Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

10.7.2013 22:26

Ostin FCR 41-MX kaasarin ja nyt mietityttää tuo kiihdytyspumppu...

Toimiiko tuo oikein? Höskälle en ole mitään tehnyt

http://youtu.be/Sg5X627w_SI

Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

11.7.2013 13:04

Näyttäähän tuo toimivan? Honda-mallissa liikkeen mitta on todennäköisesti rajoitettu lyhyemmäksi, huomaat sen jos otat kalvon pihalle ja siinä on stoppari. Kotareissa jostain käsittämättömästä syystä kiihdytyspumppu ruuttaa liian pitkään ja siksi niihin kannattaa vaihtaa "honda-mallin" kalvo jossa on korkeampi nasta.

Asetat ruuvista vain niin, että alkaa ruutata heti kun kaasua avaa muttei kuitenkaan "kellu" linkun varassa tyhjäkäynnillä koska silloin ruikkii koko ajan pelkästä tärinästäkin :lol: Vähän kinkkistä ja riippuu koneesta mistä ne tykkää.

Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

17.7.2013 20:06

Olen laiska, enkä jaksa selata koko keskustelua läpi ja kirjoitan suoraa ongelmani. Vaihdoin öljyt pyörääni (KTM 625 SMC LC4 -05) ja sen jälkeen lähdin ajolle. Kone toimi moitteettomasti ja käväisin tuttavaa morjestamassa niin että pyötä ola pari tuntia seisomassa. Lähti kerrasta käyntiin niinkuin kuuluukin ja paahdoin kotiin. Seuraavana aamuna töihin lähtiessäni pyörä ei enää käynnistynyt vaan pyöritti startilla akun tyhjiin ja kaasua antaessa pamautteli välillä putkeen joten bensaa luulisi saavan. Illalla sitten latasin akun täyteen ja pyäritin startilla pitkän aikaa jolloin pikkuhiljaa starttasi ja lähti käymään normaalisti. Kävin ajamassa n.50 km lenkin enkä huomannut pyörässä mitään ongelmaa. Ei tehohäviötä ei mitään. Taas seuraavana päivänä ei lähtenyt käyntiin. Jäähdytysnestettä ei tunnu syövän eikä oikein hirveästi öljyäkään. Apuja?

Lisäksi vuotaa sylinterin etupuolelta jostain ulos todennäköisesti jäähdytysnestettä, koksa neste kuivuu ajan myötä (Tuntuu valuvan käydessä jostain venttiilikopan tietämiltä).

Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

18.7.2013 21:31

Noni poijjaat, putken vaihtoa mietiskelin...

Eli pidänkö ton akran sliparin vakio käyrien kans vai ostanko procircuitin koko putkiston. Käyrästö Titaanilla (400e) vai Ruostumattomasta teräksestä (150e) ??

Kellää kokemuksia pro circuitin putkista?

Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

20.7.2013 21:21

arttu94 kirjoitti:Olen laiska, enkä jaksa..

käytäks ryyppyä startatessa?

Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

21.7.2013 11:19

snuarrow kirjoitti:
arttu94 kirjoitti:Olen laiska, enkä jaksa..

käytäks ryyppyä startatessa?


Käytän

Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

21.8.2013 15:47

Jos jotaki kiinnostaa iso kotari ja pikku proju ei haittaa niin mulla ois myynnisä oma. Ei oo aikaa laitella eikä ajella, opiskelujen takia pitäs auto hommata ja rahaa tarvis. Kyselkää jos kiinnostaa! Myynti-ilmotus on täälläkin mutta linkkaanpa nettimoto ilmotuksen. http://www.nettimoto.com/ktm/625/1430411

EDIT: Nyt ois halvalla! 2800e, pientä vikaa on mutta muuten kunnosa!
EDIT2: Myyty
Viimeksi muokannut Tokmak päivämäärä 4.11.2013 10:25, muokattu yhteensä 2 kertaa

Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

3.9.2013 21:26

Onko tietoa, että saako ktm smc: hen enduro ja\tai piikkirenkaita? Mitä eroa on smc: llä ja 690 enduro mallin kanssa? Onko huoltovälit samat? Onko kone sama?

Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

25.9.2013 13:29

jammu miäs kirjoitti:Onko tietoa, että saako ktm smc: hen enduro ja\tai piikkirenkaita? Mitä eroa on smc: llä ja 690 enduro mallin kanssa? Onko huoltovälit samat? Onko kone sama?


Jos ny ymmärsin oikein niin havajat 18¨/21¨ vanteita? Ne saat vaikka siitä enduro mallista. En nyt muista missä muissa kotareissa oli saman kokoinen tappi ja napa.

Sama pyörä muuten paitsi vanteet SMC 17¨/17¨, Enduro 18/21¨ ja SMC:ssä on etujarru levy 320mm ja Enduro 300mm. Endurossa on käsisuojat ja tais olla pitempi etulokari.

E: Ja muista vaihtaa mittaristosta asetus 17¨vanteesta 21¨:seen, jotta et saa ylinopeus sakkoja ;)

Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

31.10.2013 17:56

Moro. Mistäs näkis mistä remonttii ois pitäny pyörään tehdä (ktm 660 smc) millä on ajettu 20 000 km. Ja millos tuosa tulee iso remontti yms? Myyjä kun ei osaa oikeen sanoa mitä koneelle tehty. 8)

Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

31.10.2013 18:00

Ja onko tuo kilometri määrä paljon? pyörä on vuosimallia 2006

Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

31.10.2013 20:42

Ei mun mielestä tuohon vuosi malliin nähden. Joku 50 000km voisi olla paljon..

Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

31.10.2013 23:59

Riippuu toki ajosta onko se erittäin paljon vai ei paljon mitään. Todennäköisesti ei paljon mitään, mutta vissiin tuo 660smc on sen herkkä peli että sen kyllä saisi hajalle jos haluaisi?

Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

1.11.2013 0:18

660 on vähän herkempi kuin 640, 625 yms.. Noilla 625 vehkeille rullataan yleensä 30 000km ja sitten rempataan yläkerta, niin riippuen kuinka paljon sitä runtua on tullut tuolle 660 annettua niin voi yläkerta remontti olla jo aiheellista tehdä. Tai ainakin piakkoin tulossa.

Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

4.11.2013 21:30

Ostin 640 lc4 smoton 2007. koitin ettiä mutten oikeen löytäny selvää vastausta täältä. Miten toi öljyn määrä muilla näkyy siinä silmässä ? kylmänä pitäs olla siinä ala viivassa ja kuumana ylä viivassa ? mulla on kylmänä yli alaviivan, mutta 70 °C käyntilämpötilassa alle yläviivan, ja siis moottori sammutettuna tietty. Entäs ton puolipuristimen vaijerin säätö ? pitäskö siellä vivulla tuntua pikkuvälys ?