Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
20.11.2008 23:15
Se on käytäntö.
Luultavasti penkki antaa eri lukeman kuin mitä otteessa lukee.
1.12.2008 18:17
Onkos noi kuristussarjat jotain malli kohtasia vai käykö moneen malliin sama kuristussarja.Itteä kiinnostais vähän tollaset vanhemmat pyörät, mutta onko niihin saatavilla noita kuristussarjoja?
Ja missä noita sarjoja oikein myydään?
1.12.2008 19:15
monkey1999 kirjoitti:Onkos noi kuristussarjat jotain malli kohtasia vai käykö moneen malliin sama kuristussarja.Itteä kiinnostais vähän tollaset vanhemmat pyörät, mutta onko niihin saatavilla noita kuristussarjoja?
Ja missä noita sarjoja oikein myydään?
Mallikohtasia kurisarjoja toki löytyy, mutta joka pyörän voi kuristaa kaasukahvan liikettä rajoittamalla... Kaasukahvakuri tullee halvemmaksi (selaile muutama edellinen sivu) ja mallikohtasia sarjoja on (ainakin Hondalla) vähitellen poistettu markkinoilta. Etsi pyörämalli mikä kiinnostaa ja soita merkkiliikkeeseen tai maahantuojalle, osaavat kertoa mallikohtasista tarkemmin.
6.12.2008 11:36
Mites sitten tälläinen tapaus.Olisiko mahdollista, että jos tehdas ilmoittaa huipputehoksi 32heppaa ja painoksi 136kiloa =teho/painosuhde 0,173 eli liikaa, mutta mitä jos käyttäisi pyörän dynamometrissa(onko oikein kirjoitettu) ja saisi sieltä sitten takarenkaalta esim 28heppaa eli 28heppaa ja 136 kiloa on teho/painosuhde 0,151 eli saisi ajaa pikkuA:lla.Sitten käväisisi vain rekisteröimässä noilla tehoilla pyörän.Eli tavallaan tota pyörää ei tarvitsisi kuristaa ollenkaan.Vai onko pakko olla jotain todisteita, että mistä pyörä on kuristettu.Pointtina olisi siis se, että pyöräähän ei tarvitsisi kuristaa ollenkaan.
6.12.2008 14:29
Voikos minkä tahansa nykypyörän kuristaa 25kw? Elikä jos ostaa vaikka K8 tonnisen gixxerin ni saako millää tehoista niin paljon pois ja onko pyörä enää silloin käyttökelpoinen?
6.12.2008 15:35
Lionheart kirjoitti:Voikos minkä tahansa nykypyörän kuristaa 25kw? Elikä jos ostaa vaikka K8 tonnisen gixxerin ni saako millää tehoista niin paljon pois ja onko pyörä enää silloin käyttökelpoinen?
No ei tietenkään ole käyttökelpoinen, kuristamisen tavoitteena on saada moottori toimimaan vajaasti. Tonninen pyörä voi olla aika helvettiä ajaa kuristettuna, aja ilman kureja tai osta pienempi mopo.
6.12.2008 17:07
Kai se tonninen ihan hyvin menee 25kW:nä, vääntöä on kuitenkin alakierroksilla reilusti 600cc enemmän ja sellaisellakin pärjää ihan hyvin. Kokemusta ei ole, mutta kahvasta rajoitettuna luulisi olevan ihan ok.
6.12.2008 19:03
monkey1999 kirjoitti:Mites sitten tälläinen tapaus.Olisiko mahdollista, että jos tehdas ilmoittaa huipputehoksi 32heppaa ja painoksi 136kiloa =teho/painosuhde 0,173 eli liikaa, mutta mitä jos käyttäisi pyörän dynamometrissa(onko oikein kirjoitettu) ja saisi sieltä sitten takarenkaalta esim 28heppaa eli 28heppaa ja 136 kiloa on teho/painosuhde 0,151 eli saisi ajaa pikkuA:lla.Sitten käväisisi vain rekisteröimässä noilla tehoilla pyörän.Eli tavallaan tota pyörää ei tarvitsisi kuristaa ollenkaan.Vai onko pakko olla jotain todisteita, että mistä pyörä on kuristettu.Pointtina olisi siis se, että pyöräähän ei tarvitsisi kuristaa ollenkaan.
Ei sillä ole mitään väliä paljonko takarenkaalta tulee tehoja. Kampiakselitehona ne tehot ilmoitetaan, ja se tulee myös näkyä niissä dyno papereissa. Eli moottoriteho on max. se 25kW, tai sen verran ettei tehopainosuhde ylitä sitä raja-arvoa.
7.12.2008 18:29
Lionheart kirjoitti:Voikos minkä tahansa nykypyörän kuristaa 25kw? Elikä jos ostaa vaikka K8 tonnisen gixxerin ni saako millää tehoista niin paljon pois ja onko pyörä enää silloin käyttökelpoinen?
En kyl suosittele. Ennemmin sit kuristukset pois ja sit baanalle. Tai sitei kuristele ollenkaa ja ajelee vaa, mä en ainakaan kuristas tollasta. Poliisit sut pysäyttää joka tapauksessa vaikka et tekis mitää väärää ja kortti lähtee väkisin ainakin 1 kerran kesässä.
7.12.2008 22:54
Joo nyt kävin niin että cebari meni katsastuksesta läpi 2 nippusiteellä
ja kahvan kääntyvyysaste 25 ja tehot paperiin 20kw!
16.12.2008 16:16
JyppiVee kirjoitti:Joo nyt kävin niin että cebari meni katsastuksesta läpi 2 nippusiteellä
ja kahvan kääntyvyysaste 25 ja tehot paperiin 20kw!
No se ei sit kalliiks tullu
Pitää sit vissii itekki kokeilla tota ,ku se aika koittaa.
16.12.2008 21:10
JyppiVee kirjoitti:Joo nyt kävin niin että cebari meni katsastuksesta läpi 2 nippusiteellä
ja kahvan kääntyvyysaste 25 ja tehot paperiin 20kw!
Jos rekkariotteessa lukee nuo asteet ja meinaa ottaa kurit pois, ni kannattaa kehitellä joku patentti millä kahvan saa "lukittua" vauhdissa
Jos alkaa takana diskovalot välkkyä ja Lasse ja Paavo sattuu omistamaan kiekon millä mitataan tuo asteluku, ni meneepi pian nenähommiksi
21.12.2008 22:36
onk tietoo miten kannatais -03 636 kawa kuristaa et sais alle 25 papereihin ?
22.12.2008 16:17
Kaasukahvasta onnistunee helpoiten.
23.12.2008 14:09
Jorge69 kirjoitti:JyppiVee kirjoitti:Joo nyt kävin niin että cebari meni katsastuksesta läpi 2 nippusiteellä
ja kahvan kääntyvyysaste 25 ja tehot paperiin 20kw!
Jos rekkariotteessa lukee nuo asteet ja meinaa ottaa kurit pois, ni kannattaa kehitellä joku patentti millä kahvan saa "lukittua" vauhdissa
Jos alkaa takana diskovalot välkkyä ja Lasse ja Paavo sattuu omistamaan kiekon millä mitataan tuo asteluku, ni meneepi pian nenähommiksi
nonii, just oon miettiny et pitäis semmonen rakentaa että saa vauhdista kahvan kääntöasteen takas siihen 28 asteeseen. Onko kellään mitään ideoita, tai joku jo tehny niin ni vois laittaa kuvaa*? Kun nyt kahva kääntyy huomattavasti enemmän.