Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

20.3.2011 16:04

Hylky kirjoitti:Kellään hajua mistä löytyisi KTM 660 smc '04:seen krossityylistä takalokaria, mikä sattuis sopimaan melkeen "heittämällä" kiinni? Meinaa toi perus takalokari+valoyhdistelmä on niin hirvitys, että meinaa joutua ajamaan paperipussi päässä... Meneeko esim EXC lokarit?

Ja sitten semmonen vielä, että löytyyko muutenkaan mitään erilaista katesarjaa mikä/mitkä istuvan ei niin kauheella väännöllä kiinni? sivukilpeä,valoa jne?

http://www.race-styles.com/details.php? ... pe=asc&nr=

21.3.2011 21:07

laizze kirjoitti:
Hylky kirjoitti:Kellään hajua mistä löytyisi KTM 660 smc '04:seen krossityylistä takalokaria, mikä sattuis sopimaan melkeen "heittämällä" kiinni? Meinaa toi perus takalokari+valoyhdistelmä on niin hirvitys, että meinaa joutua ajamaan paperipussi päässä... Meneeko esim EXC lokarit?

Ja sitten semmonen vielä, että löytyyko muutenkaan mitään erilaista katesarjaa mikä/mitkä istuvan ei niin kauheella väännöllä kiinni? sivukilpeä,valoa jne?

http://www.race-styles.com/details.php? ... pe=asc&nr=


No onhan tuo jo huomattavasti tyylikkäämpi takalokari, mutta tossakin on tuota lusikkamaista taitosta lokarin lopussa... Tarttis löytää enenmän ns. "krossilokaria", eli suorempi.

Edit: Jotakuinkin tämän tyylistä: http://img337.imageshack.us/img337/9485 ... 613816.jpg

26.3.2011 14:17

No lokarit löyty, mutta nyt olis hakusessa koneen eri osien kiristys momentit... manuaalissa ei ilmoteta mitään esim nokkarattaan kiristysmomenttia jne. Ja myös ajotus ohjeet hukassa! Ketää viisaampaa joka tietäisi miten tuon ajotuksen saa kohilleen, kun tossa kampuran jakoketujun rattaassa on monta merkkilovea ja nokkarattassa on myös yksi lovi, mutta ei ole kohdetta/kiintopistettä mihin asettaa?

Apu olis kovin tervetullutta!

Kyseessä siis Smc 660 '04 pannu.

27.3.2011 14:48

Nokkarattaan kiristysmomentti on 35 Nm ja kierrelukite väliin. Muut momentit löytyy täältä, suunnilleen sivun puolesta välistä.

Nokan ajotus: mäntä yläkuolokohtaan, ja nokkarattaassa oleva merkki venttiilikopan tiivistepinnan tasalle niin, että merkki on nokan vasemmalla puolella. Ja ketju tietenkin kireälle vasemmalta puolelta. Kone on hyvä lukita yläkuokolohtaan kampiakselin lukituspultilla, joka on koneen etuosassa.

27.3.2011 17:07

kuinkas tuosta lc4 kotkasta lähtee toi etuakselin toinen pääty irti jotta saisi kaatumatapit laitettua? toinen puoli on isolla mutterilla mihin se uusikin siten tulee, mutta entäs toinen pää. aukki yrittänyt pyöritellä ja tiukka on kuin mikä.

27.3.2011 20:57

jone_P kirjoitti:Nokkarattaan kiristysmomentti on 35 Nm ja kierrelukite väliin. Muut momentit löytyy täältä, suunnilleen sivun puolesta välistä.

Nokan ajotus: mäntä yläkuolokohtaan, ja nokkarattaassa oleva merkki venttiilikopan tiivistepinnan tasalle niin, että merkki on nokan vasemmalla puolella. Ja ketju tietenkin kireälle vasemmalta puolelta. Kone on hyvä lukita yläkuokolohtaan kampiakselin lukituspultilla, joka on koneen etuosassa.


Kiitos paljon!

30.3.2011 16:33

toimiikos tällainen lc4 640 ihan normaalilla 8,6Ah geeliakulla ettei tarvitse olla mikään 200e erikoisakku? kiire ois saaha tietää.

