Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
23.5.2016 20:36
En tiedä missä olisi pitänyt kysyä, joten kysyn sitten täällä. Eli olen hankkimassa kevaria ja opetusluvilla olisi tarkoitus hankkia kortti. Opetuslupia vartenhan se pyörä pitää katsastaa opetuskäyttöön ja meinasin ostaa kevarin, jossa on 150cc pytty, joten haluaisin tietää kuinka tarkasti pyörä tarkastetaan katsastuksessa, että kehtaisiko tuolla 150cc:llä edes yrittää? Ja pitääkö kevarin muutenkin olla miten vakiokunnossa tuota katsastusta varten?
24.5.2016 15:26
Mulla ei ainakaan tarvinnut katsastaa, kolmio vaan perään. Insissä saattaa kyllä kattoa että vilkut ja valot ja semmoinen on kunnossa
. Taisi olla että ei tarvitse katsastaa ellei opettaja istu kyydissä
24.5.2016 16:09
Pitäis kuristaa Kawasakin ZR-7 A2:lle sopivaksi. Ehdotuksia miten parhainta/kohtuullisen hintaista tehdä?
25.5.2016 22:58
Hsippe kirjoitti:Abelzini!
Ootko nyt aivan varma ettei venojen säädössä ole käynyt jotain kämmiä?
Oikeanpuoleisessa pakonokassa on automaattinen puolipuristin joka siis toimii myös startilla käynnistäessä ja ilman sitä ei startti hyvälläkään akulla meinaa jaksaa pyörittää mosaa. Tähän viittaisi myös se sun havainto "kohonneista puristuksista" kiksillä poljettaessa.
Ethän vaan laittanut reilusti ohuempaa säätöpalaa tuohon venaan (eli p-puristin ei saakkaan enää raotettua venaa)?
Tai onhan keinuvipu paikoillaan (eli se peltilirpake siinä keinuvipujen välissä)?
Kiitos Hsippe:lle ja Huski510:lle avusta!
Kannen avauksen ja uudelleen shimmauksen jälkeen startti pyöräyttää oikeen nätisti koneen käyntiin ja puristukset ovat taas normaalit.
11.6.2016 20:48
Mistä porukka ostelee uusia sytytyspuolia? Ei tuumaa omaan menopeliin (honda cbr 600 f pc 19) millään löytyä. Käytettynä löytyy mutta uudet hakusessa
13.8.2016 19:21
Pientä käyntiongelmaa PC35 cebarin kanssa. Ensin luulin että on vaan tyhjäkäynti säädetty liian pienelle, kun ei meinannu pysyä käynnissä. Vähän enemmän ajeltuani kuitenkin olen itse päätynyt seuraavaan teoriaan: Yksi sylinteri ei toimi pintakaasulla. Onko mahdollinen? En ole VIELÄ kerennyt perehtyä näihin vehkeisiin tarpeeksi. Vasta tuli ostettua ekaksi pyöräksi.
Tosiaan seuraavat ilmiöt johtaa omaan päätelmääni: Pintakaasulla ajettaessa käynti kuulostaa hieman erilaiselta, ihan kuin kävisi vajaalla niin sanotusti. Vähän kun lisää kaasua niin ääni kuulostaa paremmalta ja tasaiselta. Paikallaan saa pysymään käynnissä suht hyvin kun vingauttaa kierroksia korkeemmalle ja sieltä suoraan tyhjäkäynnille. Jos nostaa kierroksia hieman pintakaasulla niin sammuu kun kaasun päästää pois. Käyntiääni tossakin tapauksessa on semmonen vajaa.
Pyörällä pystyy sinäänsä ihan hyvin ajamaan, mitä nyt valoissa meinaa välillä sammahdella. Kulkee kyllä normaalisti ja kuulostaa normaalilta kun kaasua vähääkään lisää. Pintakaasu nyt vaan ongelma, ja sinäänsä vittumainen ongelma että 80% ajosta on pintakaasulla. Olettaisin siis että yksi sylinteri lopettaa toimintansa pintakaasulla, mutta miksi?
