Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

23.10.2008 14:20

JussiR kirjoitti:
m_kko kirjoitti:Mun mielestä ainakin helvetin tyhmää leikkiä minkään lakipykälän kanssa jos on jo ehdollista kakkua suorittamassa. Mut tää on mun mielipide...

Mun mielestä sen teon pitää olla sellainen mistä sais ehdollista/ehdotonta että sen takia mun ehdollinen muuttuis ehdottomaksi. Ja sen pitää vissiin myös olla jotenki samanlainen kuin se mistä sain ehdollisen.


Ehdollisen vankeusrangaistuksen lisäksi määrätään usein myös sakkorangaistus. Tällainen oheissakko on maksettava joka tapauksessa eikä sitä saa takaisin, vaikka ehdollinen vankeusrangaistus myöhemmin määrättäisiin pantavaksi täytäntöön vankilassa.


lähde: http://www.oikeus.fi/5878.htm

Eipä siitä kovin helposti kiinni jää, jos ihmisiksi ajelee. Itse kortitta-ajostahan ei tuon tuomioistuimen mukaan linnaan vielä lähde, vaan vasta, kun rikot lakia muutenkin.

23.10.2008 15:45

Tume34 kirjoitti:
Ehdollisen vankeusrangaistuksen lisäksi määrätään usein myös sakkorangaistus. Tällainen oheissakko on maksettava joka tapauksessa eikä sitä saa takaisin, vaikka ehdollinen vankeusrangaistus myöhemmin määrättäisiin pantavaksi täytäntöön vankilassa.


lähde: http://www.oikeus.fi/5878.htm

Eipä siitä kovin helposti kiinni jää, jos ihmisiksi ajelee. Itse kortitta-ajostahan ei tuon tuomioistuimen mukaan linnaan vielä lähde, vaan vasta, kun rikot lakia muutenkin.


+Muutoskatsastamattomalla ajoneuvolla ajo
+Vakuutuspetos ?

23.10.2008 17:17

JussiR kirjoitti:
Tume34 kirjoitti:
Ehdollisen vankeusrangaistuksen lisäksi määrätään usein myös sakkorangaistus. Tällainen oheissakko on maksettava joka tapauksessa eikä sitä saa takaisin, vaikka ehdollinen vankeusrangaistus myöhemmin määrättäisiin pantavaksi täytäntöön vankilassa.


lähde: http://www.oikeus.fi/5878.htm

Eipä siitä kovin helposti kiinni jää, jos ihmisiksi ajelee. Itse kortitta-ajostahan ei tuon tuomioistuimen mukaan linnaan vielä lähde, vaan vasta, kun rikot lakia muutenkin.


+Muutoskatsastamattomalla ajoneuvolla ajo
+Vakuutuspetos ?

Onko jotakuta muuten tuommosessa tapauksessa syytetty vakuutuspetoksesta? Itse en ainakaan ole kuullut

24.10.2008 11:19

Taitaapi olla harvinaista, mutta mahdollista silti. Mahdollisuus saada kakkua ei tässä tarkoituksessa houkuta.
Viimeksi muokannut jussi666 päivämäärä 24.3.2009 10:43, muokattu yhteensä 1 kerran

24.10.2008 15:54

Ennen ei varmasti niinkään, kun hinnoittelu on ollut kuutioittain. Nyt kun hinnoittelussa otetaan huomioon tehopainosuhde, saattaa vakuutusyhtiöiden sormien raot vähän pienentyä... ;)

7.11.2008 20:24

Olis tollanen -92 600cc cbr hankinnas ni mites jos sellasen kuristaa 25kw ni pitääkö olla tehtaan kuriarja vai saakos sinne amistella itse jonkun näköisen kurin?

8.11.2008 0:12

JyppiVee kirjoitti:Olis tollanen -92 600cc cbr hankinnas ni mites jos sellasen kuristaa 25kw ni pitääkö olla tehtaan kuriarja vai saakos sinne amistella itse jonkun näköisen kurin?

