Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
13.3.2008 22:34
Nykyään kun noi vakuutuksen hinnat menee tehopainosuhteen perusteella niin luulis et täystehosen ja 25 kW pyörän välillä ois isokin hinta ero. Mutta asiahan ei ole näin kun on Fennia kyseessä. Huomasin laskusta että tiedoissa luki et pyörä ois täystehonen. No otin yhteyden Fenniaan ja asia korjattiin. Hinta halpeni häkellyttävät 9 euroa per vuosi! Syy tähän on että Fennialla vaikuttaa toi tehopainosuhde juttu ainoastaan kaskoon.
Tosta asiasta synty nyt ihan täysin hypoteettinen kysymys.
Jos ajaa täystehoisena vaikka on 25 kW papereissa niin onko syyllistynyt vakuutuspetokseen liikennevakuutuksen osalta? Kun ne tehojen määrät kerran ei mitenkään vaikuta sen liikennevakuutuksen hintaan.
Sellasta mutuakin kuullu et vakuutusyhtiö saattaa korvata jos jotain kävis vaikka pyörä on täystehonen ja 25 kW papereissa. Sillä edellytyksellä tosin että voi todistaa että tehojen määrällä ei ollut minkäänlaista osuutta tapaturmaan.
Samalla kysyn ny ,ku kilpailuttamassa vakuutusta, että onko kenelläkään kokemusta vakuutusyhtiö turvasta? Nettilaskurin mukaan sais höylättya 200 ¤ pois nykysestä hinnasta.
14.3.2008 0:37
Itselläni on vakuutukset turvassa, joitakin yhtiöitä vertailin ja turva oli halvin, ja bonuskertymäkin on 10% vuodessa.
14.3.2008 2:05
on melkeen halvempaa sakkojen kannalta ajaa 25 kw kortilla täystehosta pyörää. ei tuu sanktioita muusta kuin luokan ylityksestä ehkä joku 150 ¤.
14.3.2008 21:47
TRUIJO kirjoitti:on melkeen halvempaa sakkojen kannalta ajaa 25 kw kortilla täystehosta pyörää. ei tuu sanktioita muusta kuin luokan ylityksestä ehkä joku 150 ¤.
Ja sitte ajokieltoa. Sen saa tietenki omakohtasesti miettiä et paljon kirpasee.
15.3.2008 19:05
Dr.Wellu kirjoitti:TRUIJO kirjoitti:on melkeen halvempaa sakkojen kannalta ajaa 25 kw kortilla täystehosta pyörää. ei tuu sanktioita muusta kuin luokan ylityksestä ehkä joku 150 ¤.
Ja sitte ajokieltoa. Sen saa tietenki omakohtasesti miettiä et paljon kirpasee.
Varsinkin, kun ei välttämättä tule.
23.3.2008 19:13
Mites kuristais 500cc kawasakin gpz:aa, mitä maksaa? 60hv siinä täystehosena pitäis olla. Pitäs saaja alle 25kw et vois katsastaa 25-kilowattiseks ja mahd. sen jälkee taas kuria pois.
Laittaako kaasarin ja pytyn väliin levyn missä pienempi reikä kun imukaula, pakoputkeen jotain, vai yksinkertasen kaasunliikkeen rajottamisen?
23.3.2008 20:31
Ite kuristaisin bensa puolelta. Imukaulaan jotain. Se merkitään rekisteriotteeseen, mutta ei ole niin testattavissa kuin kapulan liikkeen rajoitus.
23.3.2008 20:41
Eipä se kuristus taida olla muuten mahdollista kuin tehtaan sarjalla tai kaasukahvasta.
23.3.2008 21:15
Eikös se vanhemmissa ollut mahdollista suorittaa itse?
Tai sitten sekoitan piikkisiin.
23.3.2008 21:24
WPWW kirjoitti:Eikös se vanhemmissa ollut mahdollista suorittaa itse?
Tai sitten sekoitan piikkisiin.
Toi olis hyvä, jos ite saiskii kuristaa. Tulis halvemmakskii. Tiedä sitten. En oo viel löytäny hintaa mistään kuristamiselle. Eiks kukaa tiedä ees
+20-20 tarkkuudella hintaa. Tai ettei maksa yli 250¤
23.3.2008 21:32
No tohon 250e ne pitkälti sijoittuu.
23.3.2008 22:14
hmm, jos en nyt ihan väärin muista, niin kuristuksen voi tehdä muutoinkin kun kaasukahvaa rajoittamalla tai tehtaan satsilla jos pyörä on alle 1996.
ja muistaakseni tuon oman R6:n kuristus maksoi IP-Dynotestissä siilinjärvellä n.130¤
25.3.2008 17:48
Etsin tämän aiheista sivua vähän aikaan ja tänne päädyin.
Pojalleni ostin kawasaki er-5 (vm. 2000) ja nyt tuli semmonen onkelma vastaan että tehot ei stemmaa... Poikani on 18v ja hänellä on A kortti (elikä se <25kw). mikä olis halvin keino laittaa pyörä niihin tehoihin ?
Kävin eilen motobike nimisessä kaupassa (Porvoo) ja siellä minulle hymy-suin kerrottiin että se maksais sen 250-300 euroo.. Ei kai nyt sentään 300 euroo joudu tuosta maksamaan ???
25.3.2008 18:19
Kawamies5 kirjoitti:Etsin tämän aiheista sivua vähän aikaan ja tänne päädyin.
Pojalleni ostin kawasaki er-5 (vm. 2000) ja nyt tuli semmonen onkelma vastaan että tehot ei stemmaa... Poikani on 18v ja hänellä on A kortti (elikä se <25kw). mikä olis halvin keino laittaa pyörä niihin tehoihin ?
Kävin eilen motobike nimisessä kaupassa (Porvoo) ja siellä minulle hymy-suin kerrottiin että se maksais sen 250-300 euroo.. Ei kai nyt sentään 300 euroo joudu tuosta maksamaan ???
siis tarkotat varmaan, että pojallasi on pikku a kortti. Kyllä tehtaan kurisarja ton verran hyvinkin maksaa. Mutta on toinenkin tapa. Käyttää liikkeessä, joka tekee kuristuksia. MM. ip-dynotest yms.
He kuristavat pyörän kaasukahvan liiketta rajoittamalla ja antavat dynopaperit ennen ja jälkeen kuristuksen, tämä huvi maksaa 100-150e. Lisäksi pitää käyttää pyörä muutoskatsastuksessa (30e), jonka jälkeen voi ruveta ajamaan laillisesti. Tosin en tajua mitä järkeä on ajaa tommosella er-5 kuristettuna, kun se on laiska jo vakiotehoissakin.
25.3.2008 19:12
Koska jotkut ovat lainkuuliaisia ja teho ei aina ole pääasia.