Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

19.1.2008 21:05

Salolainen kirjoitti:Juu ymmärretty.

Eikös hommassa kuitenkin ole kyse kierrosten alentamisesta. Tuskin niillä liikkeilläkään mitään taikakonsteja on käytössä. Mun mielestä esimerkiksi imukaulan taikka pakoputken/pakoputkien kuristusten tekeminen aika peruspulla metalliduuni. Kuitenkin metallialalla opiskelen, joten ei pahasti pitäisi vaikeuksia olla niiden tekemisen suhteen.
.


Kyllä juuri niin, mutta uudemman kun 1/1996 putkestesta imukaulasta yms. mahdollisesti päästöihin vaikuttavista muutoksista pitää olla todistus joka esim vtt:llä maksaa n1000e eli ei tule kysymykseen, vaan toi kierrosten lasku!

19.1.2008 21:08

juhaBaLoO kirjoitti:En oo jaksanu kaikkii viestei täst aiheest lukee mut kuinkas usein poliisi alkaa testata että onko pyörässa 25kW kurit paikallaan... Ei varmaankaan kauhean usein... :)


paikkakunta kohtaista, mutta voi aika useinkin, koska yleinsä lukee tarkasti kuristukset otteessa, esim. kuristettu kaasukahvan liike 6.8mm, vakio putki!

28.1.2008 21:36

Varmaan jossain lukee jo, mutta voisiko joku ystävällisesti kertoa +500cc customeita joihin saa 25kw kuristussarjaa viragon ja shadowin lisäksI?

28.1.2008 21:55

no kuule lähes kaikki mahdollisia kuristaa, kuristuksen tekee mm. viaber oy! soitappa ja kysele!

28.1.2008 22:03

Karpov kirjoitti:Varmaan jossain lukee jo, mutta voisiko joku ystävällisesti kertoa +500cc customeita joihin saa 25kw kuristussarjaa viragon ja shadowin lisäksI?


kaikki uudet harrikat (siis ruiskulliset) saa 25kW papruihin

28.1.2008 22:16

mf-690 kirjoitti:no kuule lähes kaikki mahdollisia kuristaa, kuristuksen tekee mm. viaber oy! soitappa ja kysele!
Komia tieto! Kelpaa sitten varmasti katsastukseen?


Pyrdänä: oishan harrikka jees ;D mutta budjetti aika matala.

6.2.2008 22:02

Onko kellään kokemusta vanhan R1:sen kuristamisesta, siis kaasaripelistä? Onko onnistunut?

7.2.2008 1:29

kuristanut en ole, mutta katselin kyllä että melko helposti saa kaasuvaijeriin kaasarin päähän ruuvattua nipan kiinni joka estää aukeamisen, ja on helppo säätää haluamalle teholle.

7.2.2008 22:09

snuarrow kirjoitti:kuristanut en ole, mutta katselin kyllä että melko helposti saa kaasuvaijeriin kaasarin päähän ruuvattua nipan kiinni joka estää aukeamisen, ja on helppo säätää haluamalle teholle.


Joskus bladea kuristeltiin melkein samalla tekniikalla... ongelmaksi muodostui vain että parikyt heppaa tuli takapyörälle jo melkein tyhjäkäynnillä :)

Olis vaan kiikarissa vanha, edukas vähän ajettu rykkönen... jossei pyörä itseä miellytä, niin kuristettuna olis huomattavasti helpompi myydä jollekkin kortin ajaneelle.

7.2.2008 23:04

Eihä siinä mitään kunha sitä reiluu kahtakymppiä ei ihan sillä tyhjäkäynnillä tuu :D

16.2.2008 14:26

Mites ku tuli ostettua triumph speedmaster, ja se pitäs nyt sitten kuristaa, niin liikkuuko pyörä enään mihinkään ja entä kiihtvyys?

16.2.2008 19:51

Travelleri kirjoitti:Mites ku tuli ostettua triumph speedmaster, ja se pitäs nyt sitten kuristaa, niin liikkuuko pyörä enään mihinkään ja entä kiihtvyys?


ota kuristukset pois kun olet katsastanut niin taas kiihtyy oikein hyvin

18.2.2008 6:48

Sitä nyt ei kysytty.

19.2.2008 9:31

Johnnie kirjoitti:Sitä nyt ei kysytty.

No ei kyllä, mutta ei se kyllä kuristimet kiinni minnekkään mene.

19.2.2008 12:54

Travelleri kirjoitti:Mites ku tuli ostettua triumph speedmaster, ja se pitäs nyt sitten kuristaa, niin liikkuuko pyörä enään mihinkään ja entä kiihtvyys?


Liikkuu jotakuinkin samalla tavalla kuin TT-piikki, kone tosin on täysin luonteeton, kierroksilla ei tee mitään, ja kaasun asennollakaan ei suurta vaikutusta kulkuun ole...