Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

15.9.2010 7:27

näihin hondiin saa etujarruun ainaki uutta puhtia kun vaihtaa eteen jonkun uudemman radiaali jarruisen laitteen puristimen...

sintteri jarrupaloilla parani jonkun verran

17.9.2010 15:28

Hei! Kysyisin että onko kellään kokemusta vaikka vähän vanhemman CBR:n ohjaustangon korotuksesta? Itse kun olen korottamassa niin ongelmaksi on muodustumassa vaijerien pituus (siihen sain jo aikaisemmin neuvoa) ja nyt myös ilmeisesti sähköpiuhojen pituus. Eli kysyisin mikä olisi viisain tapa korjata tilanne? Leikata johto poikki ja juottaa väliin lisää johtoa?!?! Entä onko jotain muita puolia mitä tarvii ottaa huomioon? Kiitos jo etukäteen!

17.9.2010 17:00

CButtiR kirjoitti:Hei! Kysyisin että onko kellään kokemusta vaikka vähän vanhemman CBR:n ohjaustangon korotuksesta? Itse kun olen korottamassa niin ongelmaksi on muodustumassa vaijerien pituus (siihen sain jo aikaisemmin neuvoa) ja nyt myös ilmeisesti sähköpiuhojen pituus. Eli kysyisin mikä olisi viisain tapa korjata tilanne? Leikata johto poikki ja juottaa väliin lisää johtoa?!?! Entä onko jotain muita puolia mitä tarvii ottaa huomioon? Kiitos jo etukäteen!

Nappaat jostain hornetista piuhat, pitäisi olla pidemmät kuin vakiot mutta muuten muistaakseni samanlaiset.

23.9.2010 19:43

Mikä on ku pyörä ei toimi kaikilla pytyillä! Hirveesti pitää olla kierroksia, että pytyt pamahtavat päälle. Pyörällä ajettu 90 000km

23.9.2010 21:52

Ootko katsellut kipinää, näkyykö selvästi kun starttailet?

Jos kipinä ok, niin silloinhan siellä ei ole tarpeeksi palavaa ainesta, eli bensaa...



Noin "paljon" tietä nähneessä pelissä voi ihan perus kulutusosatkin olla vaihtokunnossa (tulpat, ilmansuodatin ja öljyt öljynsuodatin jne...) ja kaikki ne yhdessä kun ovat menossa aihettaa mielenkiintoisia oireita.

Mutta SIIS, kattele se kipinä nyt ensin ja jos ei kunnolla näy niin uudet tulpat ja sit ihmetellään uudestaan. :)

24.9.2010 12:32

Pitäisi kyllä vaihtaa ensi kevääksi. Pyörä lähtee lauantaina talviteloille, nii pitääpi keväällä palata sit. Tosissaan rupesin miettimään sitä, että otin pari kuukautta sitten imukaulan kuristavat levyt ja vaihdoin vakioneulat, mutta kuristavat neulasuuttimet jätin paikoilleen. Tekisikö mm. liian pieni suutin tota? Vaikka paremmin toi pyörä toimii noin kuin kuristussarjojen kanssa. Kiihtyy ihan hyvin, mutta teho loppuu 9500 jälkeen.


Jumatsuippa kirjoitti:Ootko katsellut kipinää, näkyykö selvästi kun starttailet?

Jos kipinä ok, niin silloinhan siellä ei ole tarpeeksi palavaa ainesta, eli bensaa...



Noin "paljon" tietä nähneessä pelissä voi ihan perus kulutusosatkin olla vaihtokunnossa (tulpat, ilmansuodatin ja öljyt öljynsuodatin jne...) ja kaikki ne yhdessä kun ovat menossa aihettaa mielenkiintoisia oireita.

Mutta SIIS, kattele se kipinä nyt ensin ja jos ei kunnolla näy niin uudet tulpat ja sit ihmetellään uudestaan. :)

30.9.2010 7:33

Ei saa tarpeeks bensaa. Just toi kun korkeilla kierroksilla ei toimi.

5.10.2010 10:47

Tosta jarruista niin mulla on pc23, aattelin et löisin jonkun bleidin tai
jonkun muun jarrut tohon eteen,mut mikä siinä vasemmas etuiskaris on sellanen
"juttu". Tulee siis jarrusatulan kiinnikkeestä vasempaan etuiskariin.
sintterit pistin jo ja jarrut on silti surkeat.

Kovemmissa vauheissa oon huomannu aika äitsyä vipatusta,taitaa johtua keulasta vaiko
laakereista?

Oon kans huomannu et kun kierrokset nousee yli..4-6k niin pitää sirinää,taitaapi olla se
nokkaketjun kiristin?

7.10.2010 19:52

Onko tän ikäsessä vehkeessä niitit etujarrulevyssä? Ne aiheuttaa ravistusta kun ovat päässeet jumiutumaan ja silloin jarrupala ei mukaudu levyn kanssa saman suuntaisesti. Eli pienempi ala jarrupalasta ottaa levyyn kiinni--> huonompi jarrutusteho.

