Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
12.10.2015 8:31
Ei ole väliä kummalla...Kumpi sulle sopii
13.10.2015 15:25
Semmosta kyselisin että mikä pääsuutin nappais hyvin gilera rcr 2011 vireinä leovince v6 handmade kokoputkisto. Elikkä mikä pääsuutin ois hyvä just jonkun vapaavirtaussuodattimen eli power filterin kanssa? Onko se joku 100-110? Sais nuita imuääniä paremmiks.
13.10.2015 18:20
Tuota jos joku ei vastaa tuohon, niin suosittelen lukee tuon, tai oikeastaan kysymään tuosta tuolla. Helpottaa ja paljon..
http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=113&t=82347&hilit=gilera+rcr
27.10.2015 0:51
Terve toverit! Ensimmäinen postaukseni joten älkää hakatko jos meni väärään chattiin. Ostin tuossa viikko takaperin ensimmäisen piikin, Yamaha dt:n (vm 89?) joka oli osittain purettuna. Nyt kasailin sen parhaani mukaan ja sain jopa käyntiinkin mutta piiiiitkän poljennan ja kaasun pumppailun jälkeen. Tosiaan vakioputsaria ei ollut joten laitoin biltheeman paipperi kopion paikalleen ja putkesta on kuri näköjään poistettu. Eikkäs kaasarin putsaulsen yhteydessä katsoin paikalla olevan 280 pääsuutin. Vaihdoin sen ensin 290 ja siitä aina 320 sekä viimeisimpänä 360. Jolloin vasta lähti tulille. Osaisko joku sanoa että onko pääsuutin kokoa "imuvuotoa löytyy?" Vai ihan normaalia tämmösillä markkavirityksillä. Kiitokset jo etukäteen vastauksista!
27.10.2015 20:08
Sietäisi hakata, väärään meni
! No ei nyt sentään. Kysymykseesi en osaa vastata mutta tuolta alempaa löytyy alue nimeltä "kevytmoottoripyörä" ja sieltä mallikohtaiset topicit, myös DT:lle. Siellä varmaan paremmin osataan vastata.
29.10.2015 20:54
Mitenkä tollaseen ktm lc4 vm2002 pärrään niin kuinka usein ja millasta öljyä suosittelette vaihtamaan? Onko tietoa männän käyttöiästä milloin pitäisi alkaa vaihteleen?
31.10.2015 15:29
10w60 motorexia suositellaan lc4:seen mutta varmasti toimii myös shellin ja muiden merkkien 10w50 öljyt. 2000-2500 km välein monet vaihtaa vaikka harvemmatkin vaihtovälit kone kyllä kestäisi. Itse vaihdan 2500 välein tuohon uudempaan lc4 690 koneeseen.
Ja varsinkin vanhempi lc4 on erittäin kestävässä maineessa, 100 tkm samalla yläkerralla ajettuja on ollut. kuulemma 30 tkm jälkeen voi tarkistaa/vaihtaa männänrenkaat jos haluaa mutta jos on hyvin huollettu yksilö niin tuskin ennen 50 tuhatta tarvitsee männänvaihtoa alkaa miettimään
2.11.2015 19:49
Mitenkäs kun olen kattellut noita isompia nelareita niin olen ihmetellyt miksi kaasukahvalta lähtee kaksi vaijeria. Yksi on ihan looginen joo, mutta mihin sitä toista vaijeria tarvitaan? Viittisikö joku selittää tyhmälle
2.11.2015 20:35
sillä toisella vedetään kaasu kiinni, varotoimenpide.
3.11.2015 9:22
snuarrow kirjoitti:sillä toisella vedetään kaasu kiinni, varotoimenpide.
Toimii usein myös kivasti varavaijerina reissussa
27.12.2015 10:51
Onko porukoilla kokemusta Hp Corsen slipareista? Ajatuksena on hankkia kyseinen putki 636:een.
