Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topicia vaadi

24.3.2015 13:06

Moi,

Oliskohan porukalla tietoa mistä löytyis Honda cb 600F hornettiin sliparia? Tuntuu että on vähän kiven takana.. ja vuosimallihan on sitä vanhempaa 99-05.. :roll:

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topicia vaadi

19.4.2015 22:43

Tuli avattua miton jarrusatula ja sieltä pääsi nestettä ulos :nolo: . Nyt etujarru ei ota enään ollenkaan kiinni... Pitäskö se ilmata tai jotain ja miten se "kovaksi pumppaaminen" ilmauksen jälkeen hoidetaan? Apu tarpeen, koska pyörä ei ole edes oma ja omistaja haluaa ajoon :lol:

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topicia vaadi

20.4.2015 3:16

you did fuck up really bad. jatkossa ehkä osaa sitten katsoa, että mitkä ruuvit irrottaa satulan haarukasta ja mitkä halkaisee satulan.

ilmata se pitää, eli ensin omistajalle infoa, että kämmi on tapahtunut, sitten ostamaan sopivaa jarrunestettä. työkaluksi tarvitset hyvät hermot, suojahanskat ja lasit, 5-6mm sisähalkaisijalla olevaa läpinäkyvää letkua ja kastelukannullisen kraanavettä siltä varalta että jarrunestettä läikkyy maalipinnoille. se on vesiliukoista ja tämä auttaa, jarruneste syö maalin aika nopeasti.

ohjeita löytyy kuuklesta hakusanoilla jarrun ilmaus, brake bleeding jne. lue ainakin parit ohjeet ennenkuin aloitat.

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topicia vaadi

20.4.2015 6:39

Niin varot sitten oikeesti ettei sitä oo maalipinnoilla itellä nimittäin lipsahti ja ihan pikkuhetkessä söi pohjamaalitkii ja on muuten aika törkeen näköin nyt..

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topicia vaadi

22.4.2015 19:59

Vaihdoin juuri KTM 660 SMC pienen paperisuodattimen joka on kannen takana jossa lukee oil filter. Kannen välinen tiiviste vuoti niin sen takia vaihdoin sen ja suodattimen samalla. Mietin tarviiko nyt suorittaa jonkunlainen ilmaus vai onko se vain siinä tapauksessa kun menee tyhjentämään rungossa kulkevat öljyt?

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topicia vaadi

26.4.2015 19:25

http://www.nettimoto.com/suzuki/gs/1835182 olisiko hyvä ekaksi pyöräksi? Paljonko näillä ajaa ennen kuin kone pitää laakeroida uudestaan? Missä kohtaa mäntiä tarvii vaihtaa? Vai onko tästä vielä ajoon pitkälle ajalle?

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topicia vaadi

26.4.2015 20:09

"Vanhat ilmajäähdytteiset suzukit ei kuole koskaan"

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topicia vaadi

3.5.2015 23:23

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/M ... 000020541/ Uskaltaako tämmöse ilmaputsari hankkii kevariin? :D

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topicia vaadi

4.5.2015 8:27

En tiedä muista, mutta mä en kyllä ostaisi...Kyllä menisin vakiolla

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topicia vaadi

4.5.2015 18:00

En laittais omaan pyörääni, tuosta menee kaikki hiekat läpi.

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topicia vaadi

4.5.2015 19:33

sasasd kirjoitti:Vaihdoin juuri KTM 660 SMC pienen paperisuodattimen joka on kannen takana jossa lukee oil filter. Kannen välinen tiiviste vuoti niin sen takia vaihdoin sen ja suodattimen samalla. Mietin tarviiko nyt suorittaa jonkunlainen ilmaus vai onko se vain siinä tapauksessa kun menee tyhjentämään rungossa kulkevat öljyt?
tulee ilmata, sumppusäiliön ylälaidassa on ilmausruuvi, sumppusäiliö on todennäköisesti rungon sisällä. katso service manual.

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topicia vaadi

5.5.2015 22:19

Pitääkö kevarissa (4t) muutoskatsastaa kokoputkisto? Entä miten ne tarkistaa päästöt, tehot, yms? Onko ne pikkutarkkoja jos on vaikka 11,1kw? Lähteekö harjoituslupa pois jos tämä putkisto osoittautuu laittomaksi ja jää kiinni?

Siinä pari kysymystä. Olisi kiva saada muutamaan vastaus, kun ei netistä oikein kovin tarkkaa tietoa löydy nopealla selauksella.

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topicia vaadi

6.5.2015 8:59

Tuota suosittelen kysyä tuolla piikkipuolelle, kun etsii, niin varmaan löytyy jotain juttua jossain topic tuosta....

Tämä tulee ihan omasta mutu tuntumasta, en tiedä onko kukaan muutoskatsastanut tuollaista 125cc tehoputkelle ja tuskin kannattaa koska sitähän ei "saa virittää", tästä en tiedä kun kyseessä on 11.1kW pyörä ja 125cc taisi saada olla 15kW.

Ainakin mitä näissä muutamassa moottoripyörän tehoputkessa juttua oli, niin kilvet lähti ja pyörä katsastukseen kun kyseessä ei ollut e-hyväksytty putkisto.
Niin voisin kuvitella että tuossa tapauksessa käy sama, kortin/harjoitusluvan menettämisestä en tiedä, mutta miksi ei voi.

Tuota putki juttua voi kyllä kysyä myös katsastusasemalta, mutta aika vahva mutu tuntuma on että ei kannata vaivautua, eli ajaa nätisti ja kun poliisi näkyy, niin pienillä kierroksilla ja jos jää kiinni, niin nielee tappion....
Ainoa mitä mä oon huomannut, niin tuo putkisto tuo vain meteliä

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topicia vaadi

6.5.2015 14:58

Jos siitä putkesta jää kiinni nii ne harkkaluvat kyllä lähtee tai ainaki luulis lähtevän.

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topicia vaadi

6.5.2015 16:43

YZFrider kirjoitti:Pitääkö kevarissa (4t) muutoskatsastaa kokoputkisto? Entä miten ne tarkistaa päästöt, tehot, yms? Onko ne pikkutarkkoja jos on vaikka 11,1kw? Lähteekö harjoituslupa pois jos tämä putkisto osoittautuu laittomaksi ja jää kiinni?

Siinä pari kysymystä. Olisi kiva saada muutamaan vastaus, kun ei netistä oikein kovin tarkkaa tietoa löydy nopealla selauksella.

Veikkaan että sulla siis YZF125r. Kokoputkistot noihin taitaa olla e-hyväksyttyjä joten ei tarvi muutoskatsastaa, pitää vaan mukana sitä tyyppihyväksyntätodistusta joka tulee putken mukana. Eikä harkkalupia kauhean helposti viedä, lähinnä räikeämmistä ylinopeuksista ja sen sellaisista. Joku äänekäs putki ei pitäisi olla ongelma. Tottakai voit oman mielenrauhan vuoksi ajella vakioputkella.

Niin ja kevaripuolihan löytyy tuolta alempaa, siellä on merkki-, malli- ja aihekohtaiset keskustelut ja varmaan joku jolla kokemusta.