Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
1.11.2011 20:12
Ja uutta kysymystä putkeen, jos jollain on ruisku cbr:stä näin kauden lopulla tankki pois tai näkee muuten vaan mihin pistokkeeseen menee pakoputken lambdan johto ja missä järjestyksessä ja viitsisi vielä pistää vaikka yv:tä mulle niin alkais homma toimii!
Ostin siis kaadutun pyörän ja johdot lähteny liittimestä irti ja liitinki hävinny eikä löydy samanvärisiä johtoja sisältävää pistoketta mistään =/
25.12.2011 17:15
Apuja kaivataan. Vm. -92 600 cbr kyseessä. Kipinä hukassa ainakin 1 ja 2 sylinteriltä. Cdi boxi vaihdettu varmasti toimivaan, sekä johdot tarkastettu cdi:ltä puolille asti. Myös tappokatkaisin on otettu pois käytöstä. Voiko molemmat puolat olla paskana ? Sormi ihan suussa, kiitti vinkeistä etukäteen
2.1.2012 0:03
Ostin loppukesästä CBR 600F -91. Yhden kerran pääsin nättinä päivänä ajelemaan, muuten käytännössä oli ensi kesäksi hankittu peli.
Myyjä ilmoitti, että nokkaketjun kiristin tarvitsisi vaihtaa, ja sen tein. Samalla vaihdettini öljyt. Pari kertaa olen pyörää käyttänyt sen jälkeen, mielestäni vieläki piti lämpimänä pientä rallatusta
Voi olla, että pitää myös ketju vaihtaa? Täytyy katsoa ensi kesänä..
Mutta kysymys: Miten usein näihin pyöriin tarvitsee vaihtaa sytytystulpat?
2.1.2012 12:18
Sappher kirjoitti:Ostin loppukesästä CBR 600F -91. Yhden kerran pääsin nättinä päivänä ajelemaan, muuten käytännössä oli ensi kesäksi hankittu peli.
Myyjä ilmoitti, että nokkaketjun kiristin tarvitsisi vaihtaa, ja sen tein. Samalla vaihdettini öljyt. Pari kertaa olen pyörää käyttänyt sen jälkeen, mielestäni vieläki piti lämpimänä pientä rallatusta
Voi olla, että pitää myös ketju vaihtaa? Täytyy katsoa ensi kesänä..
Mutta kysymys: Miten usein näihin pyöriin tarvitsee vaihtaa sytytystulpat?
Lataa
tästä huoltokortti ja
tästä omistaja käsikirja pyörääsi.
Täältä taas näyttäisi löytyvän Haynesin korjauskäsikirja pyörääsi, tosin lontooksi.
Eiköhän noista löydy tarvittavat tiedot.
11.1.2012 17:08
Mistäköhän mahtaisi löytää honda cbr 600f 07vuoden malliin slip on vai onkohan se bolt on? Onko kellään käryä asiasta tai jotain henkilökohtaisia kokemusta mistä lähtee hyvät saundit
13.1.2012 18:11
Promake kirjoitti:Apuja kaivataan. Vm. -92 600 cbr kyseessä. Kipinä hukassa ainakin 1 ja 2 sylinteriltä. Cdi boxi vaihdettu varmasti toimivaan, sekä johdot tarkastettu cdi:ltä puolille asti. Myös tappokatkaisin on otettu pois käytöstä. Voiko molemmat puolat olla paskana ? Sormi ihan suussa, kiitti vinkeistä etukäteen
Muistaakseni tuossa menee silleen, että toinen puola antaa 1 ja 4 pytyille kipinän ja toinen 2 ja 3 pytyille.
Eli jos puola vika niin eikö siinä pitäs 1 ja 4 pytyn kipinä olla hukassa tai 2 ja 3 pytyn kipinä,
Mutu tietoa...
Tulpat koska vaihdettu. Muuta en kyllä osaa olla avuksi.
16.1.2012 16:50
Kaikki tulpat pimeenä, uudella tulpalla koitettu myös. Mittasin puolatkin ja näytti olevan kunnossa. Cdi boxi vaihdettu varmasti toimivaan ja johdot tarkistettu. Sammutusnappi otettu pois käytöstä. Enää taitaa jäädä akku ja seisontatuen anturi. Akku jaksaa kyllä pyörittää starttia joten en usko että siitä kiinni. Mites toiseisontatuen anturi ohitetaan? Kolme johtoa josta yks on maa...?
31.1.2012 13:28
Saako cbr 600rr 03.vm pyörään 25kw Kuristussarjoja vai onko ainut vaihtoehto kuristaa kaasukahvasta?
6.2.2012 12:09
Kävinpä tossa eilen hakemassa talliin 600 kuutioisen F3 CBR:n.. Tarkoitus olisi siitä Stunttivehe väkertää. Kellään tietoa tarvitseeko pyörän öljynkierrolle tehdä jotain, kun tämä kerran stunttikäyttöön tulee. Pärrä on siis vuosimallia 1997.
