Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
7.4.2010 1:35
Rallattaako nokkaketju vai kiliseekö automaattinen puolipuristin? LC4 on automaattinen nokkaketjunkiristin, eli jos ketju rallattaa niin todennäköisesti kiristysvara loppunut. Jos puolipuristin kilisee niin se todennäköisesti kilisee vain tyhjäkäynnillä, ja mikäli itsestään alkanut kilisemään niin todennäköisesti johtuu venttiilinvälyksistä.
7.4.2010 9:14
maahantuojalta, ihan ktm alkuperäisosa moinen. kaivoin varaosanumeronkin:
58308015100
7.4.2010 15:15
tässä pyörässä on vielä se vanhempi tekniikka jossa on manuaalinen puolipuristin ja jos nyt oikein oon kattonu niin nokkaketjunkiristin mollottaa siinä kannen vasemmalla puolen semmone iso kuusiokolomutteri. voihan tuo toki olla venatki, pitäis kattoa, paha vaan ku itellä on tuo huoltomanuaali saksanmurteella mut eiköhän siitä selvän ota et kui kireelle ne tulee
ja kiitti lipan numerosta!
8.4.2010 1:15
noissa on sekä manuaalinen, että automaattinen puolipuristin.
manuaalisella pyöritetään kone oikeaan asentoon mikäli kiksillä käynnistellään, automaattinen raottaa pakoventtiiliä pienillä kierroksilla ( tyhjäkäynnillä ), jolla vältetään ettei kone stumppaa kun kaasu avataan nopeasti ja venttiilikanavan virtausnopeus vähenee merkittävästi.
8.4.2010 21:18
asia pihvi, ajattelin tässä ostaa oranssit katteet tuohon kun noi hopeat on jotenki niin ankeat ja tekee pyörästäki jotenki "halvemman" näköisen. Kyllä tietämättömienki pitää kunnolla tunnistaa se KTMksi
Rallatus ilmeisesti tulee nokkaketjulta, pitää kattoa joku päivä kun jaksaa aukoa että miten se toimii ku ei oo aikasemmin pitäny koskaan tätä hommaa tehdä. Ollu sen verran uus toi ex kevari että takuun säilymiseks on pitäny liikkeessä huollattaa :S
4.5.2010 11:54
Mitähän öljyjä jengi on pistäny pyöriinsä? itellä on ollu petro canadan sl laatuset öljyt, mutta nyt kun olen kahlannut delvaccia suosittelevia foorumeita läpi niin herää kysymys, että onko kukaan kokeillut mitä kottarainen sanoo moisesta? Itellä kun pyörään meni ekaa kertaa petro canadat ni sai laskea tyhjäkäyntiäkin ku kone rullas niin paljon kepeemmin. Suosittelen siis erittäin lämpimästi, mutta onko muilla mitä kokemuksia ölkyistä?
4.5.2010 18:57
meikä on muutamat delvacit pyöräyttänyt lc4 koneessa, hyvin ne pelas. nykyään tosin käytän 15w motulia kun niitä saan edullisesti. mikäli vaihtovälit pitää lyhyenä niin aika sama mitä litkua sinne laittaa.
6.5.2010 12:36
Nyt sitte kottarainen sano sopimuksen irti hetkeks... Pakoventtiilit poikki, mäntä päreinä, sylinteri halki, kannessa jurmua, molemmissa moottorin lohkoissa sentti kertaa sentti palanen irti kampikammion eestä... ja sitte voi vaan alkaa laskea, että mitähän tämäkin lysti mahtanee maksaa
Toivottavasti kiertokanki on vielä kuosissa, tai no eipä se tässä konkurssissa paljoa paina...
6.5.2010 18:14
Kellään mitään linkkiä suht edulliseen varaosamyyjään?
6.5.2010 21:29
Paljonko oli ajettu moottorilla? Ja oliko jako päässyt hyppäämään vai mistä johtui?
7.5.2010 22:09
http://www.racingbikesidecar.fi/Tuolta ainakin löytyy osia, ja jos tilaavat niin ei kestä kauaan.
Jos lohkot saa esim. hitsattua kuntoo niin vähentää hintaa huomattavasti. Jotain osviittaa varaosahinnoista voi katsoa esim. täältä:
http://www.ktm-versand.de/ktm-parts-search.php/KTM-SPARE-PART-SEARCH.htmlTuonne tarvitset vain erilliset räjäytyskuvat, jotka löytyy esim. täältä:
http://cyclehuttktm.com/FicheFinderNew/FicheFinder.aspxTulee muuten sitten kallis remppa...
8.5.2010 2:13
En löytäny parempaa paikkaa kysyä, mutta saako acrapovic:in hiilikuitu-äänenvaimentimeen uusia hiilikuitu päätä? Varmaan kumia poltettaessa loppuun säkeet on osunu ja rikkonu sen hiilikuitupään...
8.5.2010 12:54
Sellaista mahdollisuutta ei ole että jako olisi päässyt hyppäämään, sillä automaattisessa kiristimessä on vielä ainakin puolet pykälistä tarjolla. pyörällä ajettu 18tkm. Nokkapuolella kaikki toimii kuin ajatus eikä missään laakereissa missään puolella konetta ole minkäänlaista klappia. Ylivaihteellakaan ole koskaa ajettu eikä mitään... Kaveri oli silloin puikoissa ja sanoi, ettei varoittanut millään tavalla ja aivan puskista rusautti kiihdytyksestä noin 80kmh vauhdissa takapyörän lukkoon.
Ja juu kalliiks tuli, mut eikait siin. Kuuluu osaltaan harrastukseen, mutta onhan se tietty aina ikävää kun ilman mitään syytä tällästä tapahtuu. Pistän fotoo tähän tosta mitä yks mukinen nelari tekee kun sylinterin sisällä tulee ristiriitaa. Siis mikäli osaan ajaa tätä ohjelmaa ja saan kuvia liitettyä. Tänks noista osotteista, katellaan mitä tää lysti sit kustantaa.
19.5.2010 15:53
toi toi ktm exc 250 -02 on vrm ihan hyvä pyörä ja kestävä ? kokemuksia ?
9.6.2010 14:53
se on sellanen ihan perus 21/5w 12v takavalopolttimo. mallia nyt en osaa sanoo, mut se lähtee sieltä irti ihan ilman työkaluja.