Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
7.8.2014 10:16
Moi
Olis vähän tiedon tarvetta viisaimmilta. Eli omistan pyörän missä on -98vm duken runko ja 660smc -03 moottori.
Onkos noissa pyörien rungoissa paljon eroja? (Ilmeisesti on). Aloin asennella pyörään Keihinin kaasaria (hondan alunperin) niin kaasari ei mahtunu runkoon vaan vaijerin suojakotelo ottaa runkoon ja laittaa kaasarin aika pahasti vinoon. Kaiken järjen mukaan sen pitää olla pystysuorassa asennossa? Värkkäilin siihen sitte jonku 6cm pitkän imukaulan niin sitte kaasari meni suoraan. Voikos tää vaikuttaa bensansaantiin kun on kauempana pytystä?
Eileen aloin polkee käyntiin niin oli todella lähellä että olis lähteny mutta ei. Kaikki suuttimet on vakio koolla (mitä en nyt ulkoa muista) ja koitin käyttää vapaavirtaus suodattimella (vastaava sen k&n vaparin kans mitä monet on laittanu).
Ekana tuli mieleen koittaa tyhjäkäyntiä säätää isommalle. En oo ikinä siis säätäny tällästä kaasaria niin en oikeen tiä mistä lähtee liikkeelle
9.8.2014 10:08
Terve, voisko joku kertoo mulle / antaa vinkkejä kun ny ensimmäistä kertaa ajattelin säätää mun omaan pyörään venlat että kuinka se homma käy helpoiten? eli pyörä on 250 sxf -08
-Kiitos
10.8.2014 4:46
Haatsi kirjoitti:En kyllä itse koskis pitkällä tikullakaan. Saat sen 2000€ käyttää kaiken maailman roplaamiseen ja säätämiseen jos vähääkään omaa aikaasi arvostat että kannattaa suoraan ostaa sillä 4000€ vähän parempi ja selkeämpi laite.
snuarrow kirjoitti:yksi sana: unohda.
Joo näin päädyin itekkin, olisi pitänyt "lahjomis" hinnalla saaha kampe ja jostain kaivaa kone ja runko.
Helpompia ja huolettomia vakio kamppeita saa jo 4000e jo valita asti.
kiitos vastanneille.
10.8.2014 8:20
ripa-pipa kirjoitti:Terve, voisko joku kertoo mulle / antaa vinkkejä kun ny ensimmäistä kertaa ajattelin säätää mun omaan pyörään venlat että kuinka se homma käy helpoiten? eli pyörä on 250 sxf -08
-Kiitos
Kai sulla joku manusta löytyy...Muuten suosittelen vaikka
http://lmgtfy.com/?q=ktm+250+sxf+2008+valve+adjustment
16.8.2014 10:10
Terve, mikäs on ktm sxf 250 -08 venttiilikopan pulttien momentti ?
16.8.2014 11:51
sen verran että pysyy kiinni mutta jengat ei korkkaa. ei venttiilikoppien pultit oo niin nöpönuukia.
16.8.2014 16:40
ripa-pipa kirjoitti:Terve, mikäs on ktm sxf 250 -08 venttiilikopan pulttien momentti ?
Tuossa, löyty manusta netistä tuohon pyörään. Siitä voi olla jotain jeesiä.
http://www.manualslib.com/products/Ktm-250-Sx-F-1914954.htmlMomentti on voisi olla Valve cover screws, M6, 10 Nm
Jos haluat tarkistaa vielä itse
http://www.manualslib.com/manual/90432/Ktm-250-Sx-F.html?page=45
17.8.2014 9:55
Hei kiitos paljon
juu kyllä tosiaan manuaalistakin löytyy mut kun tilasin semmosen manuaalin nii se oli 2-t mut nyt on tulossa 4-tahdin. Näkeekös tuolta ne venttiilien välitykset? ( vai miksikä niitä sanotaan)? meinaan tarvis tnä tietää semmoset?
17.8.2014 10:32
Kyllä luulisi että löytyy, kun selaa läpi. En katsonut niin tarkkaan, että mitä kaikkea sieltä lyöty
17.8.2014 12:47
Onko muilla ollu sellasta ongelmaa kun vedättää pitempään vitosella esim ohittaa, niin puutuu/vetoloppuu ? Akranputket ja suutin vaihettu. mopo -07 640 smoto
22.8.2014 9:40
Omassa pyörässä oli joskus samantyylistä vikaa. Kovemmissa nopeuksissa alkoi hyytymään. Tätä ei tapahtunut täydellä tankilla, mutta tankin tyhjentyessä ongelma paheni aina. Syynä oli polttoaineen virtauksen heikentyminen. Bensapinta kohokammiossa pääsi laskemaan kovemmalla kuormituksella liikaa. Tankin sisäpinnalta oli irronnut muovihippua joka osittain oli tukkinut tankissa olevat suodattimet. Tarkista myös letkussa oleva pieni suodatin.
9.9.2014 21:27
Morjesta. Kellään kokemuksia tosta LC4-E Militarysta? 400cc ei vissii mikää kovin ripee oo, mutta kelailin jos siitä olisi leiponut jonkinlaisen kruisailu supermoton tuossa talven aikana, halvalla kun saa.
Tarkotus ois sovitella jostain sirommat katteet ja käydä kone läpi. Konetietäjät voiskin kertoilla, että onko tässä minkälainen alakerta suhteessa tohon isompaan malliin, eli saisko samalla alakerralla päivitettyä koko laitosta vähän tehokkaammaks, noin niinkun sylinterin vaihdon puitteissa?
Kiitti jo etukäteen
!
25.9.2014 19:28
Mistä 19 takavanne 640 smc:hen 2005?
12.10.2014 13:16
Kotarin crossista.