Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: Honda CBR 600 tietoja

28.4.2015 21:31

Morjensta!
Onko kellään tietoa sopiiko PC25:sen koneesta PC31 koneeseen kansi?
Eroja on ainakin että pc31 koneessa on kaasareille joku jäähdytysnestekierto.
Onko muuten sama?
Itsellä on sellainen ongelma että kylmänä saa starttailla 15minuuttia käyntiin ennenkö lähtee. Lämpöisenä ongelmaa ei ole. Luulen että venttiileissä on jotain paskaa tai jotain.

PC25 kone sopi paikalleen PC31:seen ja lähti käyntiinkin mutta osoittautui vähän huonoksi niin pudotin pois.

Re: Honda CBR 600 tietoja

30.4.2015 20:55

Jaa tää on näköjänsä sama lafka aina vaan ku kevariaikoona, kukaan ei tunnu tietävän mistään mitään tai ainakin pihtaa tietoa jos luulee tietävänsä :lol: :lol:

Re: Honda CBR 600 tietoja

14.5.2015 0:04

tjuu ihan vaan kysyn jos joku sattuisi tätä keskustelua katselemaan. Saakohan tähän vanhempaan malliin (pc23) osia ja onko jotain tyyppivikoja mistä minun pitäisi tietää? Pitäisi ehkä tuossa kesällä ostaa tämmöinen pikku pärrä ja pistellä vähän omaan silmään jossain vaiheessa ;)

Re: Honda CBR 600 tietoja

14.5.2015 0:08

jööp kirjoitti:tjuu ihan vaan kysyn jos joku sattuisi tätä keskustelua katselemaan. Saakohan tähän vanhempaan malliin (pc23) osia ja onko jotain tyyppivikoja mistä minun pitäisi tietää? Pitäisi ehkä tuossa kesällä ostaa tämmöinen pikku pärrä ja pistellä vähän omaan silmään jossain vaiheessa ;)

Osia löytyy joka lähtöön niin Stormilta kuin netin eri verkkoputiikeistakin. Tyyppivikoja ei juuri ole muita kuin jakoketjun kiristin joka maksaa 50-60€ ja on vartin työ vaihtaa.

Re: Honda CBR 600 tietoja

10.6.2015 10:26

Hei, minulla on honda cbr 600 f4i -03. Mittariku kusee 200 vauhdissa 30km/h ostin speedohealerin mutta en saatana millään löydä sitä mittarin piuhaa mihin tämä tulisi yhdistää. Onko kukaan laittanut ja olisi tietoa?

Re:

5.6.2016 16:31

turhake kirjoitti:onhan niinhin kikkailukäytössä laitettu "liikaa" öljyä, turhat tulee ylivuotoletkuista pihalle.

omassa on sama homma että kylmällä koneella paikallaan ykkösen laittaminen ei paukahda ollenkaan niin paljon kuin lämpimällä koneella.

Onko siinä sitten niin että kuumalla koneella öljy on turhan notkeaa? miten öljyn ominaisuuksia kannattaisi vaihtaa? onko 10w-40 kuumana jäykempää kuin vaikka 15w-50, en noista öljyn luokituksista tajua paljoakaan niin jos joku voisi vähän valaista?

Edit: Pienen tutkimisen ja miettimisen jälkeen todettu että esim 10w-40 moniasteöljy on kylmänä notkeampaa kuin 15w-40 öljy ja taas 10w-40 öljy on kuumana notkeampaa kuin 10w-50 öljy. Eka luku siis notkeus kylmänä ja jälkimmäinen kuumana.

Nykyisin omassa hondassa siis suositeltu 10w-40 öljy, kylmänä laatikko pelaa paremmin kuin kuumana (öljyn ollessa jähmeämpää). Seuraavassa öljynvaihdossa koitan 10w-50 öljyä, jos vaikka laatikko toimeisi paremmin lämpimänä.

(Mopon lootan toiminnassa ei siis mitään varsinaista vikaa, mutta kylmänä vähän keveämpi ja hiljaisempi)


saitko joskus tietää miten toimi?

Re: Honda CBR 600 tietoja

10.7.2016 18:53

Morjes eli apua tarttis pc31 kanssa eli eka iso pyörä mulla ja ongelma on röpötys. Pyörä rakennettu fighteriksi ja aika patenttia kaikki kun purin ja vikaa etsin. Eli toimii hienosti mutta kun kierrokset pääsevät noin 6000rpm niin alkaa rötäämään/pätkimään ja mitä isompi vaihde sitä vaikeammin pyörä pääsee röpötyksestä "yli" esim 1 vaihteella kiihdytettäessä pyörä rötää vähän ja jaksaa kyllä rajottimelle kiertää mutta jo 4 vaihteella röpötyksestä yli pääseminen on lähes mahdotonta ja siitä eteenpäin ei pääse yli enään. Eli mikä olisi mahdollisesti vialla, tulpat tsekattu kaasarit putsattu ja katottu imuvuodot jne. Ja onko normaalia että jännitteen säädin kuumenee niin perhanasti että kättä ei voi laittaa noin 50km ajon jälkeen. ? :(

Re: Honda CBR 600 tietoja

10.7.2016 22:34

Fighteroitu -> ram air poistettu? Jos näin niin voipi olla haasteellinen saada toimimaan. Google osaa kertoa lisää.

