Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

honda cbr -94

3.8.2008 12:39

millä lämmöillä teillä lähtee flekti huutamaan? itse kokeilin miten lämpimänä se lähtee käyntiin... uskallettiin lämmittää punasen puoleenväliin eikä flekti sanonu mitään. :eek: onkohan anturissa vikaa?

3.8.2008 13:58

itellä lähtee kun mittarin neula menee keskelle taustassa olevaa ruuvia. eli hieman reilu puolvälin. (tai vaihtoehtoisesti napista milloin haluaa)

3.8.2008 17:25

samba2 kirjoitti:Voisko omassa cbr:ssä olla laturi sökö kun ei meinaa toi akku oikein hyvin toimii.
Eli vanha akku nyt oli puhki kulunut kun ei kestänyt ajaa ollenkaan valot päällä.
Nyt sitten ostin uuden kuiva akun, ja hyvin toimi sen 3 päivää. Nytten mopo oli vk:n seisonut ja käynnistin sen, niin käynnisty eka kertaa ihan jees. Mutta kun olin ajellut puolisen tuntia ja sammutin sen. Sitten hetken päästä käynnistin niin, kuulosti taas siltä, että ei käynnisty enään niin pirteästi, että akku taas alkaa loppumaan. Ei kato jaksais aina tuota työntää käyntiin, jos virta loppuu :D
Eli, itsellä tulisi mieleen, että laturi olis vähän jotenkin rikki, kun ei ilmeisesti lataa akkua täydellä teholla. En sitten tiiä voiko jokin muu sähkö osa olla rikki :/. help,help


Veikkaan että vika löytyy siitä kuuluisasta jännitteensäätimestä.
Mutta testaa nyt kuitenkin mitata latausjännite pyörän ollessa käynnissä valot päällä.
Yleismittari tasajännite alueelle ja mittaus akun navoista.
semmonen 14v kun näyttää niin lataus ok.
Testaa myös latausjännite eri kierrosalueilla.

3.8.2008 17:31

Monkimies kirjoitti:millä lämmöillä teillä lähtee flekti huutamaan? itse kokeilin miten lämpimänä se lähtee käyntiin... uskallettiin lämmittää punasen puoleenväliin eikä flekti sanonu mitään. :eek: onkohan anturissa vikaa?


Jos epäilyttää flektin anturin toiminta niin testaa vaikka kattilassa.
Voihan olla että pyörän mittarikin näyttää väärin...
Tai sitten duunaat sen kytkimen sinne.

4.8.2008 14:10

HondaCebari kirjoitti:
Monkimies kirjoitti:millä lämmöillä teillä lähtee flekti huutamaan? itse kokeilin miten lämpimänä se lähtee käyntiin... uskallettiin lämmittää punasen puoleenväliin eikä flekti sanonu mitään. :eek: onkohan anturissa vikaa?


Jos epäilyttää flektin anturin toiminta niin testaa vaikka kattilassa.
Voihan olla että pyörän mittarikin näyttää väärin...
Tai sitten duunaat sen kytkimen sinne.


käykö siihen ihan normaali on/off kytkin sen anturin tilalle?

4.8.2008 14:24

paljon mahtaa maksaa nokkaketjun ja kiristimen vaihto liikkeessä? itellä ei ole tietoa onko niitä vaihdettu ollenkaan mutta ei ainakaan rallata ketju... pyörällä ajettu 50000 ja on vuosimallia -94

4.8.2008 17:27

Turha vaihtaa ellei se rallata. Ja turha viedä liikkeeseen, jokainen osaa raottaa katteita sen verran (ehkä jopa pelkkä huoltoluukun aukasu riittää) ja avata ne 2 pulttia ja ottaa vanha ulos, ja uus tilalle.

4.8.2008 17:34

Skotti kirjoitti:Turha vaihtaa ellei se rallata. Ja turha viedä liikkeeseen, jokainen osaa raottaa katteita sen verran (ehkä jopa pelkkä huoltoluukun aukasu riittää) ja avata ne 2 pulttia ja ottaa vanha ulos, ja uus tilalle.


kerro nyt loputkin tosta toimenpiteestä. ei ihan noilla ohjeilla vielä onnistu ja lisäks se ketjun vaihto...

4.8.2008 17:49

Ohoh puhe olikin myös ketjun vaihdosta.. :D no joo se onki isompi setti, pelkkä kiristinhän nyt lähtee vaan 2 pultilla. Sano toki nyt sitte viisaana tarviiko jotain muuta, eihän tossa ajotus pääse muuttumaan kunhan kattoo ettei ketju pääse liikkumaan kun vaihtaa kiristimen?

Sillä vaan meinasin että jossei se vielä rallata niin mitäs sitä vaihtamaan pyörään jossa on tyyppivikana/ominaisuutena että suht pienilläki kilometreillä rallattaa tyhjäkäynnillä, eli jossei vielä rallata niin eiköhän se kohta rupea, ja vasta sitte rupee ihmettelemään!

p.s nokkaketjun vaihto liikkeessä tutun mekaanikon mukaan n.500€

4.8.2008 18:25

Skotti kirjoitti:Ohoh puhe olikin myös ketjun vaihdosta.. :D no joo se onki isompi setti, pelkkä kiristinhän nyt lähtee vaan 2 pultilla. Sano toki nyt sitte viisaana tarviiko jotain muuta, eihän tossa ajotus pääse muuttumaan kunhan kattoo ettei ketju pääse liikkumaan kun vaihtaa kiristimen?