2.1.2016 17:29
Mietin tässä että oma gilera rcr kun on tämän talven ajan tallissa ollu ja sitte kun kävin moikkaamassa niin kun laitoin virrat päälle niin mittari välkkyy ja merkkivalot on tosi himmeät. Töötistä kuuluu semmoinen pieni piipitys mutta välillä sieltä kuuluu semmone hiljainen tööt. Samalla kun vilkku on päällä myös pitkienvalojen taustavalo välkkyy. Ja myös mittarin trip mittari on nollaantunut ja aika näyttää mitä sattuu. VM siis 2011 eli digimittaristo. Apuja tarviisiin nopeasti että missä on vika? Akku tyhjä? Mikä on?.
2.1.2016 17:32
tillatuz kirjoitti:Mietin tässä että oma gilera rcr kun on tämän talven ajan tallissa ollu ja sitte kun kävin moikkaamassa niin kun laitoin virrat päälle niin mittari välkkyy ja merkkivalot on tosi himmeät. Töötistä kuuluu semmoinen pieni piipitys mutta välillä sieltä kuuluu semmone hiljainen tööt. Samalla kun vilkku on päällä myös pitkienvalojen taustavalo välkkyy. Ja myös mittarin trip mittari on nollaantunut ja aika näyttää mitä sattuu. VM siis 2011 eli digimittaristo. Apuja tarviisiin nopeasti että missä on vika? Akku tyhjä? Mikä on?.
Unohdin että myös kaasukahva kun sitä vääntää niin ei palaudu, vaan jää paikalleen nostamaan kierroksia? Ennen talliinlaittoa ei ollu tätä ongelmaa että mistä mahtaa johtua? Olisiko joku käynyt kopeloimassa?
2.1.2016 17:55
tillatuz kirjoitti:Mietin tässä että oma gilera rcr kun on tämän talven ajan tallissa ollu ja sitte kun kävin moikkaamassa niin kun laitoin virrat päälle niin mittari välkkyy ja merkkivalot on tosi himmeät. Töötistä kuuluu semmoinen pieni piipitys mutta välillä sieltä kuuluu semmone hiljainen tööt. Samalla kun vilkku on päällä myös pitkienvalojen taustavalo välkkyy. Ja myös mittarin trip mittari on nollaantunut ja aika näyttää mitä sattuu. VM siis 2011 eli digimittaristo. Apuja tarviisiin nopeasti että missä on vika? Akku tyhjä? Mikä on?.
No oisko akku tyhjä, ootko kattonut sen minkä verran virtaa siinä on???
Eikun tutkimaan, jos yleismittarilla tai millä saat testattua sen akun varauksen, niin jos näyttää huonolta, niin lataukseen.
Tuo kaasu kuulostaisi taas ihan rasvan puutteelta, ei kun jotain crc-purkki käteen ja ruiskii vaijerin kuoren välistä vaijeria pitkin ja pikku hiljaa kääntää....
2.1.2016 18:40
Husky510 kirjoitti:tillatuz kirjoitti:Mietin tässä että oma gilera rcr kun on tämän talven ajan tallissa ollu ja sitte kun kävin moikkaamassa niin kun laitoin virrat päälle niin mittari välkkyy ja merkkivalot on tosi himmeät. Töötistä kuuluu semmoinen pieni piipitys mutta välillä sieltä kuuluu semmone hiljainen tööt. Samalla kun vilkku on päällä myös pitkienvalojen taustavalo välkkyy. Ja myös mittarin trip mittari on nollaantunut ja aika näyttää mitä sattuu. VM siis 2011 eli digimittaristo. Apuja tarviisiin nopeasti että missä on vika? Akku tyhjä? Mikä on?.
No oisko akku tyhjä, ootko kattonut sen minkä verran virtaa siinä on???
Eikun tutkimaan, jos yleismittarilla tai millä saat testattua sen akun varauksen, niin jos näyttää huonolta, niin lataukseen.
Tuo kaasu kuulostaisi taas ihan rasvan puutteelta, ei kun jotain crc-purkki käteen ja ruiskii vaijerin kuoren välistä vaijeria pitkin ja pikku hiljaa kääntää....
ˇKiitos ihana