Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

6.5.2008 9:17

Kertaakaan en ole kuullut, että isoa pyörää olisi penkkiin viety tehojen tarkistamiseksi. Yhden tapauksen kuulin täällä motot.netissä, että kaksi kotaria lähti penkkiin vuosi tai kaksi sitten.

6.5.2008 9:28

Sitähä ei tarvii viedä penkkiin kun niin moni pyörä on kuristettu kaasukahvalla, ja 25kw tai 100kw ero on niin suuri että jos tyhmäkin poliisi haluaa siitä sakottaa niin sitte käy nii.

6.5.2008 10:38

gsx-r ainakin on boksilla kuristettu. Onneksi. on vaan vähän tympee ajettava kun alkaa hiipuun jo kuuden tonnin aikoihin..

6.5.2008 14:44

Kuinkahan tarkkaan nuo poliisit sitten syynäävät pyörää, jos sattuisivat pysäyttämään jostakin syystä (joku muu kuin puhallutus)? Mietin vain, kun ainakin mulla lukee rekisteriotteessa kaasuläpän maksimi avautumiskulma ja jos poliisisetä kattoo "ahaa, 30 astetta saa kääntyä" ja vääntää tupin nuri ja kääntyy 3 kertaa enemmän niin eikös jo sillä perusteella voi sanoa, että pyörä ei ole kuristettu ja siitä sitten seuraanee kaikki mahdolliset seuraamukset. :D

Tuossa mun kawassa se kuristus on yks ruuvi, joka rajoittaa kaasun liikettä. Siihen reikään voisi periaatteessa työntää jonku metallitikun, joka estää sen kaasun kääntymisen, mutta kyllä poliisit senkin huomaisi, jos vähänkin enemmän alkaisi asiaa tutkimaan..

6.5.2008 15:25

Mitenkäs on, jos on pyörä jonka papereissa ei lue tehojen kohdalla yhtään mitään, mutta tehoja on kuitenki paljon enemmän kuin 25kW. Jos poliisi alkaa siinä uteleen tehoista, niin pitääkö siinä jotenkin pystyä todistamaan se, että siinä on 25kW?

11.5.2008 20:41

Mitenhän noiden uusien 1000ccm supersporttien laita onkohan mahdollisuuksia tiputtaa 25kW.

Itse selailin nettimoton valikoimaa ja silmiin osui yksi 04-05 R1 joka näytti olevan 25kW pyörissähän vääntöä on kusiaisiin ja satiaisiin verrattuna enempi... että liekö saa samalla konstilla tehot 25kW:hen kuin noissa pienemmissä...?

12.5.2008 9:32

pohjaöljy kirjoitti:Mitenhän noiden uusien 1000ccm supersporttien laita onkohan mahdollisuuksia tiputtaa 25kW.

Itse selailin nettimoton valikoimaa ja silmiin osui yksi 04-05 R1 joka näytti olevan 25kW pyörissähän vääntöä on kusiaisiin ja satiaisiin verrattuna enempi... että liekö saa samalla konstilla tehot 25kW:hen kuin noissa pienemmissä...?

Mun mielestä on aika urpoa ottaa joku tonninen, jos sillä ei uskalla ajaa täystehopapereilla. Kuka tahansa kyttä tajuaa että ei ehkä oo kuristimet kiinni. Jos kuristimet vielä pitää kiinni, ei se ajo ainakaan nautinnollista ole...

12.5.2008 14:24

pohjaöljy kirjoitti:Mitenhän noiden uusien 1000ccm supersporttien laita onkohan mahdollisuuksia tiputtaa 25kW.

Itse selailin nettimoton valikoimaa ja silmiin osui yksi 04-05 R1 joka näytti olevan 25kW pyörissähän vääntöä on kusiaisiin ja satiaisiin verrattuna enempi... että liekö saa samalla konstilla tehot 25kW:hen kuin noissa pienemmissä...?

Onnistuuhan tuo, jos ei boksilla niin sitten kaasun kääntökulmaa rajoitetaan. Se sitten on aivan eri asia, onko siinä mitään järkeä. ;)

12.5.2008 16:22

Itellä on tuo FZ1s, joka on kuristettu 25kw:iin rajoittamalla kaasukahvan liikettä. Ja nyt noin 1000km ajokokemuksella voin sanoa, että kyllä sillä sen pari vuotta jaksaa ajella ja onpahan siinä pyörää sitten moneksi vuodeksi eteenpäin.

12.5.2008 16:29

varremies kirjoitti:Itellä on tuo FZ1s, joka on kuristettu 25kw:iin rajoittamalla kaasukahvan liikettä. Ja nyt noin 1000km ajokokemuksella voin sanoa, että kyllä sillä sen pari vuotta jaksaa ajella ja onpahan siinä pyörää sitten moneksi vuodeksi eteenpäin.
Siis et ole tosissas? Meinaat pitää sen 2 vuotta 25kw? Ok ei siinä ;)
150 heppaa kuristetaan 34 heppaan, ei luulis olevan nautintoa ajaa..
Jos kaasukahvasta rajoittaa niin sehän kiertää varmaa 3000 ;)

12.5.2008 17:13

Kyllä se kuule kiertää ihan sinne kymppitonniin asti ja ottaa satasen mittariin ihan kiitettävän hyvin. Matka ajossahan rajoittimella ei ole mitään merkitystä, kun se pitää sen 100km/h pintakaasulla.

12.5.2008 17:17

Kyllä oma ninjakin kierti jotain 13 tonnia alle 25kW kuristettuna. Koska kaasukahvasta kuristettuna kun ei saa soppaa tarpeeksi, mutta pintakaasulla nostaa kierrokset korkealle. Tuo 25kW:kin löytyi yli 10000rpm kierroksilta, kun täysitehoisena se ylittyy jossain 5000rpm paikkeilla. En tiedä kuinka pitkään kone kestää tollasena ajamisesta, jos ajaa korkeilla kierroksilla pienellä kaasulla.

12.5.2008 17:27

Enpä kyllä usko, että valmistajan oma kuristussarja rikkoisi moottoria millään tapaa, mutta mielipiteitä on monenlaisia. katellaan parin vuoden päästä, että mitä on tapahtunut

12.5.2008 17:30

Onkos poijilla tietoa että vaikuttaako tohon 25 kw:tiin kuristaminen tehari, honda cbr 600 f -91 siis kyseessä. Ku että jos noita suuttimia on jouduttu vaihtamaan isoompaan ja sitten kuristetaan mopo niin käykös se liian rikkaalla että kone ei tykkää tai jotain muuta ?

12.5.2008 20:41

varremies kirjoitti:Enpä kyllä usko, että valmistajan oma kuristussarja rikkoisi moottoria millään tapaa, mutta mielipiteitä on monenlaisia. katellaan parin vuoden päästä, että mitä on tapahtunut


Eipä se rikokaan. Otin kantaa vaan tuohon kahvakuristeisena ajamiseen. Eikä sekään paikkoja riko, jos ei aja tietoisesti tosi isoilla kierroksilla, jos sen nyt saa ajossa niin pitkälle kiertämään.