Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

1.8.2007 12:20

snuarrow kirjoitti:
xzx kirjoitti:Ei olisi kiva kumminkaan jäädä piikin jalkoihinkaa...

Ajaa nyt ekana 2v piikil ja sit 2v melkei samal laisel...
piikkihän on 11kw? kyllä se muutos siihen 25kw vaikuttaa vaikka painoa tuleekin ;-)

Aika harvassa on oikeesti 11kW pyörät. Täälläpäin oli vaan nelaripiikit, kun kukaan ei viittiny käyttää rahaa siihen ja siltikkään se ei olisi liikkunut. Miettikää nyt oikeesti, kuinka moni pitää 2-t piikin vakiona? Sen jälkeen pitäisi sitten siirtyä samantehoiseen, mutta paljon painavampaan pyörään, mikä ei edes toimi kunnolla? No Thanks.

1.8.2007 15:38

Onko kukaan kuristanu tota CBR 600 äffää, et miten se on tapahtunu noissa vanhemmissa kaasari malleissa. Onko niihin vanhempiin malleihin maahantuojan kuristussarjaa saatavana? Kuristetaanko noi uudemmat ruiskulla varustetut sillä cdi poksin vaihdolla vai? Saisin kyllä varmasti brandilta tähänkin vastauksen, mutta kysympä näin ensi alkuun täältä :) .

1.8.2007 19:28

Kaasukahvan liikettä muuttamalla se kannattaa. Mittariin 210km/h (suljetulla alueella jne...) ja kiihtyy sen verta ettei tt piikit pärjää, normiautoista puhumattakaan.
Saa siihen kyllä sen kuripaketinki, mutta hintaa tulee ihan sairaasti.

e: Pyöränä -00 600f

6.8.2007 0:28

Entropia kirjoitti:Ei jumaliste jos pitäis ajaa 25kW, kuolisin tylsyyteen.

No se on varmasti tullut jo selville. Kuten myös se, että toiset ajavat mielellään tuollaisella vaikka ikänsä. Paljon vähemmänkin riittäisi.

6.8.2007 16:21

Harvoin, jos koskaan tulee puristettua Hondasta kaikki 34kW ulos... Ei se 600 pyörä ole "lussu" kuristettuna, se ei vain kulje täyzii.

6.8.2007 22:01

Se jäi vielä sanomatta, että kun itse mietin 600cc kokemuksiani, niin ei ole 75 kW vehje tuntunut millään tavalla nautinnollisemmalta kuin nykyinen 29 kW vekotin. Väliin asettuva RD350 47 kW tehoillaan toki oli nautinnollinen, mutta sekin aivan eri syistä kuin tästä kW-lukemasta, joka on itselle yhtä turha suure kuin joku huippunopeuskin - tai kuutiotilavuus.

6.8.2007 23:33

Johnnie kirjoitti:Se jäi vielä sanomatta, että kun itse mietin 600cc kokemuksiani, niin ei ole 75 kW vehje tuntunut millään tavalla nautinnollisemmalta kuin nykyinen 29 kW vekotin. Väliin asettuva RD350 47 kW tehoillaan toki oli nautinnollinen, mutta sekin aivan eri syistä kuin tästä kW-lukemasta, joka on itselle yhtä turha suure kuin joku huippunopeuskin - tai kuutiotilavuus.

Oma on siis vain papereissa 74kW, mutta todellisuudessa 84kW....Saksasta tuotu, niin siellähän on joskus tai jopa vieläkin se sadanhepan raja?????

Sergey kirjoitti:Harvoin, jos koskaan tulee puristettua Hondasta kaikki 34kW ulos... Ei se 600 pyörä ole "lussu" kuristettuna, se ei vain kulje täyzii.

Moto on aina moto :P Eihän ne ole kuin hauskanpitoa varten?

Itse en voi ymmärtää, mitä järkeä on ajaa kuristetulla kyykkypyörällä? Se ei liiku, ei toimi ja on matkankintekoon epämukava. Kustomeissa ei tarvitse löylyä ollakkaan, kun ne on matkan tekoon tai fiilistelyyn tarkoitettu. Samoin motot, ne on hauskanpitoa ja kaikkea järjenvastaista varten. Kyykkypyörä on tehty kulkemaan. Miksi helvetissä maksaa tehoista, alustasta ja ajo-ominaisuuksista, jos niitä ei käytä? Sama, kuin ostais ferrarin, mutta ajelis vaan kaupungissa pillurallia.
Sama, kun otat nymfomaanin tyttöystäväksi, mutta et harrasta esiaviollista seksiä. Ei siinä vaan ole järkeä. Ei mahdu kaaliin.

7.8.2007 8:20

Ei sun kaikkea pakko olekaan ymmärtää.

Sitä paitsi olen melko varma, että suurin osa suomalaisista jäisi nimenomaan ajamaan korttelirallia siksi että MUUT NÄKEE.

21.8.2007 18:11

Jos kuristaa pyörän kaasukahvan liikettä rajottamalla, nii tulleeko siitä aina merkintä rekisteri otteeseen että se on kuristettu sillä tavalla?

21.8.2007 18:34

Pitäisi tulla.

21.8.2007 18:50

Tulee siitä.. itsellä lukee rekisteriotteessa hyvinkin mielenkiintoisesti:
"Muutettu 25 kw tehoiseksi asentamalla tehonalennussarja varaosanumerolla 99999-0026 (kaasuläpän avautumiskulman rajoitin merkitty tunnuksella 044.) Kaasuläpän maksimi avautumiskulma rajoitettuna on 22,0 astetta. Muutoksen jälkeen ajoneuvo vastaa hyväksynnän E1* 92/61*0197 tyyppi ZR750J variantti K versio 4A:ta."

Asian vois tietty sanoa yksinkertaisemminkin :D:D

21.8.2007 19:02

Mul tais lukee rekisteriottees vaa että kuristettu 25 kilowattiseks kuristussarjalla 3554789890 tai joku vastaava numerosarja siin oli.

22.8.2007 18:30

DriveFast kirjoitti:... lukee rekisteriotteessa...:
"Muutettu 25 kw tehoiseksi asentamalla tehonalennussarja ... (kaasuläpän avautumiskulman rajoitin merkitty tunnuksella 044.) Kaasuläpän maksimi avautumiskulma rajoitettuna on 22,0 astetta. Muutoksen jälkeen ajoneuvo vastaa hyväksynnän E1* 92/61*0197 tyyppi ZR750J variantti K versio 4A:ta."....

Toi on asiaa verrattuna semmoiseen, jossa suoraan sanotaan, että "Kaasukahvan liikettä rajoitettu. Kääntymä (vain esim) "sentin verran"" ... Sinivuokkoin on huomaattavasti helpompi tarkistaa kuristusten paikallaanolo jälkimmäisessä tapauksessa. Myönnettäköön kyllä, että on ehkä turhan monimutkaisesti joo sanottu :)

23.8.2007 19:01

Itellä ois kysymys liittyen tohon 640cc dukeeni:

Eli ktm tehtaan kurisarjan asensin siihen, <25kw eli 17mm holkki kaasuttimeen. Miten, kun on kuitti tästä kuristusosasta ja muuta, niin voiko viedä suoraan katsastuskonttorille ja vaikka näyttää kuristuksen, jos vaativat?

vai tarvitseeko olla jotain muutakin, esim. penkkipaperit?

2.9.2007 9:38

ajattelin hommata yamaha fzs 600 vm.2002
Onko kellään tietoa, että paljonko kuristaminen maksaa?