Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
21.3.2013 18:57
Nyt kun asian näin muotoilit, niin...
Mutta sitten on vielä semmonen, että tuon mallinen perä ei sovellu omaan tarkoitukseeni (jonkin sorttista keulittelua, ym muuta kikkailua). Tuohon vakioon on aika hankala saada tehtyä käyttökelpoinen keulimarauta/paikka mihin jalan voi laittaa...
Alkuperäistä lippaa en edes kehtaisi mennä muokkaamaan millään tavalla.
Tämmönen taitaa lähteä tilaukseen. Tiedä sitten saako tuohonkaan mitään järkevää modailtua, mutta eipä tuon saksiminen/muokkaaminen niin haittaa.
23.3.2013 20:57
Mitä mieltä olette noista 530/525 exc kotareista,onko millaisia pelejä,onko tyyppivikoja ja mitä asioita kannattaa ottaa huomioon.Nykyinen pyörä on 125 exc joten huollot eivät ole kovin iso asia.
26.3.2013 15:53
hegasu kirjoitti:Mitä mieltä olette noista 530/525 exc kotareista,onko millaisia pelejä,onko tyyppivikoja ja mitä asioita kannattaa ottaa huomioon.Nykyinen pyörä on 125 exc joten huollot eivät ole kovin iso asia.
Ihan hyviä pyöriä perushuollolla. 525 on vanhemman luokan kone, jota kehuttu paremmaksi kuin tuo 530. Molemmat on kuitenkin 510 kuutioisia oikeasti. Tyyppivikoja joita noista on löytyny on nokkaketjun rallatusta ja öljyn syöntiä. Aika pitkälti pitäs mennä öjyn ja suodattimien "jatkuvalla" vaihdolla.
Ps. Tuo snuarrowin perustelu sai miettimään uudestaan vaikka uudemman mallin katteet jo löytyykin.
26.3.2013 16:03
Omassa n. 150 h ajaetussa 530 eli XC4 koneella olevassa vehkeessä ei ainakaan vielä nokkaketju rallata ja eipä ole öljyäkään alkanut syömään.
Mutta tarkotus ois tilailla jossain vaiheessa DJH:n mekaaninen kiristin ketjulle, niin ei ketju rallattele jatkossakaan.
http://www.djhcyclesport.com/ktm-perfor ... oners.html
26.3.2013 22:00
Itse olen ollu myös tyytyväinen tuohon omaan 530exc pyörään jolla menty 200h. Itselläni on tuo surullinen 2008 malli jossa oli tuo puolipuristin vika. Sekin korjaantui ostamalla uusi 2009 mallin nokka-akseli sekä s-startin rattaan kiristyksellä. Talven miittaan alkoin rallattamaan nokkaketju aika pahasti. Katsoin missä kunnossa orkkis kiristäjä oli, niin ei tuo edeas yltänyt nokkaketjun laahaimelle asti. Paskana siis.. Nyt kiinni Amerikan maalta tilaama dirt tricksin (
http://www.dirttricks.com/tct.htm) automaattinen kiristä ja ei voi olla muuta kuin tyytyväinen.
Itse en oikeastaan näe muuta vikaa tuossa moottorissa kun, että tuo venttiilien säätö shimmeillä on ärsyttävää hommaa verrattuna vanhempiin kottaraisiin( joissa siis perinteinen ruuvi säätö).
27.3.2013 23:47
Paljokohan näillä sitten ajeleisi ilman isompia remppoja,tälläistä katuajoa ilman pahaa rääkkäystä?
27.3.2013 23:57
LC4:
30000km ilman isompia remppoja. Öljynvaihtoa 2500-5000km välein ja venttiilien tarkistusta/säätöä 10000km välein.
Ainoastaan tuo 660 malli LC4 koneella kaipaa vähän aikaisemmin remonttia.
30.3.2013 13:31
Itellä nyt 32 000 tkm mittarissa ilman mitään isompaa remonttia, eikä loppua näy. Eli ajelee pidempäänkin helposti kuin tuon 30tkm. Olen kuullut näillä ajettavan myös yli 50tkm ennenkuin on joutunut männänrenkaan vaihtamaan. Taitaapi olla Ktm onnistuneimpia koneita, kuhan muistaa lapsentaudit pistää kuntoon.
5.4.2013 14:17
Tuli tuossa ostettua 06 -vuoden duke kakkonen konevikaisena. Kiertokangen alapää jumissa, mutta normaalissa moottorikoneistamossa eivät suostuneet kiertaria vaihtamaan. Olisiko kenelläkään tietoa kuka näitä hommia tekee, ilman tietysti että joutuu ryöstetyksi? Uudesta kampiakselista varmaan joutunee ainakin maksamaan omaisuuden.
6.4.2013 9:02
Kyllä ihan normaali moottorikoneistamo tuollaisen tapauksen pitäisi hanskata, varsinkin kun tappi on jo pilalla ja sen voi vetää surutta poikki keskeltä. Kerro toki mikä oli alapään rikkonut, kilometrit täynnä?
6.4.2013 9:08
Sen kun tietäisi. Kilometrit olleet jotain 20 tuhannen luokkaa eli ne itse sitä ei ainakaan ole rikkoneet. Kuumana se ainakin on käynyt. Mutta paha tosiaan mennä sanomaan.
7.4.2013 22:43
samppa91 kirjoitti:Tuli tuossa ostettua 06 -vuoden duke kakkonen konevikaisena. Kiertokangen alapää jumissa, mutta normaalissa moottorikoneistamossa eivät suostuneet kiertaria vaihtamaan. Olisiko kenelläkään tietoa kuka näitä hommia tekee, ilman tietysti että joutuu ryöstetyksi? Uudesta kampiakselista varmaan joutunee ainakin maksamaan omaisuuden.
http://www.ktmax.de/index.php?cPath=98_100jos ei kukaan tee, schneider auttaa. jos mieli tekee ja teho ei tunnu riittävän niin osaa tuolta löytyy 692cc asti.
12.4.2013 8:32
Onko kukaan laittanut pikakaasukahvaa LC4 kotariin? On vähän turhan pitkä liikerata tuossa alkuperäisessä. Mistä löytyy ja mihin hintaan?
18.4.2013 21:47
Täällä on varmaan ollut puhetta aiheesta, mutta asiaan... 625 SMC:n öljynvaihdosta kysyisin, eli miten toimenpide tehdään alusta loppuun? Lähinnä, kun öljynkierto ilmeisesti menee myös tuossa rungon kautta, niin ilmaukset yms. Mukava olisi myös tietää, minkä verran öljyä koneeseen/runkoon tulee laittaa? Kiitos etukäteen! PS. Pyörähän on siis 2006 vuoden SMC 625!
19.4.2013 0:01
Onko kellää ollu semmosta ongelmaa että ei lähe käyntii jos on satanu tai ollu vähä viileämpi yö. Ryypyllä hyrrää vähä aikaa ja sit sammuu, sen jälkeen ku polkee ni pamahtelee satunnaisesti putkessa. Odottaa vähän aikaa niin taas hyrrää hetken. Eilen taas ajelin koko päivän ja illemmalla alko satamaan. Noh pyörä parkkiin ja sisälle suojaan, tunti kerkes kulua ja ku ois pitäny lähtä ajamaa niin teki ton tempun. Kaasutin puhistettu, tulppa, ilmansuodatin, öljyt ja suodattimet vaihdettu justiinsa. Muuten lähtee kyllä parilla polkasulla käyntiin. Pyörän malli Smc 660 06