Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
18.5.2015 19:16
Osaisko joku viisaampi kertoa, että mikä vois olla vikana kun pyörä ei suostunut talven jälkeen lähtemään käyntiin. Tulppa ja tulpanjohti, sekä hattu uusittu eli antaa siis kipinää, kaasari putsattu ja bensaa on tankissa, eikä imukaula näyttänyt haljenneelta.
Erikoista tässä on se että sain pyörän käyntiin kun olin vahingossa irroittanut alipaine bensahanan letkun imukaulasta
no tästä viisastuneena ajattelin, että säädän seosruuvia, siten että pyörä saisi enemmän ilmaa, no sekään ei auttanut.
Pyörä on siis kymco zing, eli moottori on todella hyvä kopio hondan ilmajäähykoneesta, kaasari on kiihdytyspumpullinen Keihin PWK.
Kiitän vastauksista jo etukäteen!
19.5.2015 16:52
Ja jos ei saa vastausta, niin suosittelen käydä kattomassa tuolta piikkipuolelta tai kokeilee tuota search...Kun tämä on moottoripyörä puoli, mutta kyllä joku neuvoo jos neuvoo, mutta ehkä tuolta piikkipuolelta löytyisi apua nopemmin
4.6.2015 18:10
Terve. Ostin tuossa tutulta tuommosen 00vm suzuki gsx 750f:n ja siihen tarvitsisi ilmeisesti jouset uusia, katoin että orkkiksena pelkät vieterit ois ~100e. Onko jotain hyviä sivuja mistä noita osia voisi tilata vähän edullisemmin?
4.6.2015 21:56
Eihän jousia kannata käytettynä ostaa kun ovat ns. kulutusosaa? Lähinnä hain tommosta easyparts.nl tyyppistä ulkomaista nettikauppaa moottoripyörille, josta vois saada huomattavasti halvemmalla esim tarvikkeena ku paikallisesta liikkeestä.
5.6.2015 16:50
Ebay ei ollut kauhean laajasti tarjoava, kai googlen kautta voi verrata.
https://www.google.fi/search?client=ope ... 8&oe=UTF-8
5.6.2015 18:18
jnd kirjoitti:Eihän jousia kannata käytettynä ostaa kun ovat ns. kulutusosaa? Lähinnä hain tommosta easyparts.nl tyyppistä ulkomaista nettikauppaa moottoripyörille, josta vois saada huomattavasti halvemmalla esim tarvikkeena ku paikallisesta liikkeestä.
ok, aina oppii jotain uuttaa...
9.6.2015 15:48
Hommasin Honda CB1000R -08 pyörän ja mittarvirhe on melkoinen. Johtuu -1 eturattaasta. Tilasin juuri mittarin kalibrointilaitteen Hondan johtosarjalla. Onko jollain moisen käytöstä kokemusta? Toimiiko ja onko helppo käyttää, jne?
10.6.2015 20:31
Jarruprojekti ei nyt etene ollenkaan kun ideat alkaa loppumaan.
Elikkäs takajarrun jarrunesteet ei lähde säiliöstä millään eteenpäin kun koittaa ilmata. Elikkä alkutilanteessa ei ollut nestettä koko järjestelmässä. Ja kun laittaa nesteet säiliöön ja polkee, ei mitään tapahdu. Ilmausnippaa on väännelty ja kokeiltu kaikilla madollisilla tavoilla. Ja on kokeiltu ensin täyttää järjestelmä muita kautta nesteellä, mutta sekään ei auta kun sen jälkeen ei synnytä painetta sinne.
Muutenkin jäi vähän hämäräksi järjestelmän toimintaperiaate. Kun siis säiliöstä lähtee kaksi reikää, toinen menee sylinteriin männän kohdalle ja toinen sylinteriin siitä vähän pidemmälle. Mikä ton toisen reiän tehtävä on kun ei mene sen männän ohi missään vaiheessa? Ja toinen reikä on testattu ettei ole tukossa, mutta silti ei itekseen valu nesteet siitä sylinteriin. Pitäisikö jotenkin saada järjestelmään alipaine, jonka jälkene imaisee nesteet letkuun? Pikkusen hankala selittää mutta ehkä jotain ymmärsitte...
Ideoita?????
10.6.2015 21:41
Mulla ei tule mieleen muuta kuin että se vuotaa ilmaa jostain. Koska jos letku ei ole tukossa, niin miksi se neste ei menee satulaan.
