Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
31.1.2012 22:28
lc4 kotarissa on jtn vikaa jos ei kilkata kolkata.
eei mut onnee kaupoista. eipä sille muuta oikein tarvitsekkaan tehdä. samalla kun vaihtaa öljyt niiin säätää venttiilitkin niin ei heti kesän alussa tarvia.
ja kiristellä kaikki pultit ja ruuvit niin ei kaikki irti tipu.
5.4.2012 14:52
ostin 1994 vuotisen ktm lc4 620 gs joku aika sitte niin huomannu että kytkin luistaa. Varmaa levyt jo niin kuluneet että joutais vaihtaan. Mistä sais tilattuu kytkinlevyt ja jouset suht halvalla ? Ja varmaa tähän menee kaikki samat koneen osat ku uudempiinkin kotarin 620:siin, vai ?
EDIT: Nii ja jos ei oo sitä uudenmallista kytkimen laakeria (en tiedä vielä) niin senki vois hommata.
9.4.2012 11:12
Mikäs tos KTM:n (530 exc) ohjauslukossa on vikaa? Kun sen yrittää laittaa lukkoon, niin lukkopesä tulee avaimen mukana ulos, eikä suostu jäämään pyörän sisälle
.
9.4.2012 11:53
Nasta mikä pitää lukkoa paikallaan on irti`?
23.4.2012 16:10
Nyt tartteis tietämätön apua!
Eli tuli syksyllä ostettua tuommonen KTM lc4 640SM -04 kun kaverit kehui hyväksi ja varmaksi pyöräksi.
Noh ostin ja kekrkesin syksyllä sen 100km ajella ennen talviunia. Nooh nyt alkoivat sitten ongelmat.. Muutaman päivän pyörä tarttas ihan hyvin tulille mutta tänä aamuna töihin lähtiessä yritin startilla ekaksi ja ei jaksa pyörittää.. polkimesta yrittää niin tuntuu kuin ois hiekkaa jossain vitusti.. Jaksaa polkea mutta helvetin raskaan ja jotenkin sitkaan tuntunen, ehkä jotenkin jopa hieman metallinen laahaava ääni kuuluu.. sitten kokeilin taas startilla niin puikkari pohjaan vedettynä kone pyörii hienosti muttei starttaa..
Varmaan helvetin sekavasti kirjoitettu mutta jos joku osais neuvvoo niin olisin enemmän kuin kiitollinen. ON kyllä aika saatanan epätoivonen olo tällä hetkellä.. VARMA ja LUOTETTAVA? Justjoo..
23.4.2012 19:01
bimmerrlz kirjoitti:Nyt tartteis tietämätön apua!
Eli tuli syksyllä ostettua tuommonen KTM lc4 640SM -04 kun kaverit kehui hyväksi ja varmaksi pyöräksi.
Noh ostin ja kekrkesin syksyllä sen 100km ajella ennen talviunia. Nooh nyt alkoivat sitten ongelmat.. Muutaman päivän pyörä tarttas ihan hyvin tulille mutta tänä aamuna töihin lähtiessä yritin startilla ekaksi ja ei jaksa pyörittää.. polkimesta yrittää niin tuntuu kuin ois hiekkaa jossain vitusti.. Jaksaa polkea mutta helvetin raskaan ja jotenkin sitkaan tuntunen, ehkä jotenkin jopa hieman metallinen laahaava ääni kuuluu.. sitten kokeilin taas startilla niin puikkari pohjaan vedettynä kone pyörii hienosti muttei starttaa..
Varmaan helvetin sekavasti kirjoitettu mutta jos joku osais neuvvoo niin olisin enemmän kuin kiitollinen. ON kyllä aika saatanan epätoivonen olo tällä hetkellä.. VARMA ja LUOTETTAVA? Justjoo..
Mitään en mistään tiedä mutta mites automaattinen puolipuristin? Eikös tuo vähän kuulostaisi sen ongelmalta ja joskus kuullutkin että niiden kanssa ongelmaa nuissa mopoissa?
2.5.2012 22:55
Rupee pikkuhiljaa pitäisi vaihtaa kevari isompaan pyörään ja olen ajatellut yhtneä vaihtoehtona KTM LC4-E 600cc.. Onko mitään järkeä kuristaa kyseistä pyörää alle 25kw:si ja miten onnistuu helpoiten?
