Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
3.10.2010 22:08
Se pyörän valinta riippuu siitä missä ajaa. Motarilla kotari on ihan hanurista, mutta kaupungissa en kyllä ajais enää millään muulla. Näkee sen kyykkykuskien naamastaki ku ajaa valoissa viereen ja ne luistattelee kytkintä viel seuraavassa risteyksessä. Pyöräl on hitosti kivempi luonne ku millää rivi nelosella ja pelaa ku buicki kunnes paska pääsee tapahtumaan. Mut on kyl helppo huoltonenki ettei sillee ainakaa itteeni haittaa huoltamine.
btw tänää sain pyörän sit taas ajoon ja aijaijai! kiva tunne ku pääsee pitkästä aikaan nauttimaan pyörän keveydestä ja etutassun nostamisen herkkyydestä
4.10.2010 22:12
Lähinnä mutkapätkille ja taajaman ulkopuoliseen kanttailuun tulis. En tykkää ajaa mitään isompaa suht suoraa tietä. Tosin moton "tehottomuus" verrattuna kyykkyyn voisi olla hyvä että pysyis se kortti/henki vähän helpommin.. Mene ja tiedä. Onneks on vielä aikaa että saa budjetin kuntoon niin kerkiää kattomaan pyörän rauhassa.
7.10.2010 21:13
kyllä näissä 625/660 on tehoo sen verra, et hengen ja kortin saa lähtee
9.10.2010 18:56
juudso kirjoitti:Lähinnä mutkapätkille ja taajaman ulkopuoliseen kanttailuun tulis. En tykkää ajaa mitään isompaa suht suoraa tietä. Tosin moton "tehottomuus" verrattuna kyykkyyn voisi olla hyvä että pysyis se kortti/henki vähän helpommin.. Mene ja tiedä. Onneks on vielä aikaa että saa budjetin kuntoon niin kerkiää kattomaan pyörän rauhassa.
No siis jos deeteeseen lähetään vertaamaan sitä tehoa ja vääntöä ei pysty edes millään sanoin kuvailemaan mitä näistä löytyy, ja kyllä ne ajo-ominaisuudet ja luonne on myös mahtava.
Sanotaanko että kotari on ensimmäinen moottoripyörä mihin olen näin äkkiä kiintynyt ja tykästynyt hyvin lyhyessä ajassa. Pyörä tuntuu omalta.
11.10.2010 16:03
Erittäin hyvin sanottu siellä takana.
12.10.2010 23:35
Asiasta kukkaruukkuun:
Oma pyörä (exc400 supermoto) on myynnissä, mutta kun tähän aikaan vuodesta vaikuttaa olevan niin hemmetin vaikeeta saada noita myytyä, niin pikkuhiljaa, kunhan ensin päästään poskiontelo- ja silmätulehduksesta eroon täytyy heittää ne kuuluisat viimeiset lenkit jonka jälkeen pyörä menee talvisäilytykseen. Mutta kun tallista kerta löytyy enskavanteet joissa jääpiikit alla niin se on kyllä pakko mennä talvella jäälle kokeilemaan, sikälimikäli talvi on myös täällä etelässä yhtä "hyvä" kuin viime vuonna.
Kysymykseni kuuluu - minkälaisia talvisäätöjä ihmiset on näiden kaasareissa käyttänyt? Neulan prikkaa varmaan pari askelta alaspäin, entäs seosruuvi ja suuttimet? (tk- ja pääsuutin)
14.10.2010 21:38
Anteeksi epäpätevä vastaus, mutta kotarin jälleenmyyjiltä saa nuo suositellut "talvisäädöt". Aivan varmasti osaavat iskee sulle sopivat suuttimet kouraan, kun vaa sanot pyörän mallin ja että kaasari pitäs saaha talviasetuksiin. Neulan ja ruuvien säädöt sitte haetaa sen jälkee.
26.10.2010 16:09
Noniin pitäs siis sylinteri saada irti siinä kannen ohessa, tuo nokkaketjuhan osuu pahasti tielle noin luonnollisesti eli mikä olis järkevin tapa irroittaa tuo nokkaketju, ala vai yläpäästä, kotarin manuaalissakin aiheesta oletettavasti jotain on mutta en ole sitä vielä kerinnyt (jaksanut) raottaa.
