Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

9.9.2007 23:49

Oisko tuossa sopiva kurisatsi -04 750 gixseriin? en oikein ota ite selevää tuosta saksan kielestä niin voisko joku kertoo mistä kurisarjasta on kyse.
http://www.tlo-bikeshop.de/product_info ... 25-kw.html

11.9.2007 23:56

Niko901 kirjoitti:Itellä ois kysymys liittyen tohon 640cc dukeeni:

Eli ktm tehtaan kurisarjan asensin siihen, <25kw eli 17mm holkki kaasuttimeen. Miten, kun on kuitti tästä kuristusosasta ja muuta, niin voiko viedä suoraan katsastuskonttorille ja vaikka näyttää kuristuksen, jos vaativat?

vai tarvitseeko olla jotain muutakin, esim. penkkipaperit?


Jos se on ihan tehtaan virallinen kuristus, niin ei pitäisi tarvita dynopapereita.

13.9.2007 9:48

saakohan zx7r tai zx9r kuristusosia mistään?

13.9.2007 11:32

Tume34 kirjoitti:
Niko901 kirjoitti:Itellä ois kysymys liittyen tohon 640cc dukeeni:

Eli ktm tehtaan kurisarjan asensin siihen, <25kw eli 17mm holkki kaasuttimeen. Miten, kun on kuitti tästä kuristusosasta ja muuta, niin voiko viedä suoraan katsastuskonttorille ja vaikka näyttää kuristuksen, jos vaativat?

vai tarvitseeko olla jotain muutakin, esim. penkkipaperit?


Jos se on ihan tehtaan virallinen kuristus, niin ei pitäisi tarvita dynopapereita.


Mutta,pitääkö olla jonkun maahantuojan valtuuttaman huoltomiehen singeeraus ja todistus jonka esittää sitten konttorilla että palikat ovat _todella_ sinne asennettu ?

15.9.2007 21:57

S^X kirjoitti:Mutta,pitääkö olla jonkun maahantuojan valtuuttaman huoltomiehen singeeraus ja todistus jonka esittää sitten konttorilla että palikat ovat _todella_ sinne asennettu ?
Käy kysymässä konttorilta. Luultavasti tarvitsee liikkeen todistuksen, että palikat on asennettu.

27.9.2007 19:15

Onnistuuko muutoskatsastus, jos haluan muuttaa pyörän painoa lisäämällä lyijyä runkoon. Pitäs saada 15 kg lisäpainoo että saan papereihin 0.16kw teho/paino suhteeks. pyörä 24kw papereissa painoo 135kg märkänä teho/paino suhde tällä hetkellä 0.1777...

27.9.2007 20:00

Ei onnistu todellakaan, pyörän painon näet rekisteriotteesta ja se lasketaan sen mukaan.

25kw

5.10.2007 0:29

itellä pyörä 25kw:n papereilla,riittää penkitys lappu pelkästään konttorille,pekka p:llä kävin laitattamassa maksoi n.150e.rek, "otteesta moottorin teho alennettu 24kw:tiin asentamalla kaasuvivustoon rajoitin,joka rajoittaa luistin liikettä.kaasukahvan kääntökulma 30 astetta(rajoittamaton 90)"eli peri aatteessa riittää kun alentaa kierroksia tarpeeksi pyörästä olikohan itsellä n.4000 kierrosta kun otettiin penkitys todistus konttorille,toisaalta kannattaa pitää joku rajoitin paikoillaan kun menee konttorille näyttään voi käydä koe ajamassa itellä kävi ainakin

5.10.2007 14:34

Mutta jos saa ajaa vain 25kw ja on täys teho niin eikös se ole poliisin silmissä ajoneuvo luokan ylitys?

5.10.2007 15:16

Torso661 kirjoitti:Mutta jos saa ajaa vain 25kw ja on täys teho niin eikös se ole poliisin silmissä ajoneuvo luokan ylitys?


Tottakai, aivan niinkuin ylitehoisella piikillä ajaminen tms.

14.10.2007 21:30

Saakos tollasta 06 vuosmallista Yamaha R1:stä kuristettu 25kW:seksi?

14.10.2007 22:50

Extreme-Erno kirjoitti:Saakos tollasta 06 vuosmallista Yamaha R1:stä kuristettu 25kW:seksi?

Saa

14.10.2007 23:56

Näemmä Kawasakeissa tuo kuristusjuttu väännetään vaikeimman kautta :P Mulla lukee Er-6n:än papereissa näin:

Asennettu tehonalennussarja 99999-0076. Kaasuläpän maksimi avautumiskulma rajoitettuna 30,0 astetta. Rajoitin merkitty tunnuksella 072. Muutoksen jälkeen ajoneuvo vastaa hyväksynnän E1*2002/24*0260*01 tyyppi ER650 variantti A versio 21A:ta

Eräällä toisella (tällä foorumilla nikillä FleXu) samanlaisen pyörän papereissa ei ole mainintaa tuosta kaasuläpän avautumiskulmasta saatika sitten mistään rajoittimen tunnuksista (hänen omien sanojensa mukaan)... Outoa. Hän siis voi melko huoletta ajella 25kw papereilla täystehoisena, koska papereissa ei ole mainintaa, miten on kuristettu.

E: Typot. :)

15.10.2007 12:39

Tepäs pääsette helpolla. Minä en voi ottaa lainkaan kureja pois ilman että poliisi huomaa ne heti.

Mun cb500 on kuristettu vaihtamalla kaasareiden imukurkut vakiota pienempiin. Kaiken kukkuraksi katsastusmies merkitsi papereihin niin tarkasti kurit että ne huomaa heti kun vilkaisee pytyn ja kaasareiden väliin. Imukurkuissa on koodit ja vasemman puoleisessa imukurkussa lukee 25kw.

''Honda cb500-pc32 moottorin teho muutettu alkuperäisestä 42kw:sta 24kw:n OY Brant AB:n tiedotteen 02-301 mukaan vaihtamalla kaasuttimen imukurkut. Imukurkkujen varaosanumerot vasen:16211-MY5-710 ja oikea;16221-MY5-710, sisähalkaisija 8X20/6,9mm ja merkintä 25kw.''

15.10.2007 13:10

sinäkin pääset helpolla, minulla lukee se jotain päälle 50kw rekisteriotteessa :P...