Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
26.2.2016 17:52
Olisko jollain idea mistä voisi johtua kun nytten olin ekaa kertaa ajamassa ja pyörä ei ollenkaa tahdo kääntyä. Uusi takarengas kiinni joku kyllä tasapainotettu. Talvella tuli ajattua enskoilla ilman ongelmia mutta nyt smotot kyseessä. Pyörä tahtoo puskea eteenpäin käännöksissä
26.2.2016 19:42
o d e kirjoitti:Olisko jollain idea...
Siellä on jääny jotain akseleiden välistä kasatessa taikka sitten se jokin on väljänä arvaan ma
27.2.2016 11:34
o d e kirjoitti:Olisko jollain idea mistä voisi johtua kun nytten olin ekaa kertaa ajamassa ja pyörä ei ollenkaa tahdo kääntyä. Uusi takarengas kiinni joku kyllä tasapainotettu. Talvella tuli ajattua enskoilla ilman ongelmia mutta nyt smotot kyseessä. Pyörä tahtoo puskea eteenpäin käännöksissä
tuohon lisäksi, mites on jousituksen asetukset....
27.2.2016 12:36
Onko toi enemmän etu vai taka akseleiden ongelma? Mielestäni tein kaiken samalla tavalla kuin ennen eikä osia jäännyt lattialle, mutta tarkistan asian
Jousitukseen en ole koskenut ollenkaa koska viime kesälllä pyörä toimi hienosti kadulla allani
27.2.2016 14:00
Yksi tuoli mieleen, että jos kaikki on ok, niin ettei ole vain tuntumasta kiinni.
Kun erinlainen rengastus, vanteet, jne jne, ollut taukoa, niin tuntuu vain.
Tähän itsekkin kyllä mielenkiinnolla vastausta/ratkaisua odotan, kuulostaa mielenkiintoiselta "ongelmalta"
27.2.2016 15:00
AInakin huomasin äsken että eturengas oli lähestulkoon jumissa ja korjasin sen että nyt pyörii hyvin taas.
Nyt ei vain pääse koeajolle joten pitää odottaa hetkinen!
27.2.2016 15:39
Oho, no eiköhän se vika ollut siinä
29.2.2016 15:15
Osaisko kukaan sanoa mikä tuossa mun etujarrussa nyt on vikana? Jarru on tehoton, kahva painuu pohjaan ja jarru laahaa melko rankasti. Ilmattu on ainakin kolme kertaa alusta asti uusiksi eikä sillä ole vaikutusta.
Satula on puhdistettu kunnolla, männät käytetty irti ja pesty fairyllä, öljyä sisältäviä tuotteita en käyttänyt. Satulan tiivisteet olivat ehjän näköiset. Satula on siis 4-mäntäinen, ja huomasin että yksi mäntä nousee nopeammin kuin muut, onko tällä vaikutusta?
Jarrupääsylinteri on 4-mäntäiselle jarrulle tarkoitettu, joten ei pitäisi olla siitä kiinni? Ja voisiko "alitehoinen" pääsylinteri aiheuttaa laahausta? Tunnottoman jarrun huono pääsylinteri voisi selittää.
Jarruletkuna teräspunosletku, joka päällisinpuolin näyttää ehjältä, mutta se on ainoa osa, jota en ole koettanut vaihtaa ongelman takia, joten epäilyt kohdistuvat nyt letkuun. Voisiko letku pullistua jostain kohtaa ja siten jättää paineen järjestelmään ja siten aiheuttaa laahausta? Pullistuva letku selittäisi myös mielestäni pohjaanpainuvan jarrukahvan ja muutenkin tunnottoman jarrun.
Satula on Yamaha XT660x pyörästä, jarrupääsylinteri KTM 640SM:stä ja jarruletku on Husqvarna WR125 vakioletku.
2.4.2016 21:45
Motskarini toinen etupumpun stefa alkoi vuotamaan, mutta sain. vuodon loppumaan rakotulkilla stefan putsaten. Pumpusta on valunut ulos arviolta enintään 20~30 milliä öljyä, eli mitä haittaa siitä on että toisessa pumpussa on hitusen vähemmän öljyä?
Onko tyhmä idea avata iskarin ylä päästä korkki, ja lirauttaa hieman öljä lisää?
3.4.2016 16:11
Mikä on piikkisessä kotarissa vikana kun 10min +100kmh ajelun jälkeen ei tahdo pysyä enää käynnissä tyhjäkäynnillä? Ja liikkelle lähtiessä matalilla kierroksilla valotkin alkoi sammumaan.
Toinen ongelma on että miksi kotari booaa jos kaasun laittaa pohjaan yhtäkkiä? Tekniikkana sx moottori ja 39mm keihini. +10 asteessa NOZG neulalla toisiks ylimmässä lovessa, 192 ps ja 45tk suuttimellakin teki tota eli ei varmaan laihalla pitäis käydä? Nyt 188ps ja moottori toimii vähän paremmin, ei enää puolkaasulla ajaessa pauku ja pätki niin perkeleesti.
3.4.2016 17:49
Jos et saa tuohon Ktm vikaan vastausta, niin piikkipuolelta löytyy merkkikohtainen keskustelu,
click here
http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=100&t=87042
9.4.2016 20:42
Onko siitä jotain haittaa, jos laittaa o-tiivisteisiin ketjuihin ketjulukon x-tiivisteillä? Pitäisi lyhentää ketjuja, mutta kaupasta ostamassani ketjulukossa on x-tiivisteet, joten olen vähän epävarma, että voiko sen turvallisesti asentaa paikalle.
Yleisemmin: Ovatko o-tiiviste ja x-tiiviste keskenään periaatteessa täysin vaihdannaiset, ja o-tiivistettä vain ei periaatteessa koskaan kannata käyttää, koska se aiheuttaa enemmän kitkaa? Sopiiko myös ketjurasva, jonka luvataan soveltuvan o-tiivisteisille ketjuille, automaattisesti myös x-tiivisteisille ketjuille?
12.4.2016 20:11
Nopeasti katsottuna en löytänyt mitään huoltoliike topicia elikkä laitetaan tänne kysymys. Onko kenelläkään kokemusta Kalevan MP-huolto oy:stä? Hinnoittelu huolloilla on halpa verrattuna esim rm heinoon. Ostin maanantaina suzuki sv 650s pyörän ja se kaipaisi venttiilien ja kaasarin säätöä.
18.4.2016 15:02
Suzuki GSF 400 pikkurosvo
Venttiilien välykset, ammattilaisella vai voiko tehdä itse?
Kaasareiden synkkaus, missä kannattaa tehdä nelipyttyseen ja miten iso homma?
Ps. Voiko hommaa jouduttaa esim. Paketin purkamisella vai pitääkö antaa amaatimiehen tehdä kaikki työ?
Rosvo käynnistyy ja pysyy käynnissä heikosti...
19.4.2016 22:09
Onko kukaan väkertänyt itse rattilukkoa pärrään? Lähinnä ideoita ja ajatuksia metsästän sen toteutukseen.
Kyseessä Husabergin moto, Ruotsituonti ja nyt rekisteröintikatsastukseen tarvisi lukon.
Pyörä ei ole pöllitty tms. Vaan runko maalattu ilmeisesti joskus uudestaan ja silloinen tusailija Ruotsinmaalla suuressa viisaudessaan rälläköiny rattilukon pois ja hitsannu reijän umpeen.