Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

6.7.2008 12:23

Tosin voihan poliisit voivat epäillä, että pyörä ei ole 25Kw vaikka papereissa lukee. Sanovat vaan, että ajetaanpa yhdessä katsastus konttorille kattomaan todelliset tehot... Siinä vaiheessa voipi olla kusi sukassa. ;)

8.7.2008 8:32

Belfong kirjoitti:Morjensta,

nyt tulee 18 täytettyä kohta ja olen luultavasti ostamassa Kawasakin ZX-6R pyörän jonka kuristan 25KW tehoiksi.

Kysymykseni kuulluu:
-Mikä on huippu nopeus kuristettuna?
-0-100km/h aika kuristettuna?


Itelle just kuristettiin vuoden 2005 ninja. kulkee ainakin sen 150km/h (en ole kokeillut lujempaa) ja kiihtyvyys on pikkuisen parempi ku tt piikeissä, suuremmissa nopeuksissa kiihtyvyydessä voi olla eroja, siis kawan eduksi. Itelleni ainakin riittää tuo 25kw teho ku en paljon lujempaa kiihdyttelis vaikka olisikin se 96kw.

8.7.2008 20:02

Messico kirjoitti:Eräältä mototin käyttäjältä on kuuleman mukaan tarkistettu supermoto 3krt ennen avausmiittiä kuristukset väli-A luokan pyörästä.



minä siis kyseessä, tämä täysin totta! :(

9.7.2008 21:30

SnaG kirjoitti:Tosin voihan poliisit voivat epäillä, että pyörä ei ole 25Kw vaikka papereissa lukee. Sanovat vaan, että ajetaanpa yhdessä katsastus konttorille kattomaan todelliset tehot... Siinä vaiheessa voipi olla kusi sukassa. ;)


Kuinka monella katsastuskonttorilla on dynamometri tehojen mittaamiseksi? Allekirjoittanut ei tiedä ainuttakaan :)

9.7.2008 22:23

Turhaan sitä mihinkään kuskaa, kilvet irti jos tekee mieli epäillä todellisia tehoja. 8)

10.7.2008 13:48

SMRacing kirjoitti:
SnaG kirjoitti:Tosin voihan poliisit voivat epäillä, että pyörä ei ole 25Kw vaikka papereissa lukee. Sanovat vaan, että ajetaanpa yhdessä katsastus konttorille kattomaan todelliset tehot... Siinä vaiheessa voipi olla kusi sukassa. ;)


Kuinka monella katsastuskonttorilla on dynamometri tehojen mittaamiseksi? Allekirjoittanut ei tiedä ainuttakaan :)


Ei ne sitä tarvihekaan, kattovat vaan onko kuristukset paikallaan. Jos taas kyse sellasesta pyörästä jota ei varsinaisesti ole edes kuristettu niin osaavat ne kyllä suoraan penkkiinkin sen viedä.

10.7.2008 16:19

Niin en sitä väittänytkään. Mutta lähinnä viestin tarkoitus oli sanoa että ei ne niitä mihinkään penkkiin vie. Ihan mutu-tuntuma riittää kilpien poistoon.

12.7.2008 22:56

Isompaa pyörää aletaan kohta kattelemaan ja tuli vaan tämmönen mieleen että jos ajaa pikku-a kortilla vaikka 750cc pyörää, sellaista mihin kortti ei riitä.

Tästähän seuraa n.100 euron sakko korttiluokan ylityksestä ja suorituskieltoa (ei suurta haittaa kun ei mitään aio enää suorittaa) vuosi? Lähteekö kortti hyllylle?

Eli siis ajan tässä takaa sitä että voisi ostaa jo suoraan isomman pyörän, ei tartte sitten alkaa vaihtelemaan jos kerta seuraukset kiinni jäämisestä on noin pienet.

13.7.2008 12:58

Onnettomuuden sattuessa olet ollut kortiton kuski.. Mut eihän ne itelle koskaan satu kohdalle.

