Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

10.5.2015 23:31

Mikä voisi olla tuossa 96 dukessa ku käynnistyy kylmänä huonosti?Polkemalla ei ole saatu ikinä käyntiin (ollut 8v) :D alun pitäen 620 mut vaihdettu isompi pytty eikä rempan (n.2 v sitten) ollut ongelmia käynnistyksen suhteen.Bensa ok,tulppa uusi.PITKÄÄN saa sahata ennenkö käynnistyy.Ryyppy ei vaikuta asiaan?Aijjemmin oli kaasutin melkein irti ja parani paljon käynnistys mut silti saa sahata

Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

11.5.2015 13:08

Terveppä terve! Mistä lähtä ratkomaa tällästä ongelmaa? Lähtee helposti käyntii ja käy jonku aikaa mutta sit sammuu ja ei lähe käyntii ollenkaa mutta välillä hörähtelee. Motopalveluu soittelin ja sanovat sieltä että staattori ois rikki, mutta tuli mielee että voiko rikkinäine puola aiheuttaa tollasta? Pystyykö noita kumpaakaa mittaamaa mitenkää onko ehjät? Venat kahottu, kaasari käyty läpi, bensat vaihettu. Tossa kuva viel staattorista https://onedrive.live.com/redir?resid=7 ... hoto%2cjpg

EDIT Sytytyspuola oli rikki.
Ktm Smc 660 -06
Viimeksi muokannut Rull1s päivämäärä 1.6.2015 21:28, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

11.5.2015 21:53

Itellä oli vähän sama vika et lähti käyntiin ihan ok, mut pari sataa metrii ku ajo ni sit sammu ja sai pitkään sahata käyntiin.. Vika oli niinkin iso kuin tulpanhattu. Siitä oli se jousi poikki niin ei saanut hyvää kontaktia.

Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

17.5.2015 22:09

Tässä tulisi aimo annos kysymyksiä teille jotka olette näihin paremmin perehtyneet :)

Eli mulla on käyttöpyöränä viime syksynä hankittu vakio -05 525 EXC.
Tietysti mielessä alkoi heti pyörimään ne tarpeelliset muutokset joilla saa pyörästä vähän enemmän irti.
Nyt keväällä sattui löytymään läjä -06 450 SX:n purkuosia halvalla. Mukana tuli mm. kokonainen moottori 41mm FCR:llä ja Akran kokoputkella. Kysymys kuuluukin, mitä osia tuosta SX:n moottorista kannattaa hyödyntää? Sen verran olen ulkomaisia foorumeita lukenut, että SX:ssä on ainakin titaaniventtiilit. Onko kannessa muita eroja? Entä nokassa? Semmoista myös luin, että tuo 41 FCR:n vaihto 39:n tilalle olisi ihan yleinen "modi", kuitenkin kaasareita vertaillessa huomaa ettei tuo 41 sovi ilmanputsarin kiinnitykseltään lähellekään EXC:hen. Onkohan noihin jotain sovitesarjaa olemassa vai puuttuuko tuosta jonkunlainen kiihdytyssuppilo?

Kuva

Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

18.5.2015 22:32

Tuossa 41mm on tuo muovinen kiihytyssuppilo jonka takia paljon isompi, yks vaihtoehto on vapaavirtaussuodatin tuon 41mm kanssa.

Ehkä helpoimmalla pääset jos laitat siitä exc:tä vaihteiston ja valosähköt siihen sx koneeseen jos haluut mahollisimman räväkän koneen mutta pitkät välit.

Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

26.5.2015 13:16

Pientä ropleemaa tuon maguran kanssa. Kytkimen työsylkkään vaihtelin männän tiivistettä, kun kahva tuntui oudolta ja työsylinterin kannen välistä alkoi tihkumaan ölppöstä. Otin kannen irti koneen päästä ja huomasin, että öljyä oli aika reilusti päässyt ohi männän tiivisteen. Ellei.. tuon kytkinakselin stefa vuoda koneesta öljyjä tuonne sylinterin kannen alle. Onko moinen kuinka todennäköistä? Kokemuksia? En ole vielä laittanut hiluja paikoilleen.

Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

10.6.2015 18:26

Moro, erikoinen juttu -05 640 lc4 supermotossa. Tulee mootttoriöljyä? pienenä liruna edestäpäin katsottuna oikeanpuolen pakoputken laipan pulttien kannoista. Ovat kireellä ja kaikki tiivisteet on 1000 km sit vaihettu. Epäilin ensin kannen tiivarii mut tulee selkeesti ylimmän pakoputken 8 mm pultin kohdalta. Venakopan tiiviste ylhäällä kuiva. Kuuluuko näissä pakokaasujen mukana tulla vähän öljyä jos se tiiviste kuitenki vuotaa vai onko siel pultin kierteitte takana joku öljykanava ? kellää samanlaista vaivaa ? (ei tosiaa paljoa vuoda mutta 100km ajolla sotkee syl. kyljen) :eek:

Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

7.8.2015 10:31

Oletko varma että tulee pakoputken juuresta? Nimittäin tuo venttiilikopan vasen etukulma (ajosuuntaan nähden) on aika tyypillinen vuotokohta. Ventiilikopan ja sylinterin välissä ei ole tiivistettä, vain pelkkä tiivisteliima. Ettei vuoto kumminkin tulisi siitä?

Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

28.8.2015 22:55

Voivoivoivoi :|
Elikkäs omassa lcnelkussa oli pientä kierrosten leijjaamista tyjäkäynnillä, jonka ajattelin johtuvan joko roskasta kaasarissa tai imuvuodosta. Otin siis kaasarin palasiksi ja putsasin huolella kaikki hilppeet, kiristin imukaulan, sekä vaihdoin letkuklemmarit vielä varmuudeksi kun tuntuivat hieman huonoja olevan.
Osat takaisin kiinni ja takaisin kylille pommittamaan..tai näin siis luulin. Pyörä ei luvannutkaan käynnistyä, joten ei muutakuin kaasari uusiksi auki ja kasatessa katsoin tarkasti että luistit ja neulat ym. osat menevät varmasti oikein tällä kertaa paikalleen.
Kun kaasaria aloin sovittamaan kaulaansa, huomasin kaasarin läheisyydessä avonaisen liittimen. "Aaahaa!" entisen omistajan laittoman huonoista johtopatenteisa johtui siis käymättömyys!
Entistä kovemmalla innolla kursein pyörän kokoon ja eikun polkemaan. Ja kuinkas ollakkaan pyörä käynnistyy ja alan jo sovittamaan kypärään päähän. Ennen kuin lähen testilenkille, ajattellin lämmittää konetta. Mutta ei kun vittu ei, pyörä sammuu heti kun väännän kaasua eikä enää lupaakkaan käynnistyä. Nyt rupesi olemaan epätoivoinen olo, mutta jotenkin jaksan taas tehdä saman operaation kaasarille. Tämän jälkeen pyörä vain hörähtää hieman, tarkastan tulpan joka on kuiva. Tässä vaiheessa rupesi kiinnostus pyörän polkemiseen olla todella pieni, joten kiukuspäissäni laitan liinalla pyörän traktorin perään ja kaveri traktorin rattiin. Pyörä lähtikin käymään melko helposti vetämällä, mutta heti kun annoin kaasua päätti se sammua.
Nyt kahden päivän tauon jälkeen otin jälleen tuon kaasarin kätoseen ja viimekertoja vieläkin tarkemmin kasaan sen ja totean saman kuin viime kerrallakkin, tosin pyörä ei nyt kunnolla luvannut edes, mutta selkeästi hörähteli.
Auttakaa ystävää hädässä, rupeaa ajokausi olemaan liian lähellä loppua enkä jaksa enää näitä kaasari sulkeisia! :x
Ja pyörähän on -01 lc4 mikunin kaasarilla.

E: No huhhuh :roll: .......
Otinpa taas kaasarin auki (rupeaa tämäkin touhu sujumaan suht ripeästi jo :lol: ) ja kun luisti oli pöydällä, huomasin luistin sisällä jtn irtopartikkeleita. Luistin sisällä oli m6 tai m8 mutteri ja prikka josta oli hiottu toista sivua tasaiseksi. Tässä kohtaa koko touhu valkeni, neula oli ilman näitä liian pitkä joten pyörä kävi laihalla, entinen omistaja siis oli uuden neulan ostamisen sijasta päättänyt pistää patentti ratkaisuna ilmeisesti ensimmäiset sopivat partikkelit neulaan ja lyödä paketti kiinni.
Ihme ja kumma pyörä kävi ja kukkui tällä patentilla, siitä en tiedä kuinka laihalla, mutta nyt lähtee uusi neula tilaukseen.
Hieman ehkä pelonsekaiset tuntemukset siitä mitä yllätyksiä pyörästä vielä löytyy :|

Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

2.11.2015 19:45

Elikkä tässä on tullut kateltua noita lc4 smoto kotareita jos vaikka A2 kortin hommaamisen yhteydessä sellaisen hommaisi. Mitenkä näissä pärrissä sen teharin kanssa esim. ackrapovic niin ovatteko e-hyväksyttyjä, että ei poliisisetä suutu jos kattoo että ei ole hyväksytty putkisto? Onko noista putkista millaista tehollista hyötyä ja paljonko nuo maksavat 2000 - 2006 vm lc4 smotoon ja löytyykös noita suomesta vai kannattaako ettiä ulkomailta? Äänet taitavat parantua mukavasti kun tollasen putken heittää kiini? 8) Taitaa joutua laittaa vähän isomman suuttimen sitten kanssa jos tollasen putken laittaa.

Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

2.11.2015 20:40

mökäpöntöistä,

laillisia: ei
tehollista hyötyä: ei
sekoittaa säädöt koko alueelta: kyllä
voit lähteä yöaikaan huomaamattomasti liikkeelle: et
tarviit korvatulpat lyhyellekin lenkille: kyllä

jossai iässä oppii katukäytössä arvostamaan sitä tehtaan insinöörien suunnittelemaa hiukan painavahkoa mötikkää, joka oikeasti vaimentaa niitä ääniä. säädöt menee muutenkin kuin pääsuuttimen osalta pilalle, tärkeintä se on saada toimimaan pintakaasulla millä ajetaan 95% ajasta.

mulla oli lc4 monta vuotta ja siinä jos jonkinsorttista pönttöä kiinni, paras kaikista oli:
Kuva

Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

21.12.2015 12:33

Tervehdys!

Ostin 625smc kotarin viime viikonloppuna. Pyörä tuli ahvenanmaalta eli siis nyt suomessa täytynee tehdä rekisteröintikatsastus että saan suomen kilpiin. Kaikki muut näytti olevan ok mutta äänenvaimentimesta eivät löytäneet e hyväksyntää. Slipari on maalattu joten voisiko olla niin paksu maalikerros että hyväksyntä printti olisi hautautunut sen alle. Missä kohtaa äänenvaimenninta tämä kyseinen teksti sijaitsee, arvostan kovasta jos joku viitsisi käydä tallissa tähystelemässä :)

Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

21.12.2015 23:47

Hetken asiaa ihmeteltyäni tulin siihen tulokseen ettei putkeen ole stanssattu mitään vaan e hyväksyntä merkinnät on maalattu putkeen ja tapauksessani niitä ei saa esiin. Mitä merkintöjä teidän putkissa on, käyn itse vaikka teetättämässä siihen kyseiset tarrat jos ei muuta.

Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

13.7.2016 18:59

Tuli jokunen aika tommonen raato hommattua niin kysymyksenä kuuluukin mitenkä keula/vanteet menee exc kanssa pättäin. Ja tuossa runko onnistuttu kieroon saamaan niin onko näiden rungoissa jotain eroa vuosimmalleittain?

Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

21.7.2016 17:36

Moriees!

Saiskos täältä vastauksia mystiseen ongelmaan. Eli -03 660 SMC pyörä. Pyörään tulee sähköt mutta ei starttaa. Bensaa saa ja on uutta bensaa. Puola/tulppa on uus, konkka on uus. Venttiili välit oikein. Ei vain starttaa. Johdot on tutkittu läpi ja pitäis kyllä sähköki virrata läpi.

Pyörä oli merkkihuollossakin tarkastuksessa eikä saaneet sitä sieläkään käyntiin. Pyörän toin kotiin ja jotain roplasin sitä ja otin vanhan kondensaattorin irti kiinnityksistä ja laitoin makaamaan vaan rungonpäälle ja huvikseni kokeilin käyntiin. Ekasta lähti käyntiin ja parikertaakin sen jälkeen, mutta samana päivänä illalla ei enää mitenkään eikä nytkään. Pyörä oli ollut tällöin jonkun aikaa pihalla ja oli lämmin keli. Koitin lämpöpuhaltimella lämmittää CDI boksiakin mutta ei se ainakaan mitään auttanut.

Voi laittaa YV:näkin vastausta.
Enää ei ole vaihtoehtoa kun staattori ja toi CDI boksin vaihto. Tuliskos tästä kenellekkään ideoita jos mun sepostuksesta saa selvää? :D Ei Etelä-Pohjanmaan alueella olisi kellään vastaavaa kotaria josta vois koittaa tota CDI boksia? Ei millään viittisi uuttakaan testimieles ostaa...