Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
30.4.2013 1:55
Menee hermo tohon saksan schneideriin.. Oon nyt viikon koittanu ottaa yhteyttä sinne ilman minkään näköistä vastausta.. Ilmeisesti ovat turhan kiireisiä antamaan henkilökohtaista palvelua.. Mistähän tuon kampiakselin nyt sitten hommais?
3.5.2013 10:53
-Eqqu-, täytitkö runkoon menevän suodattimen myös öljyllä ennen asennusta? Kauanko annoit käydä yläproppu auki? Viime öljynvaihdosta on jo aikaa niin en muista kauanko siinä meni että öljyä alkaa tulla, mutta se oli kuitenkin n. tuplasti kauemmin kuin ohjekirjassa mainitaan.
4.5.2013 15:50
Olisko kellään kuvaa laittaa oldskool mallisesta supermoton/enskan keulasta etuakselin molemmin puolin? Eli siis ei-usd keulasta.
24.5.2013 16:29
Joo elikkäs itse tässä nyt hankkimassa 690 ktm SMC pyörää, ja haluisin nyt mielipiteitä hieman hinnasta yms, eli ajettu 12tkm 08- ja R mallia, mutta alta löytyy kuitenkin smotot...akra vipattaa myös. Paljonko hintaa tälläiselle olisi? ja mitä huonoja ja hyviä puolia? kertokaapas mielipiteitä
29.5.2013 16:14
Pk seudulla joku lc4:n tunteva tekijä nyt olis koneen läjäys homma. Kaikki osat on tiivistesettiä ym myöten ja kansikin koneistamolla katottu mutta alkup. tekijällä ei aikaa laittaa. Maksan 200-300 /tarjous. Osia mahdollista katsoa tietenkin eka. Yht otot
samuli_maliniemi@hotmail.com tai 0505231203.
5.6.2013 23:05
Tässä palailen viiden vuoden tauon jälkeen motot.nettiin kun tulin toissapäivänä ostaneeksi -01 LC4:n.
Kyseinen päristin on muutettu smotosta enduroksi vuonna nakki, ja itselläni olisi kiinnostusta tehdä muutos takaisinpäin. Tuleeko olemaan helppo keissi? Lueskelin jonkinlaisia puheita kyseisen pärrän oudosta etuakselin halkaisijasta ym... Ja mistä saa halvimmalla ihan perusmallisia smotovanteita?
Muutenkin konkarien neuvoja, vinkkejä ja mielipiteitä kaivataan. Kevariajoista on jo aikaa eikä niiltäkään tarttunut turhan paljoa kokemusta käteen.
E: Ilmeisesti outo akselikoko onkin vanhemmassa lc4:ssa. Tuossa vissiin 26mm/20mm?
24.6.2013 22:10
mikäs mättää? elikkäs 690 ktm SMC pyörä löytyy ja korttia kohtapuolin, el tässä lähellä hieman päristelty ja huomannut sillaisen jutun, että pyörä sammuu aina välilla kun liukuu kytkin ylhäällä... esim 2-vaihteella eli siis sammuu vain...? tyhjäkäynti yms mikä todella pienellä
29.6.2013 23:59
Eikös tämä topikki ollutkin myös exc:lle? Kysyisin vaan semmosta juttua että onko 520cc kotari joku "susimalli" vai käypä peli?
http://www.nettimoto.com/ktm/520/1517540Tommosta olen harkinnut mutta kannattaako ottaa enään noin vanhaa varsinkaan kun alakerta rempasta ei ole tietoa :O
myöskään 2000km öljyvaihto väli ei lupaa hyvää :/?
30.6.2013 0:22
Sinänsä noin vanhassa ei ole mitään vikaa, jos sitä on huollettu niin kuin pitää. Tässä pyörässä 2000 km on kyllä turhan pitkä vaihtoväli öljyille ja itse en tätä yksilöä ostaisi.
Tälle pyörälle on varmaan parempi topikki tuo
ktm 450, 525, tuntuu jako menevän niin, että siellä kisapyörät ja täällä katupyörät.
3.7.2013 16:07
Sain tuossa kaivettua vanhan pärrän tallinperiltä pois ja pientä fiksausta pitäis alkaa suorittaan, ongelmana vaan on kun ei näistä tahdo ymmärtää oikein mitään, eikä viitsisi suoraan viedä mihinkään korjattavaksikaan.