3.5.2012 21:22
Useesti voi olla että nuo pyörät on jo valmiiksi alle 25kw. Katoin aikasemmin tuota vanhempaa 600 lc4:sta. Seki oli vissii 12kW.. Päädyin sitte toho mun 620 kotariin ja se on 20kW papruisa
En oo varma mutta voi olla että pitää olla joku oikea kurisarja yms eikä omat kuristusräpellykset kelpaa(?) Pyöräkohtaista uskoisin, mutta joku joka tietää oikeasti niin voi sanoa sitte miten on.
Mietippä myös sitte sitä ku hommaat vanhempaa kotari, että siinä ei oo sitä neitinappia ja pakko osata polkasta käyntiin
Ite opein homman nopeasti kun myyjä opetti tosi hyvin.
3.5.2012 22:42
Miten tollasesta LC4 Supermotosta saa kaasarin (Mikuni) otettua pois parhaiten, eli mitä kaikkea pitää purkaa pois edestä? Vaikuttaa, että ilmanputsarikoteloa ei saa taaksepäin muuten kuin irroittamalla takahäkin.
5.5.2012 13:06
arowana kirjoitti:Rupee pikkuhiljaa pitäisi vaihtaa kevari isompaan pyörään ja olen ajatellut yhtneä vaihtoehtona KTM LC4-E 600cc.. Onko mitään järkeä kuristaa kyseistä pyörää alle 25kw:si ja miten onnistuu helpoiten?
Kuristaminen on helppoa. Ite kuristin oman pyörän laittamalla kuristinholkin luistin päälle. Pyörän ohjekirjassa oli mitta sopivan pituisesta holkista, kun halutaan kuristaa 25 kilowattiin. Tein sitten muutaman millin pidemmän jotta varmasti menee alle sen teholukeman.
Sen jälkeen penkitykseen ilman holkkia, holkki kiinni ja toinen veto. Dynolappujen kans konttorille ja muutoskatsastus. Hintaa tuli penkitykselle 50€ ja katsastus otti varmaan toisen mokoman.
7.6.2012 21:03
Onkohan nuo tasapainoakselin laakerit miten kulutustavaraa? Alko kuulumaan koneen vasemmalta puolelta kahinaa... Kuulostas, että tulis sieltä koneen etupäästäpäin.. Mietin vaan oisko jollain muulla joskus käyny samanlaista ongelmaa, et missä vika vois olla.
10.6.2012 16:09
Saattaapi mennä vähä OT:ksi ku ei suorastaan tekniikkaan liity, mutta osaisko porukka neuvvoa mistä tommosee vanhempaa lc4 löytäs tarrasarjaa. Vuosimalli on 99 ja tarkka malli on suuren mietintätyön jälkeen valikoitunut 620 lc4 competitioniksi. Myös kiinnostais missä hinnoissa mahtais pyöriä wp:n usd keulat ton ikäsiin lc4:siin..
E: Asiahan ei siis millään tavalla liity tekniikkaan...
28.6.2012 22:06
vaisto kirjoitti:Onkohan nuo tasapainoakselin laakerit miten kulutustavaraa? Alko kuulumaan koneen vasemmalta puolelta kahinaa... Kuulostas, että tulis sieltä koneen etupäästäpäin.. Mietin vaan oisko jollain muulla joskus käyny samanlaista ongelmaa, et missä vika vois olla.
Omasta pyörästä kuuluu kanssa jotain rohinaa vasemmalta puolelta ja semmosta korkee äänistä ulinaa/huminaa. Ite en tiedä mikä mahtas olla vikana. Jos joku viisaampi vois neuvoo mitä tehdä.
15k ajettu 660 smc pyöränä.
7.7.2012 9:38
LC4 640 Smoton ja SMC 660 eroista pari asiaa tahtoisin tietää, kun on molempia kiikarissa, molemmat vuosimallia 2004. Eli mitkä erot noissa on 1) Tehoissa ja väännöissä 2) Huoltoväleissä ja luotettavuudessa? Kumman itse ottaisitte?