Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
1.3.2012 0:27
En mikään Cebari-mies ole (vielä
) mutta kuulostaa kyl siltä että tulpat tarvii vaihtoa tai sitten syöttää liikaa bensaa. Seokset tuskin iteksee menee vituroilleen niin ehkä syöttö on kohillaan mutta kuluneet tulpat ei enää kylmänä sitä saa syttymään oikein.
Ryypyt ja kaasut myös tunnetusti yleensä vähänki vanhemmissä herkkiä... Ja jos kuitenki lähtee lopulta käymään tasesesti niin sytytyksenki pitäs olla kohillaa.
Tulpat vaihtoon ja uutta yritystä!
1.3.2012 1:04
Kokeilkaahan seuraavan kerran kuivilla tulpilla ilman ryyppyä erilaisilla kaasukahvan asennoilla.
1.3.2012 7:48
Viittiskö joku kattoa omasta pc25 cebarista, että kuuluuko bensatankin pohjasta lähtevä vasemman puoleinen (n.8mm) letku olla tukittu? ihmettelen vaan kun omassa siihen oli kierretty pultti. pitäs vähän ruveta selvittelemään, että miksi jos tankkaa lähellekkään täyteen tankin, niin bensakorkin välistä rupee tulemaan bensaa pihalle.. oisko siellä joku letku mahdollisesti tukossa yms yms..
1.3.2012 13:14
Testataan uusilla tulpilla kun kaveri ne hankkii.On testattu ilman ryyppyä ja sillo ei sano mitään mut ryypyn kanssa lupailee.Hukkuu niin helposti bensaan.Isompi suutin satsi on kuulemma vaihettu mut ei kai se vaikuta jos on tähän peliin tarkotettu ne suuttimet.Edellisellä omistajalla oli toiminu hyvin.
24.3.2012 22:32
minkälaista öljyä kannattaa laittaa koneeseen, varmaan jotain mineraalipohjaista? tuskinpa mitään täyssynteettistä kannattaa vuoden 1993 cebariin laittaa?
1.4.2012 18:28
tero__ kirjoitti:minkälaista öljyä kannattaa laittaa koneeseen, varmaan jotain mineraalipohjaista? tuskinpa mitään täyssynteettistä kannattaa vuoden 1993 cebariin laittaa?
On kai niitä synteettisiä öljyjä jo vuonna 93 ollut?
tosin jos ei ole tietoa koska mehut ja sutkutin on viimeksi vaihdettu ei koneeseen kannata mitään hirmu peseviä öljyjä laitella. Valvolinen mineraali 10w40 on hyvin ainakin suzukeille kelvannut, toisaalt myös teboilin 15w50 suberbike on lohkojen välissä pysynyt
4.4.2012 16:40
Semmoista vielä että, vaihdoin minivilkut vain taakse. rele pitää vaihtaa koska nyt vilkkuu liian nopeasti.. mistäs saa sopivan releen ja minkälaisen? otin releen irti ja stormilta/motonetistä kävin kysymässä, suoraan samanlaista vastaavaa relettä ei ole mitä saisi kiinni tuohon..
4.4.2012 21:10
EI lähtenyt CBR käyntiin kun tallilla kävin kokeilemassa. Vähän välillä lupailee, välillä taas jysäyttää kunnolla putkessa. Viimekerralla kun kävin, ryypyllä käytin mopoa lämpöiseksi ja vähän muistaakseni tyhjäkäyntiruuvia käänsin johonkin suuntaan. Sitten sammutin, eikä lähtenyt enää käyntiin kun akku oli aikalailla lopussa. Nyt sitten latasin akun, ja kyseiset oireet. Mistähän kannattaisi lähteä etsimään vikaa, tankki on täynnä, tulpat vaihdettu 7tkm sitten. Toimi tosiaan täydellisesti ennen tuota edelliskertaista sammumista, sen jälkeen ei ole käyntiin lähtenyt. Osaako kukaan sanoa, kuinka monta kierrosta tuo tyhjäkäyntiruuvi pitäisi vakiona olla auki?
