Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
9.6.2013 15:48
TheSuicider kirjoitti:Ystävättären -89 cebari jätti tienposkeen. Lähti vaivalloisesti käyntiin pieneksi hetkeksi kerrallaan. Viaksi paikannettu "automaatti"bensahana. Netistä luin alipainetoimisen version kalvojenrepeämis-ongelmista. Tässä kuitenkin oli sähkökäyttöinen hana. Itse hana toimii ja naksuu, kun sille antaa sähköä. Liittimiin ei tullut jännitettä missään vaiheessa. Isännän kanssa ryöstettiin sähkö sille "jostain johdosta", joka tulee avaimesta sähköiseksi. Pyörä kävi ja kukkui, mutta tänään aamulla tyttö ei päässyt pyörällä töihin, kun sama vika ilmeni jälleen. Voisi epäillä joko jotain sulaketta tai ryöstöjohdon liittimien auenneen.
Aloin miettimään, että mistä tuo laite ottaa sähkön normaalisti? Ja miksi sähkönsyöttö nyt yllättäen katosi? Voisi kuvitella, että polttoaineensyöttö katkeaa, kun kone ei käy eli olisiko jostain laturin kautta? Kaikki sulakkeet olivat ehjiä.
Illalla tarkoitus tutkia asiaa uudemman kerran. Periaatteessahan tuon hanan voisi kokonaan poistaa, mutta isäntä sitä vaatii. Pelkää tytön unohtavan käsikäyttöisen hanan päälle.
Itsellä sama ongelma vm. -88 Cebarin kanssa. Toistaiseksi venähtäneenä väliaikaisratkaisuna poistin bensapumpun, jolloin laite toimii normaalisti (tosin en tiedä paremmasta, pumppu rikki jo pyörää ostaessa). Ainoa vaan että kannattaa ajella hana varatankki-asennossa koko ajan ja seurata trippimittaria. Bensa-asemaa kannattaa alkaa silmäillä viimeistään siinä 210km kohdalla.
Tarkoituksena olisi kyllä asentaa toimiva pumppu, mutta alkuperäismallista ei himottaisi juurikaan hankkia... Kokeilin nimittäin entisestä Kawasta jäänyttä samanlaista pumppua, joka oli myös Hondassa ostaessa. Kävi vähän aikaa kun laittoi virrat, mutta käynnistyksen jälkeen lakkasi pumppaamasta eikä sen jälkeen ole toiminut sen enempää kuin edellinenkään pumppu. Osaako joku vinkata millaista pumppua tähän uskaltaa lähteä sovittelemaan?
11.6.2013 14:24
Osaisko joku kertoa missä mahtaa olla vika kun ostin tuossa muutama päivä sitten 93- vuoden cebarin ja se ei oikein pelitä. Pyörässä on vedot kadoksissa ja kierrokset ei tahdo nousta yli 7000 ajossa vaikka kuinka vääntää kaasua. Vapaalla ollessan nousee mutta silloinkin hyvin vaivalloisesti. Rupee pätkimään ja paukkumaan. Myyjä sanoi vaihtaneensa uudet tulpat enkä ole vielä tarkistanut pitikö tämä paikkaansa. Voisko olla tulpista jos ne on paskat vai mitkä on esimerkiksi oireet jos kaasarin kalvot on huonot jos vika oliskin siellä ?
12.6.2013 11:27
K3154R1 kirjoitti:Osaisko joku kertoa missä mahtaa olla vika kun ostin tuossa muutama päivä sitten 93- vuoden cebarin ja se ei oikein pelitä. Pyörässä on vedot kadoksissa ja kierrokset ei tahdo nousta yli 7000 ajossa vaikka kuinka vääntää kaasua. Vapaalla ollessan nousee mutta silloinkin hyvin vaivalloisesti. Rupee pätkimään ja paukkumaan. Myyjä sanoi vaihtaneensa uudet tulpat enkä ole vielä tarkistanut pitikö tämä paikkaansa. Voisko olla tulpista jos ne on paskat vai mitkä on esimerkiksi oireet jos kaasarin kalvot on huonot jos vika oliskin siellä ?
Kokeile myös toisella akulla jos mahdollista tai pyyhkäise liittimiä WD40 tms.; omassa pyörässä oli akunkengissä sen verran hapettumia, että kävi tyhjäkäyntiä nätisti, mutta kierroksia ei nostanut yli 5000.
4.8.2013 19:05
Tervehdys arvon motoristitoverit!
On tullut minunkin aika riisua 25Kw Cebarini kahleistaan kohonneen iän myötä ja vapauttaa loputkin heposet konehuoneesta. Aloittelijoita tässä kuitenkin ollaan ja seuraavaksi vuorossa olisi luistien etsiminen kaasareista kuristusten poistamiseksi. Neuvoa kysymättä en arvaa lähteä ropaamaan, löytyykö apuja? Onnistuuko kaasarien ollessa paikallaan vai täytyykö ottaa irki?
http://aijaa.com/mBQ8AKTilannepäivitys: Onnistuipa lopulta, ahdasta oli. Kuristuksen virkaa teki jokaiseen luistiin ruuvattu ohut, pitkä ruuvi, jotka pohjasi kaasarien kansiin. Taisi olla isotöinen keissi kun neljälle ruuville kertyi hintaa aikoinaan 250€..
7.8.2013 10:48
Artz1- kirjoitti:Tervehdys arvon motoristitoverit!
