Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
4.10.2006 16:33
Kiitos tiedoista eli siihen smc:hen se sitten kallistuu se osto
2.11.2006 16:33
ku nuita hevosvoimia alkupäässä jaarittelivat niin käytin omaa 640 kotkanpoikaa penkissä takapyörältä irtos
68hp ja vääntöä 72nm vakioputkistolla ja tehopöntöillä tuli vaa vääntöä lisää (aika mukavasti alakierroksille) ja muutama heppa. Tietenki penkeissä voi vähän heittoa olla, mutta sanoi penkittäjäki, että ku lähti ekaveto, että ei jäädä 40kw vaan mennää ylemmäs.
ekassa vedossa oli mopo ihan tehtaan jäliltä, mitää ei ollut muutettu (tehtaan jäliltä kone kävi hieman laihalla seoksella, mutta ei ihan vielä liian vaarallisen laihalla)
2.11.2006 23:58
Julberg kirjoitti:ku nuita hevosvoimia alkupäässä jaarittelivat niin käytin omaa 640 kotkanpoikaa penkissä takapyörältä irtos
68hp ja vääntöä 72nm vakioputkistolla ja tehopöntöillä tuli vaa vääntöä lisää (aika mukavasti alakierroksille) ja muutama heppa. Tietenki penkeissä voi vähän heittoa olla, mutta sanoi penkittäjäki, että ku lähti ekaveto, että ei jäädä 40kw vaan mennää ylemmäs.
ekassa vedossa oli mopo ihan tehtaan jäliltä, mitää ei ollut muutettu (tehtaan jäliltä kone kävi hieman laihalla seoksella, mutta ei ihan vielä liian vaarallisen laihalla)
aikamoinen optimistipenkki on kyllä ollut, jos kyseessä on siis oikeesti takarengastehot. reilu 10 heppaa liikaa, jos sun pyörässä ei tosiaan oo muuta ku putkisto laitettu.
3.11.2006 6:16
niimpä sitä ennen just penkitti yhtäpyörää niin siinä ol tehot aikalailla samat ku tehtaan ilmoittamat, tuskin se niin paljon vääristyy, kun vaihtaa pyörän ja penkittää siitä enemmän mitä tehdas ilmoittaa
3.11.2006 14:17
Julberg kirjoitti:niimpä sitä ennen just penkitti yhtäpyörää niin siinä ol tehot aikalailla samat ku tehtaan ilmoittamat, tuskin se niin paljon vääristyy, kun vaihtaa pyörän ja penkittää siitä enemmän mitä tehdas ilmoittaa
jos oisit yhtään perehtyny LC4-koneiden eri versioihin, niin huomaisit kyllä itekkin, että nuo tehot ei tosiaankaan pidä paikkaansa.
tosta 660smc:n käppyrät :
http://lazz1.kuvat.fi/kuvat/smc%2705.JPG/full
putkiviritteisen LC4:n tehot liikkuu yleensä siinä 55-57rwhp
abp:n viritysseteillä päästään tonne lähemmäks 70hp. nehän sitten sisältääkin putken alusta loppuun, kansityöt, tiukemman nokan ja suoravetokaasarin...
että aikamoinen yksilö sulle on sitten sattunu jos takarenkaalta löytyy tollasia tehoja
3.11.2006 14:21
joku vois vielä kaivaa sen reilun vuoden vanhan Biken jossa oli motot vertailussa ja viskata siitä ne penkitystulokset tänne.
3.11.2006 14:26
löysinkin ite kyseisen artikkelin. 53.4hk vid kopplingen kertoo Bike. eihän nuo tietty oo täysin vertailukelpoisia kun on eri penkeissä ajettu mutta kuitenkin...
3.11.2006 17:07
nii voipi olla, että utopia arvot on, mutta sepä on mulle saman tekevää onko siellä kuinka paljon hevosia kuha on vaan vääntöä =DD ja nätit äänet
6.11.2006 20:38
laitetaan tännekin tää juttu jos sais selvyyttä.
