Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

9.1.2009 22:17

CButtiR kirjoitti:Tuli tässä vaan mieleen että kumpi olisi järkevämpää jos ei ajatella rahan kannalta.... Kaasukahvan liikkeen rajoittaminen vai tehtaan kuristussarja? Ajatellaan nyt esim kiihtyvyyden ja väännön kannalta... Itselläni ainakin mielikuva että tehtaan sarja parempi? (tai siis ei paljon muuta tietoa ole kuin että molemmat kuristaa sinne alle 25kw, mutta eikös kierrokset jää vähemmälle kaasukahvan liikettä rajoittamalla? Olen tietämätön joten älkää suuttuko mahdollisista USEISTA vääristä lauselmista!) Tosin en tiedä miten näissä uusissa nyt sitten on, liikkeen mukaan ainakaan Kawasaki Z 750 EI SAA kuristaa kaasukahvaan liikettä rajoittamalla, vaan siihen vahditaan se tehtaan paketti... Liekö liikkeen tietämättömyyttä, uusia säännöksiä vai mitälie?

Kaikki pyörät voi kuristaa kahvasta, vaihda liikettä josseivät suostu. Tehtaan paketit maksavat yleensä moninkertaisesti verrattuna kaasusta kuristamiseen ja asennus on yleensä reilusti monimutkaisempaa. Moniin pyöriin ei myöskään saa tehtaan kuristussarjaa.. En usko, että 25kW pyörä kulkee mitenkään eri tavalla kuristustavasta huolimatta, enemmän tai vähemmän mopo siitä tulee pyörästä riippuen. Kaasusta on kaikkein yksinkertaisinta kuristaa loppujen lopuksi eikä siitä moottori varmaankaan kärsi (sama kuin ajaisit pintakaasulla). Kierrokset saattavat (huom. saattavat) jäädä vauhdissa alemmas kuin tehtaan sarjalla, mutta mihin kierroksia tarvitsee jossei kone saa soppaa riittävästi suuremman tehon tuottamiseen niillä kierroksilla.. :roll:

19.1.2009 15:13

Nonii otin vähä selvää tosta mun kurisetistä ja vittu soikoon ne o väärät osat :paha:
Ei auta muuta ku ruveta englanniks sössöttämään jotaki tonne liikkeeseen mistä osat tilasin ja kysyä olisko mahdollista vaihtaa osat oikeisiin.
Tuli ny vaan täs mieleen, et tos mun pyöräs o slipari vaihdettu, että tuleeko siit sit jotaki sanomista konttorilla ku pyörän kuristan 25kilowattii?
Vakiopönttökin löytyy joten voin sen tarpeen vaatiessa ruuvata kiinni.

19.1.2009 16:20

No jos sulla on penkityspaperit näyttää niin eivät puutu asiaan.

19.1.2009 21:54

Jazne kirjoitti:Nonii otin vähä selvää tosta mun kurisetistä ja vittu soikoon ne o väärät osat :paha:
Ei auta muuta ku ruveta englanniks sössöttämään jotaki tonne liikkeeseen mistä osat tilasin ja kysyä olisko mahdollista vaihtaa osat oikeisiin.
Tuli ny vaan täs mieleen, et tos mun pyöräs o slipari vaihdettu, että tuleeko siit sit jotaki sanomista konttorilla ku pyörän kuristan 25kilowattii?
Vakiopönttökin löytyy joten voin sen tarpeen vaatiessa ruuvata kiinni.



Omaani liikkeessä laittoivat tehtaan kurisarjan ja oli slipari vaihettu. Eivät liikkeessä sanoneet mitään, eikä myöskään katsastuskonttorilla :)

20.1.2009 17:11

Tietääkö kukaan pystyykö Triumph daytona 675 kuristaan muutaku kaasukahvasta? :)

25kw

23.1.2009 0:33

En nyt jaksa lukea koko topiccia, mutta osaako kukaan sanoa tarkalleen minkalainen on tehtaan kuristussarja zx-6r -05? mihin tulee osia ja minkalaisia ne osat on?

23.1.2009 9:32

jomee- kirjoitti:En nyt jaksa lukea koko topiccia, mutta osaako kukaan sanoa tarkalleen minkalainen on tehtaan kuristussarja zx-6r -05? mihin tulee osia ja minkalaisia ne osat on?


Eikös zx:ään tullut ne kaasukahvakurit... Eli sinne ruiskurunkoon semmonen pieni metallipala, Zetassa ainakin oli näin ja muistaakseni zx:s on samalla tavalla..

25.1.2009 23:08

DriveFast kirjoitti:
jomee- kirjoitti:En nyt jaksa lukea koko topiccia, mutta osaako kukaan sanoa tarkalleen minkalainen on tehtaan kuristussarja zx-6r -05? mihin tulee osia ja minkalaisia ne osat on?


Eikös zx:ään tullut ne kaasukahvakurit... Eli sinne ruiskurunkoon semmonen pieni metallipala, Zetassa ainakin oli näin ja muistaakseni zx:s on samalla tavalla..



ruiskurunkoon pieni palikka (rajottaa kaasukahvan liikettä) ja joku ihme palikka tonne sähköpuolelle (penkin alle) :)

26.1.2009 13:04

SB2 kirjoitti:ruiskurunkoon pieni palikka (rajottaa kaasukahvan liikettä) ja joku ihme palikka tonne sähköpuolelle (penkin alle) :)


aa.. no tuosta sähköpuolen kurista en tiennyt.. Zetaan riitti pelkästään tuo metallipala..

26.1.2009 21:17

juuso_91 kirjoitti:Tietääkö kukaan pystyykö Triumph daytona 675 kuristaan muutaku kaasukahvasta? :)
Mulle tulos 09 niin siinä on joku tsydeemi tankin alla, täytyy saada pyörä kotiin ensin niin saa tarkempaa tietoo, on kuulemma helppo saada TT:ksi

27.1.2009 11:36

Tripl3 kirjoitti:
juuso_91 kirjoitti:Tietääkö kukaan pystyykö Triumph daytona 675 kuristaan muutaku kaasukahvasta? :)
Mulle tulos 09 niin siinä on joku tsydeemi tankin alla, täytyy saada pyörä kotiin ensin niin saa tarkempaa tietoo, on kuulemma helppo saada TT:ksi

menee vähän nyt ohi aiheen mutta pakko kysyä, että millon saat pyörän? :D

27.1.2009 23:27

juuso_91 kirjoitti:
Tripl3 kirjoitti:
juuso_91 kirjoitti:Tietääkö kukaan pystyykö Triumph daytona 675 kuristaan muutaku kaasukahvasta? :)
Mulle tulos 09 niin siinä on joku tsydeemi tankin alla, täytyy saada pyörä kotiin ensin niin saa tarkempaa tietoo, on kuulemma helppo saada TT:ksi

menee vähän nyt ohi aiheen mutta pakko kysyä, että millon saat pyörän? :D
Maaliskuussa lupasivat, sen tarkempaa aikaa eivät sanoneet.

Suzuki gsx-r

1.2.2009 20:41

Tietääkö kukaan pystyykö 750Gigseriä kuristaan 25kw?

1.2.2009 22:07

Tripl3 kirjoitti:
juuso_91 kirjoitti:Tietääkö kukaan pystyykö Triumph daytona 675 kuristaan muutaku kaasukahvasta? :)
Mulle tulos 09 niin siinä on joku tsydeemi tankin alla, täytyy saada pyörä kotiin ensin niin saa tarkempaa tietoo, on kuulemma helppo saada TT:ksi

Niin, siis tankin alle tulee se palikka ja se rajoittaa kaasukahvan kiertoa.

1.2.2009 22:23

^hr^ kirjoitti:Tietääkö kukaan pystyykö 750Gigseriä kuristaan 25kw?

Niinkun täälä on moneen kertaan sanottuettä ihan minkä pyörän vaan saa kuristettua, mutta se että onko se enään kannattavaa kannattaa päätellä itse. Mutta kyllä noitakin on kuristettuja myynnissäkin näkynyt. Kaasusta vaan kuristamaan ;)