Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
20.4.2016 7:50
US-tuonti Harrikoihinhan noita on paljon Suomessa hitsailtu, esim:
http://www.hotbike.fi/kauppa/contents/fi/d303.html
20.4.2016 13:31
Juuri tämmösiä oon katellu!
En vain osannu ilmeisesti ettiä. Kiitos.
3.5.2016 19:32
Mikä mahtaisi olla vikana Aprilia MX 125, kun alkanut viikon aikana pätkimään rajusti. Aluksi pätki vain piikillä eikä aiheuttanut ongelmia, sitten pätki myös ajoon lähdettäessä, ja nyt pätkii parin minuutin välein oikein rajusti ja pari minuuttia saattaa taas toimia paremmin. Ton pätkimisen aikana iskee vaan putkeen eikä pysty pysähtymään ollenkaan jos haluaa pitää käynnissä.
3.5.2016 20:15
No tuota oot varmaan ehkä tietoinen tuosta kevytmoottoripyörä puolesta jossa on merkkikohtainen keskustelu
http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=100&t=82709&start=1440 kun kyseessä on moottoripyörä puoli..
Mutta ymmärrän jos tuolla ei saa apua ja miksi ei täällä puolella joku voisi auttaa.
Mulla ei ole hajuakaan kyseisestä pyörästä, mutta näin yleensä..
Onko kaasutin putsattu milloin, onko tulppa missä kunnossa, onko sytkän ajoitus ok, jos pystyy säätää..
3.5.2016 23:17
Pätkiminen lähti kun otin akun irti. Tiiä sitten mistä pätkiminen mahtoi johtua
4.5.2016 0:20
Mikähän mahtaa olla vikana. Mulla on 2002 suzuki sv 650s ajettu 53tkm. Eilen otin pyörän tallista ja lähdin töihin. Lähtiessä oli +15 lämmintä ja pyörä käynnistyi normaalisti. Työ yön jälkeen aamulla oli -1 ja pyörä ei käynnistynyt millään. Akku on uusi, mutta mietinn että saiko pyörä liikaa bensaa kun ryyppy päällä starttasin pitkään? Alkoi myös haiseen bensa voimakkaasti. Vein pyörän työpaikan halliin +20 lämpötilään noin 30 minuutiksi jonka jälkeen lähti huonosti käyntiin ilman ryyppyä (ryypyn kanssa ei lähtenyt). Kotimatkalla leovince slipari paukku tosi paljon ja pysähdyksissä haisi bensa.
10.5.2016 19:29
Moro, ehkä tyhmiä kysymyksiä, mutta 2-tahtinen Derbi GPR 125 piikki seissyt lämmitetyssä tallissa käyttämättömänä useamman vuoden. Rupesin laittamaan kuntoon, ja kun rupesin vaihtamaan öljyjä, oli vanhat öljyt vihertävän väriset. Onko normaalia ja jos ei niin mitä tuo väri kertoo? Linkissä olevassa kuvassa ei näytä ihan yhtä vihreältä mitä se oli alussa. Lisäksi mietin, uskaltaako noilla vanhoilla 2-tahti öljyillä ajella jotka seisseet säiliössä tosiaan useamman vuoden? Tuorevoitelu käytössä siis. Pitäisikö jäähdytysnesteet vaihtaa uusiin?
Kuva öljyistä:
http://aijaa.com/yA3QYz
19.5.2016 19:07
Moro!
Mulla olis Yamaha WR 125x:ssä sellanen ongelma et kytkin on aika perkeleen jäykkä, rupee sormet pienen matkan jälkeen puutumaan ja keulan nosto aika hankalaa
et jos joku osais kertoo et mitä tässä tilanteessa pitäis tehdä niin olisin hyvin kiitollinen
19.5.2016 21:24
jolpo kirjoitti:Moro, ehkä tyhmiä kysymyksiä, mutta 2-tahtinen Derbi GPR 125 piikki seissyt lämmitetyssä tallissa käyttämättömänä useamman vuoden. Rupesin laittamaan kuntoon, ja kun rupesin vaihtamaan öljyjä, oli vanhat öljyt vihertävän väriset. Onko normaalia ja jos ei niin mitä tuo väri kertoo? Linkissä olevassa kuvassa ei näytä ihan yhtä vihreältä mitä se oli alussa. Lisäksi mietin, uskaltaako noilla vanhoilla 2-tahti öljyillä ajella jotka seisseet säiliössä tosiaan useamman vuoden? Tuorevoitelu käytössä siis. Pitäisikö jäähdytysnesteet vaihtaa uusiin? Kuva öljyistä:
http://aijaa.com/yA3QYz
Kummista öljyistä on kyse, jos on 2-tahti niin uudet öljyt sisään ja en tiedä muista, mutta minusta öljy ei ehkä muutamassa vuodessa mene pilalle, muistaa sekoittaa välillä sitä purkkia. Jos on vaihdelaatikko öljyt, niin vaihda ihmeessä ja uudet sekaan ja tutki vaihtuuko väri, jos vaihtuu lyhyessä ajassa, niin näyttäisi että sekaan pääsee bensaa/2-tahti öljyä, tietysti miltä se tuoksu. Suosittelen vaihtaa jäähdysnesteet vaikka joka toinen ajokausi, voihan se olla että tuossa on vähän jäähdysnestettä mukana
Suosittelen kysyy seuraavaksi tuolta kevymoottoripuoleta merkkikohtaisessa keskustelussa, siellä tiedetään paremmin
http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=100&t=80226()()() kirjoitti:Moro!