Morjesta pärrä hurjat!
Tällänen päristin tuli sitten heikolla hetkellä hankittua. Viikon verran kerkesin päristeleen isommat innot pois ja ei kun pyörä talliin. kerkesin kaatuumaan ja saamaan sakotkin tuon viikon aikana, et koko kesän saldo niinkun viikossa.. (eli toisin sanoen, älkää ajako huonoilla renkailla).
Nyt on heränny muutamia kysymyksiä, joihin kukaan ei ole ainakaan vielä osannut sanoa vastausta. toivottavasti täälä on joku joka osaa sanoo. Eli..tuossa kun ole netissä katsellut pyöriä (kotareita) niin onko tuossa 625 exc:ssä sama runko kuin mitä on 625 smc:ssä. lähinnä siksi tiedusteleen, kun tuossa smc:ssä on paljon hienompi tuo takapään muoviosa setti. nokka näyttää olevan sama, mutta entä peräpää?? ajattelin hommata tuon smc:n muoviosa setin jos se vaan menee tuohon sxc pyörään. Luulis että kotari ei tee kovin monella runko vaihtoehdolla samaa pyörää, kun kerran kone pysyy samana...mut kertokaa ihmeessä!!
6.11.2006 20:44
Mark_us kirjoitti:laitetaan tännekin tää juttu jos sais selvyyttä.
Morjesta pärrä hurjat!
Tällänen päristin tuli sitten heikolla hetkellä hankittua. Viikon verran kerkesin päristeleen isommat innot pois ja ei kun pyörä talliin. kerkesin kaatuumaan ja saamaan sakotkin tuon viikon aikana, et koko kesän saldo niinkun viikossa.. (eli toisin sanoen, älkää ajako huonoilla renkailla).
Nyt on heränny muutamia kysymyksiä, joihin kukaan ei ole ainakaan vielä osannut sanoa vastausta. toivottavasti täälä on joku joka osaa sanoo. Eli..tuossa kun ole netissä katsellut pyöriä (kotareita) niin onko tuossa 625 exc:ssä sama runko kuin mitä on 625 smc:ssä. lähinnä siksi tiedusteleen, kun tuossa smc:ssä on paljon hienompi tuo takapään muoviosa setti. nokka näyttää olevan sama, mutta entä peräpää?? ajattelin hommata tuon smc:n muoviosa setin jos se vaan menee tuohon sxc pyörään. Luulis että kotari ei tee kovin monella runko vaihtoehdolla samaa pyörää, kun kerran kone pysyy samana...mut kertokaa ihmeessä!!
625exc??? mikä mopo sulla nyt siis on? ei saa oikeen tolkkua...
6.11.2006 21:02
625exc??? mikä mopo sulla nyt siis on? ei saa oikeen tolkkua...[/quote]
nii elikkä...mulla on toi 625 exc..
6.11.2006 21:26
Mark_us kirjoitti:nii elikkä...mulla on toi 625 exc..
ettei ois sxc?
6.11.2006 21:39
isoEGO kirjoitti:Mark_us kirjoitti:
ettei ois sxc?
no siis just sxc...kirjovihree tuli...
1.3.2007 0:23
hei oon ajatellu ostaa tommosen ktm lc4 nii miten sen sais sit 25kW ku oon vast 17 ja haluisin semmosen.. et mite se sais alle 25kw mitä siihe pitää laittaa ja mihi?
1.3.2007 0:35
santzez kirjoitti:hei oon ajatellu ostaa tommosen ktm lc4 nii miten sen sais sit 25kW ku oon vast 17 ja haluisin semmosen.. et mite se sais alle 25kw mitä siihe pitää laittaa ja mihi?
Siis noi kotarin lc4:set on rekkarissa ~21kW. Niitä ei saa edes yli 25kW laillisesti rekkariin, sillä ne ei mee päästöistä, eikä meluista läpi. Eli noi kaikki on alle 25kW rekkarissa, mutta suurin osa ajaa noilla täytehosina, koska ne on siihen tarkotettu.