Oma pyörä kuristettiin luistien liikettä rajoittamalla muistaakseni 4 milliin ja tungettiin vielä joku metallilevy pakoputkeen, kaasukahvan liikettä ei tarvinnut lähteä muuttamaan. Kuristuksen hoiti turkulainen Wheelgood hintaan 200e, kyseessä oli kuulemma 1. pc 25 jonka kuristivat joten aikamoista hakuammuntaa oli ollut. Mitään valmista kurisarjaa ei siis tarvittu vaan useamman dynovedon ja säätämisen jälkeen olivat löytäneet sopivan määrän hummia.
Eli ilmeisesti ainakin asiantuntevan liikkeen toimesta saa väkertää millaset kurit tahansa, itsetehtynä taitaa olla hiukan kinkkisempi homma. Mut jos itsetehdyillä kureilla saa dynokäppyrään alle sen 25 kW niin ei luulis katsastusmiehellä olevan mitään nokankoputtamista?

8.11.2008 1:23

Kyllä siitä joku selvitys täytyy aina tehdä ja suomalaisen byrokratian tuntien se ei välttämättä aina ole joka pojan homma.

Vanhemmat pyörät menee kuitenkin yritys-erehdys menetelmällä, uusimmissa päästöjen takia vissiin tarvitaan jotain valtuuksiakin.

9.11.2008 22:39

Eikös tuollaisen -05 CBR 600 voi ihan kaasusta käydä jossain kuristamassa ja sitten vain katsastusasemalla näyttää liikkeestä saatua lappua?

9.11.2008 23:35

EiNiinNopea kirjoitti:Eikös tuollaisen -05 CBR 600 voi ihan kaasusta käydä jossain kuristamassa ja sitten vain katsastusasemalla näyttää liikkeestä saatua lappua?


Kyllä. Itellä -05 F malli just kaasusta rajoitettu.30 astetta kääntyy kahva ja tehot on alle 25kw, ei mee ihan hakuammunnaksi jos tarttee noin tehä. Sitte vaan penkittään ja siitä todistus katsastusasemalle ni se on homma siinä.

10.11.2008 10:34

Hyvä, kiitos tiedosta. Oli vielä pakko varmistaa. :lol:

10.11.2008 16:29

Omaan -01 PC35 kun tilasin ton Alphatechnikin kurisatsin, niin TÜV-todistuksessa sanotaan:

Leistungsreduzierung d. einsatz je einer drosselblende pro ansaugkanal 14mm und einem gaswegbegrenzer L=36mm.

Elikkä vissiinkin imusarjaan prikat, missä on 14mm reikä ja kaasukahvan liike rajoitettu 36mm? Jos joku niitä kureja aikoo itse tehdä niin noilla pitäisi ainakin päästä alle 25kW tehoihin..

10.11.2008 17:51

ilyx kirjoitti:Elikkä vissiinkin imusarjaan prikat, missä on 14mm reikä ja kaasukahvan liike rajoitettu 36mm? Jos joku niitä kureja aikoo itse tehdä niin noilla pitäisi ainakin päästä alle 25kW tehoihin..


Kysyin liikkeessä ni kutakuinki näin toimii maahantuojan alkuperänen kurisatsi, jota ei tosin saa enää uudempiin malleihin. Asennuksineen ja katsastuksineen hinta ois EMC:llä ollu myyjän muistin mukaan about 600e :s

10.11.2008 19:15

Jorge69 kirjoitti:
ilyx kirjoitti:Elikkä vissiinkin imusarjaan prikat, missä on 14mm reikä ja kaasukahvan liike rajoitettu 36mm? Jos joku niitä kureja aikoo itse tehdä niin noilla pitäisi ainakin päästä alle 25kW tehoihin..


Kysyin liikkeessä ni kutakuinki näin toimii maahantuojan alkuperänen kurisatsi, jota ei tosin saa enää uudempiin malleihin. Asennuksineen ja katsastuksineen hinta ois EMC:llä ollu myyjän muistin mukaan about 600e :s
Täältä tilasin omani. Hintaa tuli 130e posteineen ja näyttäisi olevan kyllä lähes jokaiseen pyörään sopivia satseja. Asensin setin itse joten säästi siinäkin liikkeen asennuskulut.. Konttorilla tosin en ole vielä ehtinyt käydä :roll:

12.11.2008 21:48

Mites mahtais toimia jos pistäis vaan ronskisti 4 isoa prikkaa pakosarjaan, ei tarvii olla kummosis säädöis ku vaan et pystyy pari dynovetoo ajaa ni hyvä tulis! :D Mahtaakohan kuristaa tarpeeks?