Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
13.9.2012 20:56
Tjoo samalla tapaa nuo tuli itekkin laitettua, etujarrua vasten kun vaan nytkyttää niin tuntuu pieni välys jossain? Ei tunnu tulevan liukutapeista, eikä etupumpuista. Pitänee vielä yrittää kirrata ohjainlaakeria vähän. Jostain luin et kilon vastuksella kun vetää kahvan päästä niin pitäs vielä sarvikon kääntyy, eikä ole liian tiukalla.
Edit: Hitaammas kylä-ajossa tuntuu myös epämielyttävää nytkytystä etupäästä. Mitä niistä pienemmistä ruuveista säädetään jotka löytyy F3 keulaputkista? Omat on kyllä ihan jumissa etteivät liiku mihinkään, takaisinjoustoa?
Haynes sano 93-94vm. 460cc ja korkeutta 135mm.
14.9.2012 17:15
Ohjainlaakeristahan tuo johtuu. Melkonen voima tulee jarruttaessa, joten ei muutaku pikkusen kireemmälle.
En oo nyt ihan varma mitä säätöä tarkotat ja onko F2/F3 sama keula, mutta ainakin F2 keulan ainoa mahollinen säätö löytyy liukuputken päästä, se on esijännityksen säätöön.
Ja kiitokset öljymäärästä!
14.9.2012 17:48
Aamulla kun starttasin CBR600f-pc35 vm-99 niin pyörästä lähtevä ääni oli tavallisesta poikkeava ja ajaessa pyörä tuntuu tukkoiselta. Alakierroksilla meinaa sammua herkemmin ja kiihdyttäessä (osa tästä saattaa olla myös omaa luuloa...) tuntuu ettei tehoa irtoa ihan niin hyvin kuin pitäisi. Käyntiääni ei ole ihan niin tasainen vaan traktorimaisemman "puksuttava" tasaisen hyrinän sijaan. Kaveri ehdotti että vika saattaa olla ilmanpuhdistimessa tai bensansyötössä, omia teorioita tai huoltovinkkejä?
17.9.2012 10:55
Cbr alkoi yhtäkkiä tekemän sitä, kun kiihdyttää vähän rajummin niin sen jälkeen sammuu, eikä lähde heti käyntiin. Mut tähän auttoi kun aukasi bensakorkin ajon ajaksi. Miistä kannasttais lähtä ettiin vikaa ? Niin ja konehan on pc25 ja -91
17.9.2012 17:56
takanasi kirjoitti:Cbr alkoi yhtäkkiä tekemän sitä, kun kiihdyttää vähän rajummin niin sen jälkeen sammuu, eikä lähde heti käyntiin. Mut tähän auttoi kun aukasi bensakorkin ajon ajaksi. Miistä kannasttais lähtä ettiin vikaa ? Niin ja konehan on pc25 ja -91
Tankin korvausilmaletkusta, tukossa tai lytyssä?
17.9.2012 23:14
Kun pyörä on seisonut vähän aikaa (pari tuntia) ja aukasee tankin korkin niin kuuluu tuhahdus, en tiedä viel onko ali paine vai ylipaineen aikaan saannosta..
18.9.2012 20:53
JP_89 kirjoitti:takanasi kirjoitti:Cbr alkoi yhtäkkiä tekemän sitä, kun kiihdyttää vähän rajummin niin sen jälkeen sammuu, eikä lähde heti käyntiin. Mut tähän auttoi kun aukasi bensakorkin ajon ajaksi. Miistä kannasttais lähtä ettiin vikaa ? Niin ja konehan on pc25 ja -91
Tankin korvausilmaletkusta, tukossa tai lytyssä?
takanasi kirjoitti:Kun pyörä on seisonut vähän aikaa (pari tuntia) ja aukasee tankin korkin niin kuuluu tuhahdus, en tiedä viel onko ali paine vai ylipaineen aikaan saannosta..
Kuten JP jo kertoi on todennäköisesti tankin korvausilmaletku jostain syystä tukossa tai lytyssä: Tankki ei saa korvausilmaa, jolloin sinne muodostuu alipaine jolloin polttoaine ei pääse valumaan tankista ulos.
Eli ota tankki irti ja tarkista sen letkut.
