Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
13.5.2014 8:07
Jep just siihen.
13.5.2014 18:18
Tuli kottaraiseen ostettua ebaysta 320mm pipari etujarrulevy. Levy on itsessään asiallinen, mutta nopeuden ottamiseksi magneetti on eri kohdassa kun alkuperäisessä levyssä. Uudessa levyssä magneetin paikka on hieman "keskemmällä" kuin vanhassa orkkis levyssä.
Meneekö mittariston nopus yms sekaisin jos muutan itse tunnistinta eri kohtaa joka on kiinni etupumpuissa jonkinsortin metallilevyssä?
13.5.2014 18:40
Ei mene sekaisin.
15.5.2014 13:37
Kawasaki ZZR 600 ei taho startata. Bensaa saa, on kyllä käynnistynyt pari kertaa aikaisemmin, nyt joutuu hankuuttamaan eikä edes heräile. Onko letkut väärässä paikassa, sillä IKINÄ en ole rivikaasareita ruuvannut. Ryypyn kanssa tai ilman, ei tapahu muutosta. Onko missä nyt vika? Kertokaa myös mihinkä letkut tulee mennä, kaasarissa on 2 nippaa mihinkä menee käsittääkseni meno ja paluuletkut. Kumminpäin nämä pitää olla? Alta lähtevässä nipassa on paluuletku, päällä on menoletku.
16.5.2014 7:29
Minkä vuosimallin pelistä mahtaa olla kyse? Kipinää saa? Bensa miten vanhaa? Kaasarit putsattu? Noista on hyvä lähteä kaasaripelissä liikkeelle
Pikaisella guuglettelulla löysi oheisen ohjeen:
http://www.kawiforums.com/zzr600-zx-6r- ... -pics.htmlEn tiedä auttaako mitään, mutta tuosta nyt näkee ainakin jollaintasolla missä mikäkin letku on..
16.5.2014 22:07
Kiitos avuista, mutta apu löytyi jo Bomber.fi puolelta
Linkki tulee kyllä tulevaisuudessa tarpeeseen. Letkut oli itsellä väärin, joten siellä oli vika. Nyt toimii.
21.5.2014 11:56
Kymysys: Uusi etunakki on hankittu ja ajattelin vaihdattaa sen huomenna. Tarkotus olisi ottaa etupyörä irti kotona ja autolla viedä se + uusi nakki vaihdettavaks. Ongelma: asun stadissa ja pyörä seisoo sisäpihalla, riskinä että naapurin ipanat menee hipelöimään ja siinä painaa etujarrua kun ei ole levyjä välissä, eikä mua huvittais alkaa ilmata sitä. Onko simppeli jarrukahvan irrottaminen ratkaisu tähän ongelmaan, eli eliminöikö se mainitun riskin? Vai onko olemassa parempia keinoja?
21.5.2014 13:48
Se on farmaan fiksuin veto, mahdollisesti vielä pressu tms. lakana päälle.
21.5.2014 16:00
Kassude kirjoitti:. Ongelma: asun stadissa ja pyörä seisoo sisäpihalla, riskinä että naapurin ipanat menee hipelöimään ja siinä painaa etujarrua kun ei ole levyjä välissä, eikä mua huvittais alkaa ilmata sitä. Onko simppeli jarrukahvan irrottaminen ratkaisu tähän ongelmaan, eli eliminöikö se mainitun riskin? Vai onko olemassa parempia keinoja?
Its aina laittanut jotain palojen väliin vaikka ruuvari, teipillä, jollain varmistanut sen ja vielä pressu päällel, niin että sinne alle ei edes pääse.
Joskus laittanut ruuvarin väliin ja painanut kahvasta, niin se pitää sen siinä.
Jos ilmaa ei sinne järjestelmään pääse mistään, niin ei sitä tarvii ilmata, eli männän olisi tarkoitus pudota pois sieltä satulasta esim...
21.5.2014 23:51
Mitäs vikaa laittaa esim jotain ohutta vaneria väliin.
22.5.2014 7:49
Sekin käy...
24.5.2014 14:40
cbr 919 (-96) lämmöt nousee korkealle (liian korkealle?) kaupunkiajossa ja alavääntö katoaa aivan täydellisesti. Missä kohin flektin pitäisi lähteä pyörimään?
Eli matka-ajossa ei mitään ongelmia, lämmöt matalat ja vääntää hyvin vaikka joutuisi valoihin pysähtymään, mutta kaupungissa rullaillessa lämmöt nousee lähes punaviivalle, flekti ei pyöri (ainakaan vielä tuossa vaiheessa), alavääntö katoaa kokonaan, valoistakin joutuu lähteä yli 4000 kierroksella.
Lukemiahan tuossa mittarissa ei ole, niin aika epämääräinen. ihan punaviivalle tai sen yli ei ole noussut, mutta ikävä kaupungissa huudattaa, kun joutuu yli 3000 kiekalla ajella ja 4000 lähteä valoista
27.5.2014 0:26
Aprilia miehet huomio! Meneekö Aprilia rs125 -98 pytty vuoden -01?
27.5.2014 8:00
Ei mitään hajua....
Suosittelen katsomaan ennemmin tuolta kun tämä on moottoripyörä puoli, tuolla on erikseen piikkipuoli ja sattuu olemaan vielä merkkikohtainen keskustelu Aprilia Rs
http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=100&t=83335
27.5.2014 10:50
antzaa_ kirjoitti:cbr 919 (-96) lämmöt nousee korkealle (liian korkealle?) kaupunkiajossa ja alavääntö katoaa aivan täydellisesti. Missä kohin flektin pitäisi lähteä pyörimään?
Eli matka-ajossa ei mitään ongelmia, lämmöt matalat ja vääntää hyvin vaikka joutuisi valoihin pysähtymään, mutta kaupungissa rullaillessa lämmöt nousee lähes punaviivalle, flekti ei pyöri (ainakaan vielä tuossa vaiheessa), alavääntö katoaa kokonaan, valoistakin joutuu lähteä yli 4000 kierroksella.
Lukemiahan tuossa mittarissa ei ole, niin aika epämääräinen. ihan punaviivalle tai sen yli ei ole noussut, mutta ikävä kaupungissa huudattaa, kun joutuu yli 3000 kiekalla ajella ja 4000 lähteä valoista
Itsellä kokemusta kahdesta Hondasta, -90 CBR 600 ja -98 VFR 800 FI. Molemmissa sama juttu; Ajossa lämmöt noin 75-80, mutta kaupunkiruuhkissa lämmöt kovimmillaan jopa 106 astetta (VFR) tai lähellä punaviivaa (CBR). Ja mitä olen lukenut niin ominaisuus Hondissa.
Tässä kohtaa tekisin jäähdytysjärjestelmälle kuitenkin perushuollon jos ei ole tietoa milloin viimeksi tehty, eli järjestelmän huolellinen huuhtelu ja uudet nesteet, sekä flektin ja sen anturin toiminnan tarkistus.