Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
4.8.2011 19:37
Morjes. Voiko öljyn vaihtaa kahdella eri tavalla? Esimerkkinä ktm smc 660 -04.
1) Proput auki ja öljyt ulos, suodattimien vaihto ja lopuksi 1.5l ?? öljyä koneeseen? Pitääkö tämän jälkeen kaataa runkoputkeen loput öljyt, 0.6dl? Vai pitääkö olla laittamatta öljyä ja startata kone ja kun öljyä suihkuaa ulos, sammuttaa kone välittömästi ja tämän jälkeen laittaa 0.6dl runkoputkeen, vai sinne koneeseen? Kutsutaanko tota nyt ilmaukses.
10.8.2011 14:01
Ensin öljyt sekä koneeseen että runkoon, sen jälkeen ilmaus. Sitten kone lämpimäks tyhjäkäynnillä, viiden minuutin odottelu sammutettuna ja öljymäärän tarkistus tikusta.
Ja kysymys: mistä ihmeestä saa kiihdytyspumpun suuttimia keihin fcr:ään? Netistä löyty vaan muutama epämääränen paikka ulkomailta, suomesta ei mistään. Vaikuttais vähän siltä ettei kukaan säädä noita koskaan. Vai ostaako porukka vaan säädettäviä kiihdytyspumpun kansia?
12.8.2011 23:19
jone_P kirjoitti:Ensin öljyt sekä koneeseen että runkoon, sen jälkeen ilmaus. Sitten kone lämpimäks tyhjäkäynnillä, viiden minuutin odottelu sammutettuna ja öljymäärän tarkistus tikusta.
Ja kysymys: mistä ihmeestä saa kiihdytyspumpun suuttimia keihin fcr:ään? Netistä löyty vaan muutama epämääränen paikka ulkomailta, suomesta ei mistään. Vaikuttais vähän siltä ettei kukaan säädä noita koskaan. Vai ostaako porukka vaan säädettäviä kiihdytyspumpun kansia?
Jos sulla on varaosalista/ poksautuskuvat, niin kysäseppäs täältä
http://www.motokeidas.com/shop/product_catalog.php?c=49Itte oon ainakin löytäny jokaisen osan minkä olen tarvinnut, niin tuolta^^^
18.8.2011 16:33
Varaosakuvissa ei jostakin syystä näy kiihdytyspumpun suutinta, eikä paikallista ktm-puljuakaan kiinnostanut ruveta pikkunippeliä etsimään. Usa:sta jos tilais, tulis kaks suutinta maksamaan pyöreesti viiskymppiä...
26.8.2011 22:22
Venttiilien välyksistä kysymys: miten LC4-koneessa muuttuu venttiilien välys ajan myötä, kasvaako vai pieneneekö?
29.8.2011 8:58
Yleensä välykset pienenee ajan kanssa kun venttiili uppoaa pikkuhiljaa syvemmälle kanteen tai kuluu itsessään. Lopulta kun välykset pienenevät tarpeeksi venttiili alkaa kantamaan, eli ei sulkeudu kokonaan enään ollenkaan. Tämä sitten aiheuttaa ties mitä käyntihäiriöitä ja lopulta venttiilin palamisen.
15.9.2011 15:38
Morjes.
Pitäis ölpät vaihtaa tohon mopoon. smc -03. Tosta manuaalista kattelin ohjeita, ja kaikki muut kyl vaikuttaa aika helpolta, paitsi toi viimeinen kohta ei avaudu.
Tässä mallissa öljy ei ilmeisesti kierrä rungossa, mutta täytyykö tossa silti suorittaa joku ilmaus näiden kuvien perusteella:
http://www.scribd.com/doc/33324751/Wart ... g-EnglischTuossa on tuo ohjekirja ja sivulla 41 on tuo viimeinen kuva, mitä en ymmärrä. Jos joku jaksaa kattoo tota manuaalii ja kertoo mitä meinaa..