21.9.2012 11:23
Tero-75 kirjoitti:JP_89 kirjoitti:takanasi kirjoitti:Cbr alkoi yhtäkkiä tekemän sitä, kun kiihdyttää vähän rajummin niin sen jälkeen sammuu, eikä lähde heti käyntiin. Mut tähän auttoi kun aukasi bensakorkin ajon ajaksi. Miistä kannasttais lähtä ettiin vikaa ? Niin ja konehan on pc25 ja -91
Tankin korvausilmaletkusta, tukossa tai lytyssä?
takanasi kirjoitti:Kun pyörä on seisonut vähän aikaa (pari tuntia) ja aukasee tankin korkin niin kuuluu tuhahdus, en tiedä viel onko ali paine vai ylipaineen aikaan saannosta..
Kuten JP jo kertoi on todennäköisesti tankin korvausilmaletku jostain syystä tukossa tai lytyssä: Tankki ei saa korvausilmaa, jolloin sinne muodostuu alipaine jolloin polttoaine ei pääse valumaan tankista ulos.
Eli ota tankki irti ja tarkista sen letkut.
Jees riitti kun otti sivu katteen irti ja käsin tunsi kun pienempi letku oli menny 90' lyttyyn ja nyt taas toimii
onneks on viel "ajokelejä"
26.11.2012 9:53
onko jollakin tietoa mikä voisi olla -92 mallin cbr ssä kun ei tule kipinää? staattori cdi boksi ja puolat uusittu. ja tappokatkaisija on katottu. kuinka herkkiä on virtalukot ? onko muilla hajonnut?
31.1.2013 23:36
Mitäs noissa pc35 cebareissa kannattaa tarkastaa ostaessa oikee tarkalla silmällä? Ilmeisesti aika luotettavia laitoksia, mutta löytyykö jonkun sortin tyyppivikoja tai vastaavia mitkä kannattaa tsekata?
2.2.2013 15:01
Eipä niissä sen kummempia tyyppivikoja taida olla. Kannattaa katsoa:
-Vuotaako keulan stefat
-Ohjainlaakerin kunto (ei saa pykältää/rohista tankoa käänellessä)
-Ketjut/Rattaat
-Renkaiden pinta
-Jarrupalojen pinta
-Pitääkö jakoketju ääntä, sekin tosin aika tyypillistä hondassa, automaattinen kiristin tahtoo löystyä ainakin vanhemmissa.
16.2.2013 10:33
kertokaas ny cepari inrinöörit mikä on vikana kun, ceparista hukku kipinä ihan täysin.eli ei pienintäkään kipinää tule. Että mikä vois todennäkösin vika/osa mitä kannattas ruveta tutkiin
27.2.2013 21:59
Moro. Nyt on pyörä käyty koe ajamassa oston jälkeen (cbr 600f 92) ja kääntyessä ilmenee jännä ominaisuus, eli pyörä ikään kuin väkisin kääntää stongaa hitaassa vauhdissa.voiko tuo johtua siitä että etunen on melkein sileä? Sit vaihteet tuntuu vähän hassulta kun 1-2 melko kova ruksaus jamelkein samanlainen kolahdus 2-3 vaihteilla. Vetopakan kumit vissiin menee vaihtoon kun välillä rullaa vapaalla ja pikaisesti vääntää tuppeä nion tuntuu ja kuuluu sellainen ikävähkö kolahdus taka renkaalta. Voisko noihin vaihteisiin auttaa uudet ölpät koneeseem? Koneella ajettu 54tkm.
28.2.2013 0:55
Tuntuuko keskellä ohjausta "pykälä" tai takkuileeko se kääntäessä. Itse lähtisin veikkaamaan ohjainlaakeria. Tietysti epätasaisesti kulunut rengas voi vaikuttaa myös puoltamiseen.
Tohon vaihdeongelmaan lähtisin tosiaan testaamaan uusia öljyjä. Esim delvacin öljyillä kuullun perusteella laatikko toimii hyvin, vaikkeivat ne moottoripyöriin olekkaan tarkoitettuja.
Tuo kolahdus tosiaan viittaa vetopakan kumeihin. Se on helppo selvittää kun vaihde vapaalla ottaa kaksin käsin takarattaasta kiini ja kokeilee pääseekö se liikkumaan vapaasti, jos pääsee niin kumit vaihtoon.