Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
18.12.2010 18:36
Sommerilta Saksasta on saanut, nykyää eri nimel, taitaa olla ktmteamwest tai joku vastaava.
Tai sitte vaa iha rbsc:lta tai Keitaalta, jos kotimaasta haluaa.
19.1.2011 16:10
Sattuisko joku tietämään MSP3 / 1 -nokan speksejä?
Lähetin tuonne KtmTeamWestille viestiä ja suosittelivat tuota nokkaa, jos haluaa lisää tehoa lähinnä keskialueelle. Kysyin kuinka paljon siinä on asteita ja nostoa, mutta ei tule vastausta.
20.1.2011 19:16
Terrrrve,
Tuli tuolla netissä vastaan 25tkm ajettu 400cc LC4, vuosimallia 2004. LC4 on tunnetusti suht. kestävä ja luotettava kone, mutta mites tommonen 25tkm ajettu? Mitä pitäisi kysyä myyjältä huolloista? Venttiilien säätö ja muut tietenkin, mutta muita huoltoja mitä tuon verran ajetulle olisi ainakin pitänyt jo tehdä. Hinta on sopiva jopa mun lompakolle, n. 3500e.
30.1.2011 17:50
Saako käynnistyspolkimen akselissa olla välystä... pyörä 06 525 sx kotari
12.2.2011 1:30
Morjens.
Odotettu isopikku A taskussa, ajattelin hankkia tollasen ktm smc 690 vehkeen
Sellasta lähtisin kyselee paremmin tietäviltä, että millaset huoltovälit tossa on? Männänvaihdot,öljynvaihdot tms
Ja onnistuuko matka ajo? (Ja nyt puhun kestävyydestä, en mukavuudesta tms)
Kiitoksia jos joku vaivautuu
20.2.2011 13:37
Tervehdys vain, tuli kans hommattua tommonen 625 smc, viimeksi n.6vuotta sitten ajellu kevarilla ja nyt piti päästä taas vähän pyörän makuun ja tommonen smoto herätti suurta kiinnostusta vaikka kyykky toisena vaihtoehtona olikin.
Mutta itse asiaan, onkos porukka pitänyt koneessa tota motorexin öljyä mitä ohjekirja suosittelee? Vai onko jotain parempaa.
21.2.2011 3:56
aika sama mitä lc4 koneeseen laittaa, kunhan viskositeetti on oikea. 15w on aika optimi tuon kokoiselle sylinteripinta-alalle ja kierrosalueelle. omakohtaisesti käyttänyt pääsääntöisesti motulia ja delvakkejakin olen kokeillut, molemmista positiivisia kokemuksia. seuraava kesä mennään todennäköisesti hondan öljyillä.
25.2.2011 23:03
Selvä homma, varmaan motulit tulee laiteltua.
Huomasin tossa kun käyttelin tyhjäkäynnillä pyörää ja pikkasen kaasuttelin, niin sammuttamisen jälkeen toisesta änkkäristä nousee vähän aikaa savua ja haisee hieman oudolle, en tiedä sitten onko itse vaimentimeen menny jotain pas*** ja sielä käryää, koska luulisi sen nyt kummastakin tulevan jos öljyä polttaa ja ei se kyllä palaneelle öjlylle haise.
Myös pienen käytön jälkeen kuuluu vesikierrosta pientä "porinaa" kannattaako tästä huolestua?
26.2.2011 11:09
sivuäänet ja hajut on ominaisuuksia näissä tiettyyn rajaan asti, liian skeptiseksi ei kannata mennä. sen kyllä kuulee kun joku on oikeasti hajoamassa.
8.3.2011 18:36
Onko kellään myynnissä LC4-enskavanteita? Minkä pyörien vanteet siihen ylipäätään sopii?
9.3.2011 17:35
Terve!
Olis ittelläni (ensinmäisen tieliikenne vehkeen) mahdolliset pyöräkaupat edessä, mutta homma on seuraava: pyörä on SMC 625 2004 jolla ajettu 1300km, niin aivan tuhankolmestaa kilometriä(sisäänajettu)
mutta kone pistetty hiluiks viritystä varten, ja ostettu valmiiksi n.7000€ edestä viripalikkaa jos jonkinmoista, mutta edelliseltä omistajalta loppunu mielenkiinto ja jättäny kasaamatta koko pyörän... Pyörä tosiaan on seisonu sisällä koskemattomana, mutta palasina... Ja nytten olen aikonut ostaa tämän kyseisen raukan hyvään kotiin, mutta kysymys kuuluukin, että kannattaako mun sitten tunkea noi viripalikat kiinni ja juosta konttorille, ku sinne joudun varmaa menemään ku pyörä on seisonu tosin sieltä 2004 asti tähän hetkeen? vai vanhan palikat kiinne ja konttorille ja tämän jälkeen viripalikat kiinne? Meinaa mitä tossa luin muutama sivu taaksepäin, niin sielä puhuttiin että näitä SMC 625 ei olis kuulemma saatavilla rekisteriin yli sen 25kw? päästöt tai jotain mättää? vai saanko vehkeen suoraan täystehoseks, eli viripalikat kiinni ja konttoriin? Myyjä sanoo, että tolla koskemattomalla viripalikkakasalla saa melkee 80hp irti tosta lc4:sta, on kuulemma uudet sisustat koneeseen, kireempää nokkaa, iskaria, kisakykää, paremmat jarrut, putket siis aivan mieletön määrä uutta viriosaa..
Niin, eli miten kannattaa edetä ton pyörän rekisteröinnin kanssa, tai siis rekisterissähän se on, mutta onhan se otettu pois käytöstä toki ku seissy sieltä 2004 tallinkulmassa pölyssä tähän päivään saakka? Eli papruhommat taitanee mennä kokonaan alusta?
10.3.2011 21:08
^käy ensin kysymässä pelkkien paperien kanssa, että saako kyseistä vehjettä vielä rekisteröityä. mikäli saa, lyöt nippuun osien kanssa ja käyt näyttämässä leimalla, vakioputki kannattaa tosin olla.
koneen sisällöstä harva katsastusinssi ymmärtää mitään, ainut mikä merkkaa on se mikä näkyy ulospäin.
11.3.2011 7:46
snuarrow kirjoitti:^käy ensin kysymässä pelkkien paperien kanssa, että saako kyseistä vehjettä vielä rekisteröityä.
EDIT: pyörä olikin kokoajan tieliikenteessä...
Viimeksi muokannut Hylky päivämäärä 17.3.2011 19:15, muokattu yhteensä 1 kerran
11.3.2011 15:25
Gusse kirjoitti:Onko kellään myynnissä LC4-enskavanteita? Minkä pyörien vanteet siihen ylipäätään sopii?
Ihan perus EXC:n vanteet menee, ei tarvi alkaa kikkaileen erikokosia laakereita eikä mitää. Itte ostin toho SXC:hen EXC:n vanteet 2.enskavanteiks.
17.3.2011 19:20
Kellään hajua mistä löytyisi KTM 660 smc '04:seen krossityylistä takalokaria, mikä sattuis sopimaan melkeen "heittämällä" kiinni? Meinaa toi perus takalokari+valoyhdistelmä on niin hirvitys, että meinaa joutua ajamaan paperipussi päässä... Meneeko esim EXC lokarit?
Ja sitten semmonen vielä, että löytyyko muutenkaan mitään erilaista katesarjaa mikä/mitkä istuvan ei niin kauheella väännöllä kiinni? sivukilpeä,valoa jne?