26.10.2010 18:18
Mainow kirjoitti:juudso kirjoitti:Isoapyörää suunnittelen ja kotarin smc moto pyörii vaihtoehtolistalla. Ainoat asiat mitkä epäilyttää on tehot, onko niitä ja millä nopeus/kiihtyvyys alueella pyöritään? Huolto ja kestävyys. Eli joutuuko olla kokoajan huoltamassa tms. Ja kestääkö tällanen yksmukinen pyörä,eli noko männänvaihtoja yms "turhaa"?
Kiitos jos viitsitte vastailla!
No jos pitää oikeasti lujaa päästä niin ei tuollanen kotari suoralla anna juurikaan vastusta supersportille. 4-6sec arvioisin 0-100 onnistuvan ja huippujen olevan jossain alle 180km/h:n tuntumassa
Nimenomaan kun maantienopeuksissa pysytään , niin kiihtyvyysarvot ovat ihan hyvät. Motorradin testissä Ktm duke 2 4,3s 0-100km/h ja 184km/h huippua. 0-160km/h kiihtyvyyttä en muista, mutta on reilusti yli 10s. Sporttipyörät taas kiihtyy 0-200km/h 7-11s. Pitää kuitenkin muistaa se, että noiden motojen käyttöalue loppuu yleensä niihin nopeuksiin mistä vasta sporttipyörät saavat kaiken potentiaalinsa käyttöön.
3.11.2010 21:12
Tuli hankittua tollainen 640 LC4 supermoto 2006. Se on alkanut tekemään sellaista, että kun kylmänä käynnistää napista, se ensin hörähtää käyntiin, mutta sammuu saman tien. Kun uudestaan painaa starttia, kone on ikään kuin jumissa, eli startti ei jaksa liikuttaa konetta. Kun polkimesta vähän pyöräyttää konetta ja painaa starttia uudestaan, kone pyörii taas hyvin ja lähtee käyntiin. Kun ei näistä vehkeistä ole aikaisempaa kokemusta niin onko tämä normaali ilmiö vai onko automaattisessa puolipuristimessa jotain vikaa? Akkuakin voisi epäillä, mutta edellisen omistajan mukaan se on uusi ja siinä on myös jännitteet kohdillaan useammankin päivän seisonnan jälkeen.
Toinen kysymys liittyy polkimella käynnistykseen. Ulkomaisilta alan foorumeilta löytyy hyvät ohjeet ja lämpimänä pyörä lähtee hyvin ekalla polkaisulla käyntiin, mutta kylmänä en ole saanut polkemalla käyntiin. En tosin ole yrittänytkään kuin muutaman kerran. Millä tekniikalla pitäisi polkea kylmänä, eli n. nollakeleillä tai pakkasilla? Pitääkö samalla antaa kaasua vai kuinka?
7.11.2010 11:12
Poljet ryyppy pääl puolipuikkarin kans muutaman polkasun et kone saa vähä juomista ja sit naksauksen jälkee reipas polkasu. Itellä toi smc, mis ei tosiaa mitää ylimääräsiä akkuja ja startteja löydy ja kyllä se käyntiin lähtee aina viimeistään parilla polkasulla. Pari kertaa ollu kyl starttaaminen kiven takana, mut yleensä sit ku polkasee sillee et karsii alkupuristuksista pikkasen puolipuikkarilla ni hörähtää viimeistään käyntiin. Eli siis pariaattees samalla tavalla ku mitä lähtee polkemaan, jos tomaattista puikkarii ei löydy. Alkaa varmaa itellä olemaan toi puolipuristimen jousi jo sen verta vetelä.
21.11.2010 22:47
Onko normaalia / haitallista kun tyhjäkäynnillä pakoputken alkupää suunnilleen starttimoottorin kohtaan asti hehkuu punaisena? Pyörässä on vakiopöntöt kiinni ja edellisen omistajan mukaan isompi suutin, en tosin tiedä minkä kokoinen.
23.11.2010 0:22
Normaalia on, ei kantsi liikaa käytellä tyhjäkäynnillä.
Itellä joskus punottanu tolla Leon putkellakin
30.11.2010 20:16
Tätä on vrm jo moneen kertaa täällä kysytty mut kysyn ny kuitenkin vie kerran kuinkahan paljon tolla ktm exc-f racing 250 -02 männällä voi ajaa ? tunti määrää ?
17.12.2010 22:25
Otin tuossa LC4:n koneen auki. Tarkotus ois vaihtaa kytkinakselin laakeri varmuuden vuoks ja muutenki tsekata että kaikki on kunnossa. Samalla ajattelin ottaa vähän lisää tehoa, joten mistähän porukka on tilaillut virinokkia yms.?