13.7.2008 14:56

Mikaeli kirjoitti:Onnettomuuden sattuessa olet ollut kortiton kuski.. Mut eihän ne itelle koskaan satu kohdalle.


Niin siis tosiaankin todella pienikin kolari tai kolhu riittää siihen, että jäät kiinni kortittomana... Eli todella varovainen ilman korttia saa olla, vaikka taito riittäisikin helposti kyseiseen peliin. Ellei sitten ajatuksenasi ole olla tuntematon aaveratsastaja ja kiitää helvetinkyytiä jokaista ratsiaa karkuun.

Itse olen nyt hommaamassa Z750, mutta kyllä ihan 25kW papereihin menee, tehot ovatkin sitten vähän eri luokkaa.. :D täytyypä kehitellä jokin oikea TAPPOkytkin jolla pyörä ei lähde enää käyntiin kun tehoja ruvetaan ihmettelemään. Mutta varovaisemmin tulee kyllä ajettua kuin TT-kevarilla.

13.7.2008 22:56

^^ ja kun olen kortiton kuski ja onnettomuus sattuu niin? joudun maksumieheksi?

14.7.2008 23:27

Akekli kirjoitti:^^ ja kun olen kortiton kuski ja onnettomuus sattuu niin? joudun maksumieheksi?

Jep, ja korttikin yleensä lähtee. Turha se on kortittomana kaskoja ottaa kun ei vakuutus kuitenkaan tykkää törttöilyjä korvata.

15.7.2008 6:39

Mestar kirjoitti:Itse olen nyt hommaamassa Z750, mutta kyllä ihan 25kW papereihin menee, tehot ovatkin sitten vähän eri luokkaa.. :D täytyypä kehitellä jokin oikea TAPPOkytkin jolla pyörä ei lähde enää käyntiin kun tehoja ruvetaan ihmettelemään.


Et sit ottanu huomioon, et Zetan tapauksessa ei tartte pyörää käynnistää eikä ajaa nähdäkseen onko siinä kurit paikallaa.. Tossa nykyisessä räyskässäs se saattais onnistuakin.. :roll:

19.7.2008 13:55

Eipä noilla nyt piikkejä oikeen viedä, Ainakaan Gsx-r 750 häviää esim. piikki kotarille paikaltaan ja vauhdista lähtiessä. Tehopaino suhde menee tietysti ktm puolelle mutta siltikin. Ei noi kaikki kyllä piikkejä jätä. Mutta onhan toi 750 vähän painavempi mitä nykypäivän kusiaiset.

19.7.2008 18:00

No 750 gixeri on kyllä yksi kevyimmistä sporttipyöristä mitä on koskaan tehty. -00 painaa 166kg kuivana ja joku uudempi tais painaa 163kg. Siis valmistajan mukaan. Eikä sillä ole suurta merkitystä niillä 25kW tehoilla painaako se pyörä ajokunnossa sen 190kg vai 200kg. Ja liikkuu luultavasti paremmin 25kW kuin kusiainen, koska hiukan enemmän vääntöä niilläkin tehoilla. Ja miten vitun nååb saa olla jos ajaa 25kW noilla pyörillä, itselläkin pitäs ottaa tuosta rek.otteesta 79kW pois. Ja kyllä ne sillä 25kW kiihtyy siihen mihin katupiikitkin. Ktm on taas eriasia se on kisakireä piikki, joka ei sovellu tieliikenteeseen!

Ja jos tuo oma gixerikin pitäs kiihtyä orkkiksena 0-200 siinä ajassa(8,1s) missä 25kW sataseen, niin siitä voi päätellä sitä ajamisen iloa! Ja se 25kW riittää yleiseen liikenteen riittävästi vaikka kuljettaisi 250kiloa... oon pärjänny autoilla liikenteessä joilla kestää melkeen satkuun 2 kertaa pitempään.

En ollut selvin! moo