Tossa suora linkki siihen kuvasarjaan ja toi alin kuva
http://htmlimg1.scribdassets.com/7f7r79 ... b5/000.jpgTolleen lukee siinä kuvan vieressä
It is necessary to bleed the micro filter so that all friction areas can be quickly supplied with engine oil. To do this, fill with oil and remove the jet screw6from the oil line on the clutch cover. Start the engine and close off the oil filler hole on the clutch cover with a rag. Allow the engine to run at idle until oil runs out of the oil line7. Turn the engine off. Install seal rings and the jet screw. Torque the jet screw to 10 Nm and check for leaks.
Mikä toi jet screw on? Ei toi lontoo oikein käänny ja pitäs saada selkoo, että mitä tolla toimenpiteel tehdään. = ]
17.9.2011 12:12
Pitäs nyt viikonlopun aikana vaihtaa litkut.. kuka selventäs tota kuvaa mistä kysyin, ilmataanko tossa jotain vai?
18.9.2011 13:16
Noin kuvien perusteella päättelin että kun öljyä kaadat niin tuosta letkusta pitää sitä alkaa tulemaan, jotta sitä on koko koneessa. Mitään varmuuttahan mulla ei ole!
20.9.2011 17:18
Aikaisemmilla sivuilla oli juttua uudemman vanhemman mallisen perän modaamisesta uudempaan. Itellä jo löytyy tuo uudempi takalippa/sivukate hässäkkä. Mitä muita osia tarttee, että saa uuden perän istutettuu ilman suurempia ongelmia?
Satula, uudemmanmalliset putsarinsuojat tai ne kylkipalat ja mitä muuta?
20.9.2011 20:12
Tibb kirjoitti:Aikaisemmilla sivuilla oli juttua uudemman vanhemman mallisen perän modaamisesta uudempaan. Itellä jo löytyy tuo uudempi takalippa/sivukate hässäkkä. Mitä muita osia tarttee, että saa uuden perän istutettuu ilman suurempia ongelmia?
Satula, uudemmanmalliset putsarinsuojat tai ne kylkipalat ja mitä muuta?
Pistäs galleriaan projektikuvia!
Minkä vuotisesta SMC:stä on kysymys?
21.9.2011 20:56
03 smc kyseessä. Joo pitää laitella, jos sais alotettuu ton projektin kun pyörä menee talliin.
Missä vika kun on pysähtymässä ja heittää kytkimen pohjaan ja pysähtyy niin kierrokset jää ikäänkuin päälle? Vähän siihen tyhjäkäynnin yläpuolelle. Siinä sit saattaa kiertää siihen asti kun taas kytkimen nostaa ja lähtee liikkelle..
21.9.2011 23:23
Kellään tietoa, että meneeko ilman kovia taisteluita smc 2008 etulamppu/maski tuohon 2004 smc:hen? Sen verta hirvitys toi orkkis etumaski, että vaihtoon menee heti jos nätimpi löytyy!
27.9.2011 18:30
Oma mopo kävi dynossa. 69 hp takaselta, vääntöö 70 nm
28.1.2012 23:41
Tuli vaihdettua piikki, 660 smceehen vuosimallia -06. 13000 ajettu ja öljyt pitäs vaihtaa. Pyörä on päällisin puolin hyvässä kunnossa. Kesällä venttiilit säädetty, vaihdettu ketjut/rattaat, nesteet jne. Lohkon ruuveihin ei oltu koskettu, ja muutenki alkuperäisessä kunnossa lukuunottamatta leovincen sliparia. Huoltokirjaa ei ole
mutta alkajaisiksi vaihdan öljyt ja bensat. Syyskuusta seissy talvisäilössä.
Hyvin kävi ja hyrräs. Ei ollu mitään sivuääniä tai muuta kilkettä kolketta.
Onko mitään huomioitavaa?
Jotain vinkkejä näin alkajaisiks, eka iso pyörä.