10.4.2012 21:59
Kellään olisi pc25 cbr sähkökaaviota, josta saisi jotain selvääkin, googlettaa koitin muttei löytynyt kuin uudempiin tai sellaisia jotka on niin pieniä ettei saa teksteistä mitään selvää.
10.4.2012 22:28
_Näksä_ kirjoitti:Kellään olisi pc25 cbr sähkökaaviota, josta saisi jotain selvääkin, googlettaa koitin muttei löytynyt kuin uudempiin tai sellaisia jotka on niin pieniä ettei saa teksteistä mitään selvää.
Törmäsin eräs päivä ilmaiseen service manuaaliin osoitteessa:
http://hondatech.info/Loppupäästä löytyy aikasta kattavat selostukset härvelin sähkövehkeistä sekä sähkökaavioita.
14.4.2012 13:37
-JeSu- kirjoitti:EI lähtenyt CBR käyntiin kun tallilla kävin kokeilemassa. Vähän välillä lupailee, välillä taas jysäyttää kunnolla putkessa. Viimekerralla kun kävin, ryypyllä käytin mopoa lämpöiseksi ja vähän muistaakseni tyhjäkäyntiruuvia käänsin johonkin suuntaan. Sitten sammutin, eikä lähtenyt enää käyntiin kun akku oli aikalailla lopussa. Nyt sitten latasin akun, ja kyseiset oireet. Mistähän kannattaisi lähteä etsimään vikaa, tankki on täynnä, tulpat vaihdettu 7tkm sitten. Toimi tosiaan täydellisesti ennen tuota edelliskertaista sammumista, sen jälkeen ei ole käyntiin lähtenyt. Osaako kukaan sanoa, kuinka monta kierrosta tuo tyhjäkäyntiruuvi pitäisi vakiona olla auki?
mulla oli saman tyylinen ongelma, akku näytti mittarilla et on virtaa mut ei suostunu lähtee käyntiin muutakun kaapeleilla, alkoi lopussa relekin nakuttamaan. hain uuden akun ja enää ei mitään ongelmia, kuulemma vaan akun napajännite huono tntn vaikkakin virtaa otti vastaan.
14.4.2012 17:03
Kokeilin auton akulla antaa kaapeleiden kera lisävirtaa, ei lähtenyt siltikään. Toisella foorumilla epäilivät tulppia, täytynee hakea uudet ja vaihtaa paikalleen kun tallille pääsen.
23.4.2012 18:34
Tässä olis harkinnan alla ostaa cbr 95, ennenkin ollut 93 vuoden.
Kysymys kuuluu, onko vaarallista jos kone keittänyt, koska flekti ei toiminut? Aiheutuuko tästä pysyvää haittaa koneelle? kansipahvi kärsii? Kuulemma kerran keittänyt ja sen jälkeen heti asennettu flekti joka toimii nappia painamalla. Pyörällä ajettu 50 000km. En ole aivan uuno, mutta koneen sisälle en näe. Onko jotain kikkoja juttuja, joista huomaa onko tehnyt hallaa koneelle?
26.4.2012 17:42
Moro. Nyt olis lisää samanlaisia vikoja kun parilla muulla. Pyörä lähti aluksi normaalista käyntiin ja sitten otimme tankin pois koska se lähti maalaukseen. Kasasimme pyörän ja Nyt pyörä ei käynnisty ja käynnistäessä paukuttaa putkessa! Akku heikko mutta ei auttanut apuvirtakaan käynnistyksessä. Voiko kyseessä olla bensan saanti ongelma vai mikä? Vm -94 niin ja tankista bensa liikkuu eteenpäin mut kun jonkin aikaa on startannut niin ei haise bensa laisinkaan! Mahdollista että jää jumiin kaasareille?
Pikaisia avustuksia tulemaan rupee ajokelit oleen pikkuhiljaa kohillaan
28.4.2012 18:41
Moi. Otin pyörääni (PC 25) talviunilta sain käyntiin mutta kaasarin ylivuodosta tulee bensaa . Mistähän moinen johtunee ?