Olisko vielä jollakulla vinkkejä tuon tankin "dentin" tekemiseen? Itellä ei oikeastaan hajuakaan miten sellasen teko kannattais alottaa..
Ja vielä lopuksi: YV:llä saa tulla kauppaamaan; kaatumarautoja, stunt-käyttöön soveltuvia välityksiä, jotain sliparia ja käsitakajarrua kaikkine hilppeineen.. Myöskin tuohon sopivaa penkkiä voi koittaa tyrkyttää ja ylipäätänsä muuta varaosaa jos joltain tallista löytyy.
6.2.2012 18:46
Moro moro!
Oisko jollain tarjota ihan perus infoa/tyyppivikoja ja kompastuskivä pyörästä F4i? Saattas olla omaan prätkään vaihto tulossa ja ois sellane 35tkm rullattu F4i, todella hyvänolone prätkä, mut kertokaas tietämättömälle onko jotain mitä myyjältä tivata ja kysellä!
Kiitoksia.
14.2.2012 1:57
Mistähän uskaltaisi lähteä etsimään katteita -92 pc25? must-pun ja vasen puoli kokonaan, tankopaino ja vasemman puolen koneen "sivuposki" olisi saatava... kaikki siis uutta vastaavana. jos löytyy, tahi tiedät mistä löytyy niin viestiä vaan!
Tuli syksyllä lipotettua, kunnan miehet lätki irtohiekat ajoissa...
14.2.2012 12:02
tsounas kirjoitti:Moro moro!
Oisko jollain tarjota ihan perus infoa/tyyppivikoja ja kompastuskivä pyörästä F4i? Saattas olla omaan prätkään vaihto tulossa ja ois sellane 35tkm rullattu F4i, todella hyvänolone prätkä, mut kertokaas tietämättömälle onko jotain mitä myyjältä tivata ja kysellä!
Kiitoksia.
Eihän tuo ole vasta kuin sisäänajettu. Noilla kilometreillä ei tarvitse huolehtia muusta kuin että huoltohistoria ja kulutusosat ovat kunnossa. Jäähdytin- ja jarrunesteiden ikä kannattaa kysyä. Tietysti myös pyörän yleisilme on syytä olla kunnossa. Joskus 50tkm jälkeen voi alkaa kuulostelemaan josko jakoketjun kiristin vaatisi vaihtoa.
600CBR ei ole turhaan ollut mallisukupolvesta toiseen yksi suosituimmista pyöristä. Lastentauteja tai tyyppivikoja on vain vähän jos ollenkaan. Pyörällä ajaa helposti 100tkm ilman isompia remontteja jos vähänkään viitsi pitää huolta.
kastikainen kirjoitti:Mistähän uskaltaisi lähteä etsimään katteita -92 pc25? must-pun ja vasen puoli kokonaan, tankopaino ja vasemman puolen koneen "sivuposki" olisi saatava... kaikki siis uutta vastaavana. jos löytyy, tahi tiedät mistä löytyy niin viestiä vaan!
Tuli syksyllä lipotettua, kunnan miehet lätki irtohiekat ajoissa...
Ei muuta kuin soittelemaan läpi purkamoja, ja laittamaan omia ostoilmoituksia prätkäforumeille. Aktiivisessa myynnissä tuollaisia tuskin löytää mistään vaikka jollain sellaiset hyllystä löytyisikin.
14.2.2012 15:01
Kiitoksia!
Kyllä oon Cebarista kuullu jo liikaa hyvää juttua, joskus se on hommattava!
29.2.2012 17:50
Kaveri hommas 90 luvun 600cc cbr niin osto hetkellä lähti hyvin käyntiin mut nyt kun pyörä on omassa tallissa niin vaikka on plussa kelit niin ei vaan lähde käyntiin.Lupailee käyntiin ja paukkuu putkessa mut ei lähe.Tulpat on ihan märät bensasta.Tulpat kun kuivaa ja koittaa tulille niin sit yleensä lähtee.Missä vois olla vika kun ei lähe ekalla tulille.
1.3.2012 0:20
Ne tulpat varmaankin vaihdettu? Ei käynyt tekstistä ilmi. Vanhat seisseet bensat myös yleensä kannattaa heittää helvettiin. Yksi mikä tuli myös mieleen että nämä vanhat pyöräthän saattavat olla aika yksilöllisiä ja sielukkaita tietyissä tapauksissa lähtemään käyntiin. (Ryypyn ja kaasun asennot kylmänä ja lämpimänä jne.) Voihan tuossa tietysti jotain muutakin olla mutta ei jaksaisi uskoa, jos kerran tulppien kuivaamisella hörähtää?