Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

4.5.2010 20:16

Tuota, siis minkä ääni? Koneen käyntiääni kun painat kytkinkahvasta? Vai jotain nitinää kahvaa painaessa?

5.5.2010 10:51

Ensku kirjoitti:Mörs.

Saako kytkintä painettaessa/päästäessä kytkimen ääni muuttua? :itku:


Eli kun vaihdan vapaalle ja pästän kytkimen, niin alkaa kuulumaan pienehkö rohina. :nörtti:

5.5.2010 13:43

Ensku kirjoitti:
Ensku kirjoitti:Mörs.

Saako kytkintä painettaessa/päästäessä kytkimen ääni muuttua? :itku:


Eli kun vaihdan vapaalle ja pästän kytkimen, niin alkaa kuulumaan pienehkö rohina. :nörtti:


Kytkinlevyt tai sitten se perus nokkaketjun rohina...

5.5.2010 17:07

vissii sama homma ku mulla, eli moottorin ääni tavallaan vaimenee kytkin pohjassa? mun käsittääkseni ei oo vaarallista, vaihteet vaihtuu kuitenki ihan normaalisti?

5.5.2010 18:13

nicke1234 kirjoitti:vissii sama homma ku mulla, eli moottorin ääni tavallaan vaimenee kytkin pohjassa? mun käsittääkseni ei oo vaarallista, vaihteet vaihtuu kuitenki ihan normaalisti?


Vanhoihin pyöriin kuuluu mitä erikoisimmat rutinat ja rohinat, ei kannata ihan pienistä välittää ;)
Nimim. 71tkm

6.5.2010 22:46

Gleb kirjoitti:
nicke1234 kirjoitti:vissii sama homma ku mulla, eli moottorin ääni tavallaan vaimenee kytkin pohjassa? mun käsittääkseni ei oo vaarallista, vaihteet vaihtuu kuitenki ihan normaalisti?


Vanhoihin pyöriin kuuluu mitä erikoisimmat rutinat ja rohinat, ei kannata ihan pienistä välittää ;)
Nimim. 71tkm


Samaa mieltä. ääni kuuluu 99% varmuudella kun vaihteisto pyörii ns. vapaana, ja se ääni johtuu rattaitten massasta ja laatikon pääakselin laakerin välyksestä. mikä on normaalia. ei kannata huolestua.! mutta rajansa kaikella toki. mut kyl sen huomaa kun ääni alkaa olla liian kova :)

7.5.2010 9:59

Kiitokset vastanneille, pitäis varmaan laittaa korvatulpat ku lähtee ajelee alle 2000-luvun kitkalla, ettei noi kaikki vikinät ja rohinat mieltä pahenna. :lol:

10.5.2010 14:39

tommoset perus stunttivälit jotka olettaakseni on siinä 15-62 huippeilla olen hankkimassa F2:seen ja ketjut myös tietty. kuinkas pitkät ketjut saan noille väleille tilata riittääkö 120lenkkiä?

14.5.2010 14:00

Mikä on ku pyörän lämmetessä käynti huononee huomattavasti. ? :nolo: CBR F2 edelleen.

14.5.2010 14:39

Ensku kirjoitti:Mikä on ku pyörän lämmetessä käynti huononee huomattavasti. ? :nolo: CBR F2 edelleen.


Onko tyhjäkäynti säädetty oikein? Millonkas on venat tarkastettu/säädetty? Kuullostais siltä että venttiilien säätö olis viturallaan.

14.5.2010 19:40

Ensku kirjoitti:Mikä on ku pyörän lämmetessä käynti huononee huomattavasti. ? :nolo: CBR F2 edelleen.


No sehän siinä onki, ku käytin pyörää paikallisella mp-korjaamolla, ja mm. "säädettiin" venttiilit. Käytännössä sain lapun missä lukee väljykset, ja ukko sano et "yx pako vena oli hiemna horo, mut ei niin paha et pitäis säätää." Mitä se nyt sitte tarkottikaan.
Venojen kuuluis käsittääksini olla pakopuolella 0,18 -0,22, mutta parissa oli 0,24. Mahtaako käyntiongelmat johtu siittä? Imu puolella kaikki oli ainakin lapun mukaan Ok. Pyörä toimii niin hyvin kunnes lämmöt ylittää puolenvälin. :nörtti:

14.5.2010 22:55

Ensku kirjoitti:
Ensku kirjoitti:Mikä on ku pyörän lämmetessä käynti huononee huomattavasti. ? :nolo: CBR F2 edelleen.


No sehän siinä onki, ku käytin pyörää paikallisella mp-korjaamolla, ja mm. "säädettiin" venttiilit. Käytännössä sain lapun missä lukee väljykset, ja ukko sano et "yx pako vena oli hiemna horo, mut ei niin paha et pitäis säätää." Mitä se nyt sitte tarkottikaan.