Ootko kokeillut painaa isolla ruiskulla satulasta säiliöön päin ja miten sen jälkeen toimii...Siis niin että sulla on koko järjestelmä pyörässä kiinni.
Tuota onko se työsylinteri putsattu, eli se mihin se poljin menee kiinni.
Näin olen itse ymmärtänyt se taka jarrun toiminnan.
Eli kun painat poljinta-työsylinterin mäntä painaa nestettä eteen päin (eli voisi sanoa että tulee painetta)-neste menee letkua pitkin satulaan-satulassa männät painaa paloja levyyn.
Kun päästä polkimen vapaaksi-kun ei ole painetta järjestelmässä-palat irtoaa levystä-neste palaa sinne säiliöön. Näin yksinkertaisesti minä ymmärrän.
Sen takia se ilmaus on erittäin tärkeä, eli se linjasto on pienessä paineessa koko ajan, kun painat työsylinterin mäntää sisään päin, niin se työntää sitä nestettä eteenpäin, kun palat on irti levystä vähän, niin ne menee kiinni sitten siihen levyyn ja kun päästät polkimesta, kun siellä ei ole "painetta", niin palat irtoaa levystä, mutta ne on siinä levyssä "kiinni" kumminkin, ei ne irtoa sieltä irti.
Ja sitten kun palat kuluu, niin se ottaa sieltä säiliöstä nestettä sitä mukaan, kun se mäntä "imee" sieltä, en ole varma onko siinä myös sellainen "paluu", yksi myös että jos säiliö on liian täysi, niin tule alipaine, joka taas estää sitä nesteet liikkumista, myös yksi ongelma on se että se työsylineri on likainen sieltä männän ympäriltä, eli se männän "renkaat" saa ilmaa sieltä välistä tai tulee joku paine sieltä.
Youtubessa saattaa olla paljon hyviä videoita siitä miten nuo jarrujärjestelmät toimii.
12.6.2015 14:38
Alipaineella toimiva jarrunesteen vaihtaja on kova sana nesteiden liikuttamiseen.
Mahtaako molemmille männille olla oma ilmausnippa?
12.6.2015 16:07
Yksi kovaksi nesteen liikuttamiseen on isolla ruiskulla nipasta säiliölle päin, monta jarrua tehnyt niin ja nestekytkintä, toiminut aina
12.6.2015 18:15
Speedohealeria lähdin asentamaan CB1000R pyörään. Eipä tullut asennuksesta toistaiseksi mitään kun nopeusanturin liitos on piilossa vaihdelaatikon päällä - imusarjojen alla. Melkoinen purkuprojekti olisi siis ollut edessä.
Tilasin jenkeistä korjausoppaan pyörään ja kun se saapuu, niin täytyy tarkemmin puntaroida miten iso homma tuon speedohealerin asentaminen on. Ehkäpä vain vaihdan eturattaan vakioksi, niin mittarivirhe korjaantuu.
13.6.2015 2:36
Husky510 : Jarrupoljin tai -vipu ei koskaan paina työsylinterin mäntää , vaan PÄÄsylinterin mäntää . Työsylinteri on jarrulevyn puoleisessa päässä . ############## mörkö : Lyhyesti , pääsylinterin toista reikää tarvitaan estämään tyhjiön muodostuminen männän etupuolelle , kun jarru vapautetaan äkkiä . Männässä on yksitieventtiili , jonka kautta neste pääsee virtaamaan . Ilmausta voi yrittää täyttämällä säiliön , avaamalla ilmausruuvia ja odottamalla . Neste alkaa tasausreiän kautta valua alaspäin täyttäen putkiston ja työntäen ilman pois . Operaatio voi kestää 15-30 min ja neste ei saa tietenkään päästä loppumaan . Kun ilmausruuvista tulee enää pelkkää nestettä , ruuvi kiinni ja jarrun pitäisi toimia . Tarvittaessa voi jatkaa perinteisellä ilmaustavalla , kunhan jonkinlainen jarrutuntuma on saatu . Jos mikään ei auta , niin pääsylinterissä on sisäinen vuoto . Pääsylinterin männän on aina päästävä palautumaan lepoasentoon , eli käyttötangolla on oltava pieni välys mäntään nähden .
13.6.2015 16:04
Elikkäs FZR syö kakkospytyn tulppaa. Ngk cr9e tais olla tulppa malliltaan. Mikähän vois aiheuttaa tämmöstä? Pyörä kävi vasta penkissä ja seokset oli himpun rikkaalla mutta kuulemma niin vähän että normikäytössä ei juuri väliä.