Re: Honda CBR 600 tietoja

11.7.2016 23:27

Ah kiitos epoksille vastauksesta, eli ram air puuttuu todellakin. Putsarin etuosan torvet puuttuvat kokonaan ja putsarin takaosaan on porattu kaksi reikää ja niihin menevät letkut suoraan kaasareilta. Googlen kuvissa kuuluisi joku piuhallinen venttiili ja joku boksi väliin ainakin ja ne tötteröt putsarin eteen. Jos joku löytää tämän ram air systeemin kokonaisena niin viitsiikö linkata tms en löydä itse kun osia erikseen ja ulkomailta pitäisi ruveta tilaileen. :P

Re: Honda CBR 600 tietoja

18.7.2016 21:52

sittiäinen kirjoitti:Ah kiitos epoksille vastauksesta, eli ram air puuttuu todellakin. Putsarin etuosan torvet puuttuvat kokonaan ja putsarin takaosaan on porattu kaksi reikää ja niihin menevät letkut suoraan kaasareilta. Googlen kuvissa kuuluisi joku piuhallinen venttiili ja joku boksi väliin ainakin ja ne tötteröt putsarin eteen. Jos joku löytää tämän ram air systeemin kokonaisena niin viitsiikö linkata tms en löydä itse kun osia erikseen ja ulkomailta pitäisi ruveta tilaileen. :P
Itselläni oli PC19:n kanssa samantyyppistä ongelmaa, juurikin johtuen katteiden puuttumisesta. Minulla tosin ilmanputsarikotelo oli alkuperäisessä kunnossa ja ongelmia minun tulkinnan mukaan aiheutti maantienopeuksissa liian kovalla paineella putsarille tunkenut ilma. Ongelma nimittäin ratkesi, kun taivuttelin alumiinilevystä "kourut", jotka kiinnitin rungossa olevien ilmanottoaukkojen päälle. Tarkoituksena siis estää ilman pääsy kovalla paineella putsariin, ja kikka tosiaan toimi ainakin vanhassa Cebarissa.

Hieman hankalasti selitetty ehkä, en löytänyt kuvia kyseisestä patentista vaikka muistelisin sellaisenkin ottaneeni..

Jännitteensäätimethän näissä on heikko kohta ja kyllähän ne aika lämpöisenä käy. Lisää käyttöikää säätimelle saattaa saada sijoittamalla se semmoiseen paikkaan, jossa ajoviima pääsee jäähdyttämään sitä mahdollisimman paljon. Silti sain käräytettyä 2 (tarvike)säädintä peräkkäisinä ajokausina samaisesta PC19:stä :lol:

Re: Honda CBR 600 tietoja

10.8.2016 18:36

Kiitos vastauksesta ja kyllä kun vähän tuota ilmansaantia rajoitin että ei suoraan tunge boksille niin tuntus pelaavan suht hyvin. Sitten seuraavaan kysymykseen eli ratastukseen pyörässä nyt 14/47 välit ja aivan liian pitkät omaan ajoon eli mistä isompaa takaratasta en itse löydä mistään kuin tuota 47 :s 50 piikkinen tai 52 voisi natsata jo tuohon kevyeen räppäilyyn hyvin :D

Re: Honda CBR 600 tietoja

11.8.2016 19:27

Tuohon ilmanotto-ongelmaan liittyen tuli kuitenkin vielä vastaan kuva, josta näkyy ratkaisu jolla sain oman Hondan toimimaan kaikissa vauhdeissa niin kuin kuuluukin:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: Honda CBR 600 tietoja

16.4.2017 18:00

Mönkijään on menossa PC25 cbr tekniikka. Mitä sähköjä tällänen kone vaatii toimiakseen? Johtosarja on, mut siitä on katkottu joitain johtoja, niin on nyt vähän epäselvyyksiä.

Re: Honda CBR 600 tietoja

17.4.2017 15:22

//Jeba kirjoitti:Mönkijään on menossa PC25 cbr tekniikka. Mitä sähköjä tällänen kone vaatii toimiakseen? Johtosarja on, mut siitä on katkottu joitain johtoja, niin on nyt vähän epäselvyyksiä.



Sähköjä purettu ja nyt kiinnostas millaset johot pitäs virtalukolle mennä? Onko näissä jotain tunnistimia mitkä katkasee kipinän?(vaihdetunnistin ym?) Kone pyörii, kun syöttää virtaa suoraan starttiin, mut kipinää ei tuu? Mikä mötikkä siinä akun kupeessa on mistä lähtee plus ja miinus kaapelit? Startti napin johot kun lyö yhteen niin se jurisee.

Magneetolta tulee kolme keltaista johtoa, mitä ne on?

Re: Honda CBR 600 tietoja

17.4.2017 19:34

//Jeba kirjoitti:
//Jeba kirjoitti:Mönkijään on menossa PC25 cbr tekniikka. Mitä sähköjä tällänen kone vaatii toimiakseen? Johtosarja on, mut siitä on katkottu joitain johtoja, niin on nyt vähän epäselvyyksiä.



Sähköjä purettu ja nyt kiinnostas millaset johot pitäs virtalukolle mennä? Onko näissä jotain tunnistimia mitkä katkasee kipinän?(vaihdetunnistin ym?) Kone pyörii, kun syöttää virtaa suoraan starttiin, mut kipinää ei tuu? Mikä mötikkä siinä akun kupeessa on mistä lähtee plus ja miinus kaapelit? Startti napin johot kun lyö yhteen niin se jurisee.

Magneetolta tulee kolme keltaista johtoa, mitä ne on?


Sen verran on edetty, että starttaa nyt ihan startti napista, mut kipinä edelleen hukassa. Näissä kuulemma on seisontajalan tunnistin, vaihde tunnistin ja sammutus nappi ainakin. Vaihdetunnistin ainakin toimii, vaihde päällä ei startti napista tapahdu mitään. Luulis noi muutkin turva vermeet toimivan samalla tavalla? Eli kerta toi starttaa kuhan vaihde on vapaalla, niin kipinäkin pitäs tulla?