14.8.2016 11:02
Sinuna tarkistaisin imukurkut vuotojen varalta ja synkronoisin kaasuttimet.
14.8.2016 17:37
Onko jotain haittaa ajella tollasenaan, mitä nyt tulee melko vähän ajettua? Mulla ei nyt äkkiseltään ole tallia taikka työkaluja laittaa, eikä rahaa. Tällähetkellä lähtökohdat on siis melko hyvät
Pitäisi vaihtaa paikkakuntaa joku viikonloppu niin saisi tutkittua ja laiteltua.
18.8.2016 23:00
Kaasareitten synkronointi on helppo homma, johon ei tarvi kuin oma-aloitteisuutta ja joko synkronointisetin (50€) tai itsetehdyn synkronointikalun ~10€. Aloittelijalle sanoisin että 2 tunnin homma.
20.8.2016 12:06
Mopoja, piikkejä ja autoja laitettu sen verran, että homman vaikeus tai viitseliäisyys ei ole tosiaan ongelma vaan resurssien puute. Ei kehtaa tohon kadun varteen pyörää alkaa purkamaan ja jopa 50€ on tällähetkellä liian iso hintalappu synkrosettiin. Joten vaihtoehdot on, että ajan silti pyörällä, tai sitten en aja
21.8.2016 8:50
sulla on tod näk yks tyhjäkäyntisuutin tukossa, remontin hinta yhen kaasarinputsaus-sprayn verran, aikaa tosin menee ja joudut kaasutinpaketin irrottamaan pyörästä. 10v kokemuksella isommista pyöristä sanoisin, että älä aja, ellei ihan pakko oo päästä kotiin.
21.8.2016 16:08
Kävin tossa yks päivä ajelemassa ja totesin että kun pyörä on vielä suhteellisen kylmä niin toimii aika hyvin. Kunnolla lämpimänä ei pysyny käynnissä. Aloin vaan miettimään, että käykö se liian rikkaalla ja tukehtuu? Jos tuo pintakaasulla ajaessa vähä oudompi ääni onkin jotai rötäämistä.
21.8.2016 17:40
Se mulla tuli heti mieleen jos kylmänä toimii kuumana ei. Et maininnut onko ilmanotolle tehty jotain, esim. Katteita purettu tms. Onko ilmanputsaria vaihdettu viimoseen 50tkm, eihän ryyppy voisi hiukan jumittaa päälle, kaasarivehkeissähän neulojen/luistien kuluminen ajan saatossa tuppaa muuttamaan seoksia mutta pc35 taisi olla jo ruiskupeli? Ja viimosena, paljonkos sulla on tyhjäkäyntikierrokset kuumalla koneella?
Edit: vai olikos pc35 vielä kaasarimallina ja pc35i malli erikseen? (F4i)
22.8.2016 12:51
En tiedä juuri mitään mitä pyörälle on aiemmin tehty. Vilkkuja lukuunottamatta täysin orkkis kunnossa ja edellinen omistaja oli käyttänyt ainakin kerran liikkeessä huollettavana. Mittarissa on reilut 49tkm. Kaasarivehje tuo on tosiaan vielä. Kaasaritkin osaan tod. näk. katsoa kunhan olisi resurssit kunnossa. Viimeksi kun ajoin niin kuumalla koneella ei pysynyt juuri ollenkaan käynnissä tyhjäkäynnillä. Kierrokset vaan tippu samoin tein sen verran alas ettei jaksanut pysyä käynnissä enää.
22.8.2016 12:58
Minkäslaiset tyhjäkäyntikierrokset sulla sitten kylmällä koneella on? Yrittäisin ekana tarkistaa sen ryypyn ettei jää päälle, pc25 oli ainakin vaijerivetoinen miten lie tuossa? Ja toimiiko muuten normaalisti jos tyhjäkäynnin säädät ylemmäs joka pitäisi siis kuumalla koneella säätää kohdilleen. Kylmänä pitäisikin "huutaa". Olikohan ruiskumallisissa jopa 3k rpm pinnassa kylmästartissa.