28.4.2015 21:31
30.4.2015 20:55
14.5.2015 0:04
14.5.2015 0:08
jööp kirjoitti:tjuu ihan vaan kysyn jos joku sattuisi tätä keskustelua katselemaan. Saakohan tähän vanhempaan malliin (pc23) osia ja onko jotain tyyppivikoja mistä minun pitäisi tietää? Pitäisi ehkä tuossa kesällä ostaa tämmöinen pikku pärrä ja pistellä vähän omaan silmään jossain vaiheessa
10.6.2015 10:26
5.6.2016 16:31
turhake kirjoitti:onhan niinhin kikkailukäytössä laitettu "liikaa" öljyä, turhat tulee ylivuotoletkuista pihalle.
omassa on sama homma että kylmällä koneella paikallaan ykkösen laittaminen ei paukahda ollenkaan niin paljon kuin lämpimällä koneella.
Onko siinä sitten niin että kuumalla koneella öljy on turhan notkeaa? miten öljyn ominaisuuksia kannattaisi vaihtaa? onko 10w-40 kuumana jäykempää kuin vaikka 15w-50, en noista öljyn luokituksista tajua paljoakaan niin jos joku voisi vähän valaista?
Edit: Pienen tutkimisen ja miettimisen jälkeen todettu että esim 10w-40 moniasteöljy on kylmänä notkeampaa kuin 15w-40 öljy ja taas 10w-40 öljy on kuumana notkeampaa kuin 10w-50 öljy. Eka luku siis notkeus kylmänä ja jälkimmäinen kuumana.
Nykyisin omassa hondassa siis suositeltu 10w-40 öljy, kylmänä laatikko pelaa paremmin kuin kuumana (öljyn ollessa jähmeämpää). Seuraavassa öljynvaihdossa koitan 10w-50 öljyä, jos vaikka laatikko toimeisi paremmin lämpimänä.
(Mopon lootan toiminnassa ei siis mitään varsinaista vikaa, mutta kylmänä vähän keveämpi ja hiljaisempi)
10.7.2016 18:53
10.7.2016 22:34
11.7.2016 23:27
18.7.2016 21:52
Itselläni oli PC19:n kanssa samantyyppistä ongelmaa, juurikin johtuen katteiden puuttumisesta. Minulla tosin ilmanputsarikotelo oli alkuperäisessä kunnossa ja ongelmia minun tulkinnan mukaan aiheutti maantienopeuksissa liian kovalla paineella putsarille tunkenut ilma. Ongelma nimittäin ratkesi, kun taivuttelin alumiinilevystä "kourut", jotka kiinnitin rungossa olevien ilmanottoaukkojen päälle. Tarkoituksena siis estää ilman pääsy kovalla paineella putsariin, ja kikka tosiaan toimi ainakin vanhassa Cebarissa.sittiäinen kirjoitti:Ah kiitos epoksille vastauksesta, eli ram air puuttuu todellakin. Putsarin etuosan torvet puuttuvat kokonaan ja putsarin takaosaan on porattu kaksi reikää ja niihin menevät letkut suoraan kaasareilta. Googlen kuvissa kuuluisi joku piuhallinen venttiili ja joku boksi väliin ainakin ja ne tötteröt putsarin eteen. Jos joku löytää tämän ram air systeemin kokonaisena niin viitsiikö linkata tms en löydä itse kun osia erikseen ja ulkomailta pitäisi ruveta tilaileen.
10.8.2016 18:36
11.8.2016 19:27
16.4.2017 18:00
17.4.2017 15:22
//Jeba kirjoitti:Mönkijään on menossa PC25 cbr tekniikka. Mitä sähköjä tällänen kone vaatii toimiakseen? Johtosarja on, mut siitä on katkottu joitain johtoja, niin on nyt vähän epäselvyyksiä.
17.4.2017 19:34
//Jeba kirjoitti://Jeba kirjoitti:Mönkijään on menossa PC25 cbr tekniikka. Mitä sähköjä tällänen kone vaatii toimiakseen? Johtosarja on, mut siitä on katkottu joitain johtoja, niin on nyt vähän epäselvyyksiä.
Sähköjä purettu ja nyt kiinnostas millaset johot pitäs virtalukolle mennä? Onko näissä jotain tunnistimia mitkä katkasee kipinän?(vaihdetunnistin ym?) Kone pyörii, kun syöttää virtaa suoraan starttiin, mut kipinää ei tuu? Mikä mötikkä siinä akun kupeessa on mistä lähtee plus ja miinus kaapelit? Startti napin johot kun lyö yhteen niin se jurisee.
Magneetolta tulee kolme keltaista johtoa, mitä ne on?