Mulla olis Yamaha WR 125x:ssä sellanen ongelma et kytkin on aika perkeleen jäykkä, rupee sormet pienen matkan jälkeen puutumaan ja keulan nosto aika hankalaa
et jos joku osais kertoo et mitä tässä tilanteessa pitäis tehdä niin olisin hyvin kiitollinen
Tarkista onko vaijerin säätö oikein, vaijerin reitti oikein, tarkista onko tehty kytkin remonttia, että onko jouset oikeinpäin, levyt jne..
Tuossa on merkkikohtainen kevytmoottoripyörä puoli
http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=100&t=87043
22.5.2016 1:56
Mikähän voisi olla vikana, kun 08 450cc TE Husse ei lähde käyntiin venttiilin säädön jälkeen. Välykset on kyllä oikeat, bensapumpun liitin on kyllä kunnolla kiinni sekä akussa on virtaa (Ilmeisesti nämä huskit tosi tarkkoja akun varauksesta). Kipinän antaa ja melko uusi tulppakin on, eli saa bensaa sekä kipinä tulee.
Puristukset kasvoivat säädön jälkeen melko suureksi, ennen oli helppo polkea, nyt saa ihan reippaasti polkasta muuten potkasee takasin. Ja tämän takia(?) sähköstartti ei ilmeisesti jaksa pyörittää konetta, vaan aina nappia painamalla kuuluu vaan "TICK" ääni ja startti ei jaksa pyörähtää. Välillä olen saanut pyörähtään startillakin, mutta käyntiin ei ole lähtenyt ei sitten millään.
22.5.2016 5:48
Joo, nämä ruisku pyörät on tosi tarkkoja akun kunnosta, mutta itse olen saanut huonolla akulla pyörän käyntiin(11.5V). Mutta en tiedä mitä ajamisesta olisi tullut.
Tuota onko sulla sitä puolipuristinta, jos on niin käytä sitä myös startin kanssa.
Mutta kuulostaa että akku olisi huono, jos vain tekee tik tik tik ääntä ja startti ei käännä moottoria, mittaa tietysti, myös kun starttaat, niin samalla kuinka alas ne virta menee
22.5.2016 19:07
Miten ison akku sulla on siinä 510 mallissa? Mulla tällä hetkellä Exide:n 4ah, tilaa olisi kyllä isommallekki akulle.
Puolipuristimen vipu oli katkennut ostaessani tätä pyörää, mutta on kyllä lähteny aina käyntiin ilmankin. Toisaalta nyt oli ensimmäinen kerta kun säädin nuo venttiilit, ja samalla kannen irrotuksen yhteydessä jouduin ottamaan puolipuristimen vaijeria vähän kauemmaksi. Liekkö siinä syy?
Koitin aikaisemmin kyllä painaa sitä puolipuristinta pohjassa sieltä koneen päästä ja samalla käytin starttia, ei lähtenyt käyntiin mutta paukahti jo putkeen kyllä.
Pitää vielä käyttää tankkia irti ja katsoa sieltä venakopasta että onhan kaikki ihan OK, koska sen säädön jälkeen pyörä rupesikin oudosti käyttäytymään.
22.5.2016 19:27
Mulla on tuollainen BS-battery BTZ7S 12V/6Ah, allright halvin silloin.
Seuraavaksi tulee kyllä tuollainen alliant Litium-akku tai shorai Litium-akku
Ja siinä akussa pitää olla virtaa 12.5-13V, toiset husset ei lähde käyntiin jos on alle tuon ja käynti ongelmia voi tulla..Minä vain kokeilin saanko käyntiin sillä 11.5V akulla, käyntin puolipuristinta, en kokeillut ajaa, koska en halunnut mitään sähkö ongelmia
Tuossa on repair manual jos haluaa tutkia.
http://docs.wavenetworks.us/manuals//2008%20ALL%20250-450-510%20Repair.pdf
23.5.2016 14:55
Abelzini!
Ootko nyt aivan varma ettei venojen säädössä ole käynyt jotain kämmiä?
Oikeanpuoleisessa pakonokassa on automaattinen puolipuristin joka siis toimii myös startilla käynnistäessä ja ilman sitä ei startti hyvälläkään akulla meinaa jaksaa pyörittää mosaa. Tähän viittaisi myös se sun havainto "kohonneista puristuksista" kiksillä poljettaessa.
Ethän vaan laittanut reilusti ohuempaa säätöpalaa tuohon venaan (eli p-puristin ei saakkaan enää raotettua venaa)?
Tai onhan keinuvipu paikoillaan (eli se peltilirpake siinä keinuvipujen välissä)?
23.5.2016 16:51
Kiitos Hsippe en muistanut tuota automaattista puolipuristinta