Elikkäs pyörä on KTM EGS 250cc -99, jossa tekniikka on sama kuin 250 sx ja exc:ssä
Ensimmäinen huoli on kytkin, joka ei irroita kunnolla. Vaihde päällä paikallaan ollessa sammuu noin 5-10sek jälkeen. Vähän äsken avasinkin tuota kytkintä, mutta eipä siitä juurikaan mitään osannut sanoa, kytkinlevyt oli 2,7mm paksut niinkuin pitääkin.
Toinen vika on sitten tyhjäkäynti, Kylmänä pysyy käynnissä, mutta heti lämmettyään tahtoo sammua. Seosruuveista en ole edes varma kumpi on kumpi, toinen jossa on jousi alla (ilmeisesti tyhjäkäynti) on pohjassa, ja toinen on noin 1.5 kierrosta auki. Voisko neulan siirtely auttaa? Kaasutin on Keihin PWK 38.
Lopuksi vielä olisi mukava tietää paljonko tämmöisillä vehkeillä noin suurinpiirtein kannattaa männällä ajella? Omassa on nyt ollut jo muistaakseni 4 vuotta sama ja kilometrejä alla ehkä 4-6t, omaan korvaan kuulostaa jo aika paljolta? Tehot ainakin tuntuu hiipuneen, tai sitten niihin on vaan jo tottunut. Mäntää kun pakoaukosta katselin niin vähän oli ruskea yläreunasta, mutta muuten KAIT ihan kohtuullisen näköinen.
3.7.2013 19:39
neulan säätö kannattaa nyt ainakin unohtaa ihan heti, se vaikuttaa vasta 1/4 kaasun jälkeen (millä jo ajetaan eikä tyhmäkäytellä). Kytkimessä tuskin on ongelmaa. tyhjäkäyntiseos on vaan niin vituillaan, mistä johtuu todnäk sammumisongelmat.
ota vaikka kaasari käteen ja katso kumpi ruuvi vaikuttaa kaasuttimen läpän nolla asentoon, näin selvität kumpi on ilmaseosruuvi, päättelyn jätän sinulle.
moottori lämpimäks ja kun ilmaseos on selvitetty, ruuvaat sen n.1.5 kierrosta auki. tämän jälkeen ruuvaat molempiin suuntiin niin kauan että mopo sammuu, oikea kohta on näiden pisteiden välissä. mikäli ei pysy käynnissä vaikka ruuvi on kokonaan kiinni, on tyhjäkäyntisuutin liian iso, mikäli avaat vaikka kuinka ja ei pysy on tyhjäkäyntisuutin liian pieni.
ps. tää ilmaseos on se millä tyhjäkäyntiseos hienosäädetään, neulalla ja seosputkella 1/4-3/4 kaasun asennot ja täyskaasu pääsuuttimella. tietenkin kaikki vaikuttaa kaikkeen, mutta oikein säädettynä tyhjäkäyntiin on pääsuuttimella ja neulalla korkeintaan korkeampi hengellinen vaikutus.
8.7.2013 8:48
Olisko jollain tietoa, onko akran alkukäyrässä jotain merkkiä tms? En nyt yhtään tiedä onko orkkis vai akra, kun myyjä puhu vain akran putkesta...
Putki sinertää niin pirusti niin siitä epäilisin. Melkein rungon kohdalle ¨halkeilu sinertämistä¨
640 -03
8.7.2013 13:28
DTD-R kirjoitti:Olisko jollain tietoa, onko akran alkukäyrässä jotain merkkiä tms? En nyt yhtään tiedä onko orkkis vai akra, kun myyjä puhu vain akran putkesta...
Putki sinertää niin pirusti niin siitä epäilisin. Melkein rungon kohdalle ¨halkeilu sinertämistä¨
640 -03
vakio on kromattu, akra ei. pics please.
9.7.2013 12:15
snuarrow kirjoitti:DTD-R kirjoitti:Olisko jollain tietoa, onko akran alkukäyrässä jotain merkkiä tms? En nyt yhtään tiedä onko orkkis vai akra, kun myyjä puhu vain akran putkesta...
Putki sinertää niin pirusti niin siitä epäilisin. Melkein rungon kohdalle ¨halkeilu sinertämistä¨
640 -03
vakio on kromattu, akra ei. pics please.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
9.7.2013 13:05
Näyttää vakiolta