Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
18.9.2012 21:04
Tuli päiviteltyä tota mun vanhaa -94 vuoden kotaria uudemmalla tekniikalla. Kone on nyt -03 sxc 12k ajettu. Vaihdan ensin öljyt ennen ku alan tolla tekniikalla kunnolla ajaan.
Tuossa kiertää myös rungosa öljyt mutta missähän kohtaa pitäs olla se mistä laitetaan öljyt runkoputkeen + suoritetaan ilmaus? Pistin öljynsuodattimet tilaukseen ja tulevat varmaan tällä viikolla, niin olisi mukava saada tietoon nää hommat.
EDIT: sainpa mä nyt nuo öljyt vaihdettuu että ei tartte vastailla..
Viimeksi muokannut Tokmak päivämäärä 27.9.2012 19:05, muokattu yhteensä 1 kerran
18.9.2012 21:39
poistettu
Viimeksi muokannut Tony0 päivämäärä 19.9.2012 21:48, muokattu yhteensä 1 kerran
19.9.2012 9:03
Termos vaan kaikille.
Tulipas palattua taas 2pyörästen pariin.
Tuli hankittua tuollainen 520exc vm01. Sellasta kysymystä olis ,että millasia öljyjä ootte koneessa käyttäny ja tilavuus?mitä eroa on kun puhutaan pitkästä ja lyhyestä ö.suodattimesta?
Ja onkos tässä turun seudulla jotain hyvää mestaa missä huollattaa/säädättää jousitus?
20.9.2012 2:56
Terve,
kannattaa jotain suht halpaa öljyä hommata, sitä tulee kuitenkin vaihdeltua niin usein että kannattaa jättää ne motorexin 120€/4L tonkat sinne hyllyyn. Itse tilasin tämmöistä viimeksi:
http://www.24mx.fi/motocross/p%7C830/5-l-oljy-ja-6-kpl-oljynsuodattimia-ktm-520exc-2001/14086/oljyt-ja-voiteluaineet/k29/ vieläkin halvemmalla saa jos ostaa kunnon 20L tonkan. Tilavuus uskoisin että on sen saman 1L mitä tuossa minunkin kotarissa, voin vielä tarkistaa sen manuaalista. Eroa niissä suodattimissa on että toinen on pitkä ja toinen on lyhyt
Koneeseen menee siis 2 öljynsuodatinta.
En oikeen itse tiedä näistä turun seudun mestoista, luulis ainakin että motoracing company osaa hommansa. Tuu joskus heittään läpät vaikka Turku kartingin radalle jos sulla on supermoto
20.9.2012 8:03
Ktoksia vastauksessa,lähinnä itselle selvennykseksi eli onko siis koneessa 1pitkä ja 1 lyhyt supdatin,eli molempia tarvii?
Kuullostaa vähän tyhmälle,mut jostain se. O pakko alottaa ja ku ei ei tullu mitää manuaalii mukaa
niin ja juu on motot olla talveks löytyu enska vanteeet piikeillä.
23.1.2013 23:13
Moi!
Kottaraista olisin hommaamassa ja juuri lc4 koneel. 5tkm väleinhän on perus huolto, entä koska suurempaa? Männän vaihtoa yms.?
30.1.2013 20:48
Eipä sitä voi kovin tarkkaan sanoa kun riippuu niin paljon käytöstä. Kai männällä sen 50 000 ajaa. Ite avasin koneen kolmenkympin kohalla, eikä ainakaan ollu mitään merkkejä vaihdon tarpeesta.
1.2.2013 17:20
jone_P kirjoitti:Eipä sitä voi kovin tarkkaan sanoa kun riippuu niin paljon käytöstä. Kai männällä sen 50 000 ajaa. Ite avasin koneen kolmenkympin kohalla, eikä ainakaan ollu mitään merkkejä vaihdon tarpeesta.
Mitäs kaikkee jouvuit vaihtamaan tossa 30tkm kohilla?
8.2.2013 18:50
Mistä -08 530 EXC:hen halvimmalla ketjut, lätkät ja mäntäsarja? Keitaaltahan nuo kaikki löytyy, mutta ulkomailta varmasti halvemmalla. Ite en vaan löydä samasta kaupasta kaikkia...
6.3.2013 10:28
Mites tommosesta 660 smceestä ottaa kaasuttimen helpoiten irti?
Aika kookkaalta näyttää, että mitä kautta se lähtee irti?
Päällä lukee flat cr? Mitä se meinaa?
6.3.2013 18:24
rrainer kirjoitti:Mistä -08 530 EXC:hen halvimmalla ketjut, lätkät ja mäntäsarja? Keitaaltahan nuo kaikki löytyy, mutta ulkomailta varmasti halvemmalla. Ite en vaan löydä samasta kaupasta kaikkia...
Kannattaa kysästä Stormilta kanssa noista, ulkomaisista kaupoista en tiedä.
11.3.2013 22:57
Nyt tarvittas Ktm tietäjää!
Passaako tuommoinen ktm dukesta oleva -02 vuosimallin penkki ja tankki 640 lc4 kotarin uudemman mallin katteisiin? Onko noissa esim jotain leveyseroja? Tankithan menee päikseen mutta tuo penkki epäilyttää.
19.3.2013 19:13
Onkos joku modannut/osaako joku kertoa, miten uudemman mallin takakate/takalokari, (vm -05 eteenpäin) menee vanhemman mallin 640 LC4 kottaraiseen (vm -03)? Tai vaihtoehtoisesti EXC lokari?
Onko vaiva kohtuuttoman suuri saatuun tulokseen nähden?
Vai meneekö jopa suoraan?
Ei miellytä tuo pyöreän kaareva lapio tuolla perässä... Olisi tuo uudemman mallinen huomattavasti fiksumpi.
20.3.2013 11:33
Itellä sama projekti edessä. Ainakin takahäkki on erilainen uudemmassa, vanhemmassa on tukirauta takana ylöspäin, jolloin siihen kun tällää uudemman mallin takakatteen niin takahäkin raudat jää ikävästi näkymään. Exc:stä en tiedä mutta veikkaisin että vaatii takahäkki muutoksia siinäkin.
21.3.2013 17:47
ei oo ihmiskunnan tietoisuudessa tyylikkämmin muotoiltua takavaloa mistä te suunnittelette luopuvanne.
ktm:llä tuli joku ihme aivopieru, en tiiä vaihtuko mallinnus ohjelmistot, kun ei enää osattu tehdä 2005 eteenpäin kuin suoria viivoja.
"hope you get it.."