On tullut minunkin aika riisua 25Kw Cebarini kahleistaan kohonneen iän myötä ja vapauttaa loputkin heposet konehuoneesta. Aloittelijoita tässä kuitenkin ollaan ja seuraavaksi vuorossa olisi luistien etsiminen kaasareista kuristusten poistamiseksi. Neuvoa kysymättä en arvaa lähteä ropaamaan, löytyykö apuja? Onnistuuko kaasarien ollessa paikallaan vai täytyykö ottaa irki?
http://aijaa.com/mBQ8AKTilannepäivitys: Onnistuipa lopulta, ahdasta oli. Kuristuksen virkaa teki jokaiseen luistiin ruuvattu ohut, pitkä ruuvi, jotka pohjasi kaasarien kansiin. Taisi olla isotöinen keissi kun neljälle ruuville kertyi hintaa aikoinaan 250€..
Hyvähyvä
ja eikun amis bemareita kyykyttämään
22.8.2013 15:58
Googlella päädyin tänne ja päätin rekkautua koska täällä tuntuu tieto asuvan. Itellä nyt kolmatta kesää 600 F -93, ja oon kyllä tykänny. Satatonnia tuli täyteen joku aika sitten ja silti vanha rouva on edelleen menohaluinen. Todella hyvä ensimmäinen "isompi pyörä". Juuri käytin tampereen Bike Doctorilla mopon ja nokkaketju vaihettiin mekaanisen kiristimen kans, venat säädettiin, tyhjäkäynti-seokset säädettiin, kaasarit synkattiin ja ilmanputsari vaihdettiin. Huollosta haettua pyörä toimi muuten kuin kello mutta pitemmissä ja voimakkaissa kiihdytyksissä yli satasen vauhdissa ilmeni nykimistä. Vein takasin ja kuulemma luistin suodatin (tai näin olin kuulevinani, en tienny et luistissa on suodatin, mikäli ees onkaan
) on paska ja vaihtavat sen myös. Halpa homma mut joudun sitä ens viikkoon venaamaan.
Mut oli ihan kysyttävääkin: kuinka usein porukka vaihtelee etu-stefoja ja öljyjä putkiin? Onko joku km-vaihtoväli vai sittenko kun tuntuu ettei enää skulaa parhaalla mahollisella tavalla?
4.9.2013 19:43
Vaihat kun eivät toimi toivotusti.
21.11.2013 17:33
mikä mahtaa olla kun olen laittanut tollasen honda cbr 600 cc fiestan koriin ja se kones kierää ilosesti vapaalla mutta sitten kun vähäkin on veto päälä alkaa röpeltää tupat vaihdettu ja kipinää tulee ja kaasarit avattu tuhannen kertaa ja suuttimet putsattu ja kaikki muut ? mikä vikana ?
28.12.2013 16:41
Mistäs sais PC25 sähkökaaviota? Googlella koitin ja löyty muutama linkki mitkä ei sitten lopuksi toiminut..
2.1.2014 15:23
Nonni kävin eilen hakemassa honda cbr 600, pc25 , -91
illalla jäi hana auki vähäksi aikaan ja se vuoti sitten bensaa jalan puoleiselta kaasarilta.
No kuivasin kaikki ja tänään koitin käyntiin, mopo toimi vähän aikaan mutta halus hukkua ja lopuks sammu eikä lähteny käyntiin.
Mitä kannattais nytten sitten tehdä? Olen jo avannut keskinmäiset tulpat ja kuivannu ja pistäny takas mutta sivujen tulpat on vähän vaikeammat kun ei löydy työkaluja.
Sitten kans tuli mieleen että miten olisi halvin synkronoida kaasarit?
3.1.2014 13:10
Halvin tapa synkata kaasarit on viedä ne synkattavaksi, ellei sitten kotoa löydy valmiiksi synkkamittaristoa+sopivia adaptereita joilla mittarit saadaan liitettyä hondaasi kiinni.
Jos kerta vasemmanpuoleiset kaasuttimet tulvivat niin lähtisin hakemaan vikaa neulaventtiileistä, ja jos ne tulvivat pyörän ollessa sammutettuna niin alipainehanassa on myöskin jonkinlaista feelua.
4.1.2014 20:50
kaverin tutulta löytyy vehkeet että saan kaasarit synkattua että se ei ole enään ongelma.
Nytten koitin käyntiin, 0 astetta oli ja tulpat putsattu mutta ei vaa mee käyntiin... Akku oli ladattu mutta ei jaksa pyörittää kunnolla että akku varmaan sököna! Toinen akku löyty mistä otin lisävirtaa mutta se piti pistään lataukseen!
Onko kellään kikkoja miten saa nämä käyntiin? Välillä paukahtaa putkesta kans..
kyllä tämä toimi vielä päivää ennen ja seuraavana päivänä koitin käyntiin nii toimi vähän aikaa mutta sitten sammu.
korjasin kans liittimen jännitesäätimeltä koska se oli tosi huonossa kunnossa nii nytten jännitesäädin antaa virtaa kunnolla taas.
Onko muilla ollu ongelmia ku on kylmää ollu ulkona?
Jos sillä on väliä nii tämähän on stunttipyörä nii valoja jne ei löydy.
5.1.2014 1:28
Virtalukon piuhat alusta loppuun kunnossa?
20.1.2014 14:16
Doddiih!
Mitäs sanoo täällä Cbr:n omistajat että meneekö tossa pc23 mallissa miten helposti lohkot paskaks, kun nesteet jäätyy.....?
Kun tänä aamulla kävin pienokaista kahtomassa ja tajusin että ainakin ylimmät nesteletkut oli jäähileessä sisältä?
26.1.2014 16:39
Noni nytten kyllä cbr lähti käyntiin! Lämmitti konetta puhaltimella vähäsen!