Tarkoitti että oli joko hiukan alle sen välyksen tai sitten oli juuri ja juuri sen välyksen rajoissa
Venojen kuuluis käsittääksini olla pakopuolella 0,18 -0,22, mutta parissa oli 0,24. Mahtaako käyntiongelmat johtu siittä? Imu puolella kaikki oli ainakin lapun mukaan Ok. Pyörä toimii niin hyvin kunnes lämmöt ylittää puolenvälin. :nörtti:

Voisi viitata juurikin tuohon venojen säätöön tai sitten kaasuttimen säätöihin. Ja sitten vielä että onko tulpat milloin vaihettu. Omassa vehkeessä pätki sen takia kun kaasuttimen säädöt oli huonot ja tulpat kanssa oli vaihto kunnossa. Ja pätkimis ongelma ei ilmennyt kylmänä. ;)

15.5.2010 14:57

Tomppo92 kirjoitti:
Ensku kirjoitti:
Ensku kirjoitti:Mikä on ku pyörän lämmetessä käynti huononee huomattavasti. ? :nolo: CBR F2 edelleen.


No sehän siinä onki, ku käytin pyörää paikallisella mp-korjaamolla, ja mm. "säädettiin" venttiilit. Käytännössä sain lapun missä lukee väljykset, ja ukko sano et "yx pako vena oli hiemna horo, mut ei niin paha et pitäis säätää." Mitä se nyt sitte tarkottikaan.

Tarkoitti että oli joko hiukan alle sen välyksen tai sitten oli juuri ja juuri sen välyksen rajoissa
Venojen kuuluis käsittääksini olla pakopuolella 0,18 -0,22, mutta parissa oli 0,24. Mahtaako käyntiongelmat johtu siittä? Imu puolella kaikki oli ainakin lapun mukaan Ok. Pyörä toimii niin hyvin kunnes lämmöt ylittää puolenvälin. :nörtti:

Voisi viitata juurikin tuohon venojen säätöön tai sitten kaasuttimen säätöihin. Ja sitten vielä että onko tulpat milloin vaihettu. Omassa vehkeessä pätki sen takia kun kaasuttimen säädöt oli huonot ja tulpat kanssa oli vaihto kunnossa. Ja pätkimis ongelma ei ilmennyt kylmänä. ;)


sun pyöräs on siis f2... noh.. ensimmäinen oletus, sillä on ajettu varmaan melko paljon.. ja toisekseen kesä helteellä ei kaasari pelit ihan helpolla välillä lähde käyntiin. voihan siellä olla välykset kohdillaan. mutta onko mitattu puristus paineita tms.? sillä yleensä tuollainen vika johtuu siitä kun alkaa pakoventtiili vuotamaan /kantamaan.. eli ei ole välystä. mut kerros paljon sillä pärräl on ajettu? jos on lähelle 100thkm niin melkeen kannen huoltoo tiedossa. mutta itsellä oli f3 malli, ja oli pikkasen saman tyylistä vikaa kun kone oli todella lämmin.

15.5.2010 18:35

fona85 kirjoitti:sun pyöräs on siis f2... noh.. ensimmäinen oletus, sillä on ajettu varmaan melko paljon.. ja toisekseen kesä helteellä ei kaasari pelit ihan helpolla välillä lähde käyntiin. voihan siellä olla välykset kohdillaan. mutta onko mitattu puristus paineita tms.? sillä yleensä tuollainen vika johtuu siitä kun alkaa pakoventtiili vuotamaan /kantamaan.. eli ei ole välystä. mut kerros paljon sillä pärräl on ajettu? jos on lähelle 100thkm niin melkeen kannen huoltoo tiedossa. mutta itsellä oli f3 malli, ja oli pikkasen saman tyylistä vikaa kun kone oli todella lämmin.


Ajettu mittarin mukaan 49tkm. :eek:

16.5.2010 11:16

fona85 kirjoitti:
Smode kirjoitti:Noniin, eli vaihteeksi taas cbr:n kanssa ongelmia. Ongelmat alko kun pyörä oli sateessa vajaa 2 tuntia ja lähin ajamaan. Pääsin 4 km ja moottori sammui. Kun pyörä lähti päälle ei se meinannut pysyä päällä ja sammui hetken päästä. Sain pyörän kotiin ja aamulla pyörä starttasi ilman mitään ongelmia. Lähdin ajamaan ja pääsin muutaman kilometrin ja pyörä sammui. Pyörä lähti päälle ja sammui uudestaan muutaman kilometrin päästä. Hetken odottelun jälkeen pyörä starttasi, tätä jatkui 500 metrin pätkissä jolloin pyörä toimi ja taas sammui, välillä toimien kunnolla hetken ja välillä taas huonommin.
Välillä tuntui ettei pyörä olisi toiminut kaikilla tulpilla.Mistä vikaa kannattaisi lähteä etsimään? Kunhan tästä vitutuksesta pääsen yli niin irrottelen tulpat ja testaan niiden toimivuuden. Ei kai ole mahdollista, että tulpat ovat kaikki menneet huonoon kuntoon?


kyl mää lähtisin siitä, että sun vehkees ei saa bensaa. itsellä on ainakin välillä ollu ongelmia tankin korvaus ilman kanssa. joskus vetää ihan tajuttoman alipaineen tankkiin , ja ei mee kaasareille bensaa ennen ku käyttää tankinkorkin auki. muuten tällä vialla kyl on ihan samat oireet.


Itelläkin teki tuon homman, että tankissa oli aika kova alipaine, että kun ei meinannu käydä kunnolla ja menin tankkaan tankin täyteen niin hirveä paine tuli poijes tankista. Mites nissä pc-25 tuo tankin korvausilmaus systeemi toimii, kellään kokemuksia ?