Eli niitäkin puhdistelemalla vaikka crc:llä saat ravistusta (todennäköisesti) häviämään ja jarrutustehoa lisää. Toki bladen jarruilla saa vielä enemmän pysähtyvyyttä jos ei orkkisilla pärjää. :)

Kaikkihan selviää kokeleimalla, voi siellä olla jarrulevy kieroutunut, laakereitakin menossa ja ties mitä mutta vaikea arvailla netin välityksellä.


E: vielä unohtu, juuri noilla kierroksilla nokkaketjun kiristin pitää ääntä jos on kulunut, onko tietoa minkä verran sillä on ajettu? Itsellä kiristin ollut vasta 5km ja pitää ääntä. Eli ei mitenkään vaarallista vaikka ääntä pitääkin.

8.10.2010 22:33

Jumatsuippa kirjoitti:Onko tän ikäsessä vehkeessä niitit etujarrulevyssä? Ne aiheuttaa ravistusta kun ovat päässeet jumiutumaan ja silloin jarrupala ei mukaudu levyn kanssa saman suuntaisesti. Eli pienempi ala jarrupalasta ottaa levyyn kiinni--> huonompi jarrutusteho.

Eli niitäkin puhdistelemalla vaikka crc:llä saat ravistusta (todennäköisesti) häviämään ja jarrutustehoa lisää. Toki bladen jarruilla saa vielä enemmän pysähtyvyyttä jos ei orkkisilla pärjää. :)

Kaikkihan selviää kokeleimalla, voi siellä olla jarrulevy kieroutunut, laakereitakin menossa ja ties mitä mutta vaikea arvailla netin välityksellä.


E: vielä unohtu, juuri noilla kierroksilla nokkaketjun kiristin pitää ääntä jos on kulunut, onko tietoa minkä verran sillä on ajettu? Itsellä kiristin ollut vasta 5km ja pitää ääntä. Eli ei mitenkään vaarallista vaikka ääntä pitääkin.


Eipä ole niittejä levyissä,ja hyvin niissä on pintaakin..eli taitaa tulla jarrujen vaihto operaatio.
ei kellään ole tietoa siitä vasemmasta satula/iskari virityksestä?

tohon on vaihettu keväällä kiristin,kuinka usein tarvii vaihtaa?

Pystyykös jousta muuten säätämään mitenkään? perää tarvis vähään korkeemmaks.

3.12.2010 22:06

Osaakos joku kertoa löytyykö -90 PC23 malliin 25kw kuristuksia valmiina sarjana?
Olisi pyörälle mahdollinen ostajaehdokas tuoreella kortilla.

10.1.2011 23:23

Koska tällaisen cebarin kone on "loppuunajettu"? Onko jotain mitä olisi pitänyt tehdä tai on tulossa eteen jos ostaisi tuollaisen 50,60 tai 70tkm ajetun? Entä mitä eroja on pc23, pc25 ja pc31 välillä teknisesti?

16.1.2011 19:44

SJK kirjoitti:Koska tällaisen cebarin kone on "loppuunajettu"? Onko jotain mitä olisi pitänyt tehdä tai on tulossa eteen jos ostaisi tuollaisen 50,60 tai 70tkm ajetun? Entä mitä eroja on pc23, pc25 ja pc31 välillä teknisesti?


mul on muistaakseni 80tkm ajettu eikä mitään! nokkaketjun kiristimen vaihdoin kun rallatteli mut sekin oli ihan yksinkertainen operaatio. 2 tai kolme pulttia piti irrottaa. tietysti öljyt ja suodatin kannattaa vaihtaa tarpeeks usein. sit renkaat, rattaat, iskarit kannattaa tarkastaa kylhän sä tiedät. eroista en tiedä ei muistaakseni mitään radikaalia.

18.1.2011 14:59

SJK kirjoitti:Koska tällaisen cebarin kone on "loppuunajettu"? Onko jotain mitä olisi pitänyt tehdä tai on tulossa eteen jos ostaisi tuollaisen 50,60 tai 70tkm ajetun? Entä mitä eroja on pc23, pc25 ja pc31 välillä teknisesti?

sisäänajettujahan tommoset Hondat vasta on ;) pc25 ja pc31 lähes identtisiä, pc23 vähän vanhempaa ja lussumpaa tekniikkaa sitten. pc25/31 aikalailla ikiliikkujan maineessa ja kestävät stunttiakin hyvin.

20.3.2011 17:19

Prätkä kuume iski ja ostin itselleni Honda cbr 600f vm 98. Noh se pitäs tietysti saada 25kw papereihin että pystysin sillä ajamaan. Jostain maahantuojalta vissiin sais imukaulaan kuristus sarjan, mutta pitääkö pyörä myös penkittää vai tuleeko laput mukaan jossa on 25kw leima? Jos jollain on sattumalta kokemuksia niin kertokaa ihmeessä. Vai onko helpompia tapoja kuristaa?

Tässä näyttäisi tulevan mukana jotain ihme lappuja, eli tavitaanko penkitys?
http://www.tlo-bikeshop.de/product_info ... 3p6od0ta36

Lisään viestin myös 25kw topiikkiin, koska huomenna pitäisi osia alkaa tilaamaan, kiitos