1.4.2011 1:09

ytx9-bs ja vastaavat käy. pitää vaan olla suljettu, akku kun on vinoon asennettu. esim biltemasta löytää, eikä maksa hirveitä.

1.4.2011 11:32

snuarrow kirjoitti:ytx9-bs ja vastaavat käy. pitää vaan olla suljettu, akku kun on vinoon asennettu. esim biltemasta löytää, eikä maksa hirveitä.

kiitos tästä. kauhistutti vain kun jostain luin että pitäis joku hullun hieno erikoisakku olla.

5.4.2011 18:20

Mikähän mahtaisi olla vikana, kun kävin viime viikonloppuna ensimmäisen kerran tänä keväänä ajelulla, niin huomasin, että jäähdyttäjästä lykkää nestettä pihalle ylivuotoletkun kautta? Nestettä ei pitäisi olla liikaa, koska sitä ei ole lisätty talven aikana, ja syksylläkään ei tullut ollenkaan nestettä ulos. Kone ei myöskään käynyt mitenkään tavallista kuumempana, että olisi sen takia tullut. Kokeilin sitten käyttää konetta ilman jäähdyttäjän korkkia, josko nesteeseen olisi tullut kuplia, jos vaikka kansipahvi olisi menossa ja kehittäisi sitä kautta painetta. Ei tullut kuplia, mutta koneen käytyä jonkin aikaa, nesteen pinta alkoi nousta hyvin äkkiä, aivan kuin maito alkaessaan kiehua kattilassa ja nestettä ryöpsähti vaudilla täyttöaukosta pihalle n. pari desiä, ennen kuin kerkesin sammuttamaan moottorin :s . Kone on 640 LC4 -05.

5.4.2011 21:32

toimiiko flekti? nesteen lämpötila ylitti kiehumispisteen normaalissa ilmanpaineessa. normaali reaktio kun moottori luovuttaa lämpöenergiaa. koko järjestelmän tilavuus lc4 koneessa on jotain 1l luokkaa.

meikällä ei ollut viimekesänä flektiä lainkaan kiinni, itse en sitä saanut kuin muutaman hassun kerran keittämään, mutta kämppikseni lähes joka kerta ajellessaan. noi kiehuu ellei syylärin läpi virtaa ilmaa.

5.4.2011 21:47

Flektin pitäisi toimia, ainakin toimi talvella, kun koekäytin pyörää. Silloin se lähti pyörimään, kun lämpötilanäytössä oli 5 palkkia. Nyt kun ajelin lämpö vaihteli 3:n ja 4:n palkin välillä ja silti puski nestettä pihalle. Ja silloinkin kun käytin konetta paikallaan ilman jäähdyttäjän korkkia, näytössä oli 4 palkkia, kun nesteet ryöpsähti ulos. Ohjekirjan mukaan neljän palkin kohdalla pitäisi nesteen lämpö olla vasta 70 astetta. Eihän siinä mitään, jos tämä on normaalia. Vähän kuitenkin epäilyttää, kun lämmöt ei kuitenkaan ton korkeammalla ollut, eikä tämmöistä ole ennen esiintynyt kuumemmillakaan keleillä.

5.4.2011 22:31

omituiselta tuo kyllä kieltämättä kuulostaa, mutta sanoisin että syyläri täyteen uutta litkua. korkki kiinni ja kovaa ajoa, alkuun se puskee ylimääräiset kyllä pois, mutta ei sieltä pitäisi tulla kuin jokunen hassu desi. termostaatti kannattaa toki tarkistaa.

mikäli rupee tekemään enemmän, alkaisin tutkimaan.

6.4.2011 8:57

Viesti poistettu.
Viimeksi muokannut Atum päivämäärä 7.4.2011 21:50, muokattu yhteensä 1 kerran

6.4.2011 21:26

mitäpä olette mieltä mitä tapahtuisi jos vakio änkkää menisi ja lyhentäisi vaikka 10cm? ja kyseessä on siis tämä sxc änäri mikä on -03 prestigessä. tuli vain tällainen hullu ajatus mieleen jos sitä lyhentäisi kun on muuten niin pirun pitkä. vai tuleeko vain tehtyä hölmön homma kun vakio änäriä leikkelemään menee.