Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
10.1.2015 14:58
En tiedä, en ole (vielä) lähtenyt noita sähköjä purkamaan akun suuntaan. Loppui eilen aika. Mutta oletettavasti kyllä.
Tämä tuote kyseessä:
http://www.euro1supply.com/digital-xeno ... anguage=en
10.1.2015 20:28
En kyllä haluaisi auttaa sua asentamaan tota häikäsysoihtua ihan muita liikenteenkäyttäjiä ajatellen..
Tosin lonkalta heitettynä tuo hyvin suurella todenäköisyydellä kaipaisi relettä väliin. Yritäppä youtubesta "how to" hakusanalla opiskella asiaa hieman. Ite oon pelkästään eri polttimoilla temppuillu tuon valotehon lisäämisen suhteen. Noi xenonit vähän puhaltanu ohi kun aniharvassa polttimosarjassa edes kunnollista (terävää) valokuviota saa ulos. Tosin mitä mielenkiintoisempia ja vääräoppisia asennuksia oon vuosien mittaan noissa liikkeiden mopoissa nähnyt.. Toi releen kautta on se ainoa oikea tyyli oman tiedon mukaan. Eli tankki ylös ja johtojen pujottelutalkoisiin.
10.1.2015 20:59
Kiitos ja -nam-.
Edit: Sitä mä en kuitenkaan tajua, että miten on mahdollista että kaikki toimi kun kytkin pitkät ja lyhyet ristiin? Molemmissa nyt siis xenonit.
11.1.2015 15:02
eli ei ole suoraa vetoa akulta ballastille jos sellaista ei ole erikseen tehty, tee se ensin ja tämän virransyötön laitat releen taakse ja releen ohjauksen pyörän johtosarjan lyhyeltä valolta. piuhojen pitää kestää vähintään 5a virtaa, ehkä enemmänkin riippuen paljonko nuo vekottimet haukkaavat sytytysvaiheessa.
voin piirtää aiheesta kytkiksen mikäli ei tekstin perusteella aukea.
villi arvaus että toimi siksi ristiin, koska pitkille on rakennettu parempi sähkönsyöttö.
valokuvio pysyy todennäköisesti oikeana mikäli valonlähde on samassa pisteessä, muistat vaan suunnata ne valot selvästi alle horisontin ja tätä suuntausta pitää tarkkailla jatkuvasti ajaessa, kakspäällä kuvio nousee. enemmän pysäytyksiä saat silti virkavallalta.
12.1.2015 0:18
Kiitos paljon snuuppa ja jarnå, eiköhän näillä pärjätä. Onneks on tossa kotarissa tosi hyvä ja yksinkertainen systeemi valojen suuntaamiseen, osoitti alussa ihan taivaisiin. Sähköjen pujottelutalkoisiin siis seuraavan kerran kun tallille ehdin.
Kysytään nyt vielä varmuuden vuoksi, jos/ kun virkavallalta tulee negatiivistä palautetta noista: jarno, mikä on sun kokemuksen mukaan paras "normi" polttimo?
12.1.2015 9:59
osram nightbreaker
14.3.2015 15:11
Aion ostaa Suzuki RGF 125 -92 mallia. Alakerta oli leikannut, mutta on nyt korjattu. Sylinterin alatiiviste vuotaa, jonka takia puristukset kadonnut eikä oikein starttaa. Onko vika vain tiivisteessä/sylinterin kiristyksessä vai voiko sylinteri olla vino?
14.3.2015 18:13
Kyllä näin aluksi vaikuttaisi että vika on tiivisteessä jos se vuotaa ja voihan se olla että sekin vuotaa kun ei ole sylinterin pultit oikeassa momentissa, niin paineesta alkanut vuotaa se tiiviste. Eikun vaihtoon ja kokeilee uudelleen..
14.3.2015 19:32
Ettei tuo sylinteri voi samalla tavalla vääntyä vinoon kuin vaikkapa kansi?
14.3.2015 19:52
tohon en kyllä osaa vastata kun en ole kuullu että sylinteri olisi kääntynyt vinoon, voi olla että on mahdollista.
17.3.2015 1:13
on mahdollista, mikäli on tapahtunut suuria ja nopeita alueellisia lämpötilan muutoksia. paljon todennäköisempää kuitenkin on, että se tiiviste vuotaa. kierteet tulee puhdistaa ennen momenttiin kiertämistä.
18.3.2015 15:27
Voinko yhdistää äänenvaimentimen ja pakoputken Bilteman joustavalla liitosputkella? Vaikuttaako miten paljon ääniin ja tuleeko kaasut siitä läpi? Pyöränä Yamaha FZS600 vm.2002 ja änkkärinä Leo Vincen SBK, josta siis puuttuu midiputki.
18.3.2015 16:48
Bilteman
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autonvaraosat/Pakoputkisto/Muut-pakoputkistot/Liitosputki-98010/Mulla on tuo käytössä auton pakuputkessa, toimii, laittaa sitä pakoputken tiivistys tahnaa vielä sinne, niin avot
18.3.2015 17:36
Pitäisi olla n.30cm pitkä ja joustavaa, jotta sen saisi väännettyä paikalleen.
18.3.2015 22:27
Aaa, luulin että olet liittämässä pakoputkea, siis että saa sauman umpeen..
En ole kokomusta, mutta jotenkin voisin kuvitella että pitää ääntä tuosta ja kaasut vuotaisi läpi.
Itse joskus tein vaimentimen väliputket, eli mutka kohdasta oli kyse, ainoa "ongelma" minulla oli, se että en löytänyt heti oikean kokoista putkea, eli toisessa päässä meni toisen putken päälle ja vaimentimen sisään meni toinen pää ja sitten kun oli oikean tein oikean kokoiset, niiin hitsasi vain jousikiinnikkeille kiinnikkeet.
Eli jos pääsee hitsaa jossain, helpottaisi