi? Semmonen kaasukahvakuri on kuullemma nopee laittaa ja nopee ottaa pois, niin saako sen tehdä ite, vai pitääkö sekin tehdä liikkeessä? Yllä olevan kommentin perusteella hinta jtn 200e? Niin ja kuinka tarkasti ne sedät noita oikeen tutkii, että liikkuuko se kaasukahva enemmän ja onko kurit paikoillaan jne.?
Kiitos!
Edit: Ei vissiin kovin tarkasti, kunhan ajaa siivosti eikä ota mistään törppöilystä sakkoja.
17.2.2009 17:59
Latva kirjoitti:Ite oon miettiny, että jos ostaisi ensivuonna Cbr 600F:än, niin miten helppo se on kuristaa 25KW:ksi? Semmonen kaasukahvakuri on kuullemma nopee laittaa ja nopee ottaa pois, niin saako sen tehdä ite, vai pitääkö sekin tehdä liikkeessä? Yllä olevan kommentin perusteella hinta jtn 200e? Niin ja kuinka tarkasti ne sedät noita oikeen tutkii, että liikkuuko se kaasukahva enemmän ja onko kurit paikoillaan jne.?
Kiitos!
Edit: Ei vissiin kovin tarkasti, kunhan ajaa siivosti eikä ota mistään törppöilystä sakkoja.
aiankin meilläpäin pääkaupunkiseutu, niin ilman mitään törppöilyä 5kertaa viimekaudella pysäytetty!
18.2.2009 12:06
Latva kirjoitti:Ite oon miettiny, että jos ostaisi ensivuonna Cbr 600F:än, niin miten helppo se on kuristaa 25KW:ksi? Semmonen kaasukahvakuri on kuullemma nopee laittaa ja nopee ottaa pois, niin saako sen tehdä ite, vai pitääkö sekin tehdä liikkeessä? Yllä olevan kommentin perusteella hinta jtn 200e? Niin ja kuinka tarkasti ne sedät noita oikeen tutkii, että liikkuuko se kaasukahva enemmän ja onko kurit paikoillaan jne.?
Kiitos!
Edit: Ei vissiin kovin tarkasti, kunhan ajaa siivosti eikä ota mistään törppöilystä sakkoja.
Yksityisellä "nyrkkipajalla" teetin kaasukahvakuristuksen. Hintaa tuli muistaakseni yhteensä 290e kaikkine lappuineen rekisteröimistä myöten. Tutkimisesta sen verran, että itellä ainaki lukee rekkariotteessa tyyliin "kahva kääntyy 30 astetta". Lassella ja Paavolla on semmonen kiekko millä ne voi tien päällä mitata nuo asteet ja jos kääntyy liikaa ni avot!
18.2.2009 15:19
Nojoo, ehkä sitä tulevaa pärrää vois sitte pitääkki siinä 25kW sen muutaman vuoden, jos kaasukahvasta kuristais niin siit ei olis haittaa koneellekkaan.
19.2.2009 22:55
Latva kirjoitti:Nojoo, ehkä sitä tulevaa pärrää vois sitte pitääkki siinä 25kW sen muutaman vuoden, jos kaasukahvasta kuristais niin siit ei olis haittaa koneellekkaan.
Kun tietää, että millainen teho siellä koneessa niiden kuristusten takana lepää, ei niitä kureja jaksa pitää kovinkaan pitkään. Minulla taisi olla vajaa kaksi viikkoa kiinni ja sitten lähti.
20.2.2009 0:59
teude kirjoitti:Latva kirjoitti:Nojoo, ehkä sitä tulevaa pärrää vois sitte pitääkki siinä 25kW sen muutaman vuoden, jos kaasukahvasta kuristais niin siit ei olis haittaa koneellekkaan.
Kun tietää, että millainen teho siellä koneessa niiden kuristusten takana lepää, ei niitä kureja jaksa pitää kovinkaan pitkään. Minulla taisi olla vajaa kaksi viikkoa kiinni ja sitten lähti.
Joo enpä usko et kovin moni jaksaa noit kureja oikeesti pitää. Menee vähä maku hommasta, pois vaa ne ja baanalle. Pikkusakot on sivuseikkoja.
20.2.2009 8:25
Melkein parempi ajaa täysitehoisella jos aikoo kiinni jäädä.
21.2.2009 15:18
MänTä kirjoitti:Melkein parempi ajaa täysitehoisella jos aikoo kiinni jäädä.
Nii mustakin tuntuu.
21.2.2009 20:01
MänTä kirjoitti:Melkein parempi ajaa täysitehoisella jos aikoo kiinni jäädä.
Eihän se ole mitenkää järkevää ajaa täystehosella jos meinaa siitä kiinni jäädä?
Kannattaa siksi pitää papereissa 25kw. Mutta kukin tavallaan.
21.2.2009 20:36
SB2 kirjoitti:MänTä kirjoitti:Melkein parempi ajaa täysitehoisella jos aikoo kiinni jäädä.
Eihän se ole mitenkää järkevää ajaa täystehosella jos meinaa siitä kiinni jäädä?
Kannattaa siksi pitää papereissa 25kw. Mutta kukin tavallaan.
Taitaa sit käydä huonommin jos papereis 25kw ja jää kiinni. Mun mielest just sillo kannattaa papruis olla 25kw jos ei meinaa jäädä kiinni nii ei tuu mitää sanktioo.
22.2.2009 12:17
Taitaa sit käydä huonommin jos papereis 25kw ja jää kiinni. Mun mielest just sillo kannattaa papruis olla 25kw jos ei meinaa jäädä kiinni nii ei tuu mitää sanktioo.
[/quote]
Siis poliisi pysäyttää sut:
a) papereissa 25kw ja ajokortissa a, ei herätä poliisin suurempaa kiinnostusta.
b) papereissa xxkw ja ajokortissa a, varmasti herättää poliisin mielenkiinnon sakkojen lisäksi jos poliisi tietää ajokorttiasioista jotain
22.2.2009 20:05
b) Papreissa 25kw, jäät kiinni siitä, että onkin vaikka 100kw todellisuudessa. Taskussa siis pikku-a. Jäät kiinni kortitta ajamisesta ja vakuutus petoksesta tms.
a) Papereissa 100kw ja pyörä 100kw. Jäät kiinni kortitta ajamisesta.
23.2.2009 9:13
WPWW kirjoitti:b) Papreissa 25kw, jäät kiinni siitä, että onkin vaikka 100kw todellisuudessa. Taskussa siis pikku-a. Jäät kiinni kortitta ajamisesta ja vakuutus petoksesta tms.
a) Papereissa 100kw ja pyörä 100kw. Jäät kiinni kortitta ajamisesta.
Mutta harvemmin sitä kiinni jää jos 25kw papereilla ajaa, kunhan ajaa rauhallisesti
23.2.2009 9:51
Mut eiks nyt puhuttukkin siitä et aikoo jäädä kiinni?
Itse ajaisin suoraan täystehosella jos tietäisin valmiiksi ajavani paljon ylinopeuksia. Ja niin teinkin.
Perusratsiassa ne ei kiinnitä huomiota täsmääkö pyörän tehot ja kortti. Tai ainakaan mulle ei kertaakaan sanottu mitään.