Sillä vaan meinasin että jossei se vielä rallata niin mitäs sitä vaihtamaan pyörään jossa on tyyppivikana/ominaisuutena että suht pienilläki kilometreillä rallattaa tyhjäkäynnillä, eli jossei vielä rallata niin eiköhän se kohta rupea, ja vasta sitte rupee ihmettelemään!

p.s nokkaketjun vaihto liikkeessä tutun mekaanikon mukaan n.500€


juu eli siinä kiristimessähän on se "nollausruuvi", jolla kiristimen tappi vedetään sisään kiristintä asennettaessa ja se ruuvi vapautetaan vasta kun kiinnityspultit on momentissaan, jolloin jousi painaa kiristimen tapin ketjunlaahainta vasten ja kiristää siten ketjun. hondan alkuperäisessä kiristimiessä se ruuvi on kait lukittu sellasella "avaimella" jo valmiiksi, mutta joissain tarvikekiristimissä sen joutuu itse vaikka pienellä ruuvimeisselillä kääntämään sisään ja pitämään siinä asennossa kunnes kiristin on paikallaan. jos se kiristin on vapautettuna kun se asennetaan, niin se vetää ketjun ihan liian tiukalle...

vähän vaikeesti selitetty, mutta kait tosta joku jotai selvää sai :roll:

itsehän henk.koht. laittasin tollaseen cebariin manuaalisen kiristimen, niin kestää ainakin kondiksessa. maksaa muistaakseni 80e tai voi vaikka tehdä itekkin. ei oo vaikeeta...

vai tekeekö mun muisti nyt pienet kepposet ja pc25-cebarissa ei ookkaan tollasta kiristintä? :nolo:

4.8.2008 19:27

Sellasta "nollausruuvia" ei taida kyl olla F2 (91-94) mallissa, jos ylipäätään meinaat nollausruuvilla sitä 8mm kantaa joka on vissiin F3 mallin kiristimen päässä.

4.8.2008 19:54

Skotti kirjoitti:Sellasta "nollausruuvia" ei taida kyl olla F2 (91-94) mallissa, jos ylipäätään meinaat nollausruuvilla sitä 8mm kantaa joka on vissiin F3 mallin kiristimen päässä.


joo sen 8mm:n pultin alla on reikä jonka sisällä on pieni ruuvi, jolla saadaan kelattua kiristintappi sisään. no jos kerta siinä ei sit sellasta ole, niin tulipahan annettua väärää infoa. :nolo:
uudemmissa kuussatkuissa sellanen on ja samoten kaikissa 900 cebareissa 92->

4.8.2008 20:17

Monkimies kirjoitti:
HondaCebari kirjoitti:
Monkimies kirjoitti:millä lämmöillä teillä lähtee flekti huutamaan? itse kokeilin miten lämpimänä se lähtee käyntiin... uskallettiin lämmittää punasen puoleenväliin eikä flekti sanonu mitään. :eek: onkohan anturissa vikaa?


Jos epäilyttää flektin anturin toiminta niin testaa vaikka kattilassa.
Voihan olla että pyörän mittarikin näyttää väärin...
Tai sitten duunaat sen kytkimen sinne.


käykö siihen ihan normaali on/off kytkin sen anturin tilalle?


Tavallinen on/off kytkin kelpaa.
Mites muuten ajossa kun on lämmennyt,pysyykö lämpötila suht samoissa lukemissa kokoajan?

5.8.2008 11:18

HondaCebari kirjoitti:
Monkimies kirjoitti:
HondaCebari kirjoitti:
Monkimies kirjoitti:millä lämmöillä teillä lähtee flekti huutamaan? itse kokeilin miten lämpimänä se lähtee käyntiin... uskallettiin lämmittää punasen puoleenväliin eikä flekti sanonu mitään. :eek: onkohan anturissa vikaa?


Jos epäilyttää flektin anturin toiminta niin testaa vaikka kattilassa.
Voihan olla että pyörän mittarikin näyttää väärin...
Tai sitten duunaat sen kytkimen sinne.


käykö siihen ihan normaali on/off kytkin sen anturin tilalle?


Tavallinen on/off kytkin kelpaa.
Mites muuten ajossa kun on lämmennyt,pysyykö lämpötila suht samoissa lukemissa kokoajan?


kyllä lämpötila kestää alle puolenvälin lähes kokoajan (kaupunki ruuhkissa vähän yli puolenvälin, mutta asun savonlinnassa jossa ei ole ruuhkia ollenkaan paitsi nyt oopperajuhlien aikaan) eli ei se vaarallisen korkealle nouse ja jos lämmöt vähän nousee niin ajat 100km/h n. 20sek niin lämmöt ovat tippuneet normaaliin.

5.8.2008 18:07

Onnistuuko vapaavirtaus-äänenvaimentimen vaihtaminen vakiopönttöön ilman ylimääräsiä häslinkejä, elikkäs kyseinen pyörä on 2001 ruiskukoneella oleva 600cbr ja ei lompakko oikeen lämpeä idealle että veisin ruiskutuksen säädätettäviksi, joten onko vakavaa vaikka ajelisinkin ihan vakio säädöillä vapaastivirtaavan äänenvaimentimen kanssa? :eek: