25.5.2007 15:35
Jeba kirjoitti:Tollasta kyselisin että jos ostan jonkun 600cc kyykyn ja on täystehonen eli ei 25kw niin pystynkö rekisteröimään sen omiin nimiin kun olen 18v,vai katsooko vakuutusyhtiö että tämän ikäinen kaveri ei saa ajaa tämän teholuokan pyörää ?
Tosiaan pystyy rekisteröimään omiin nimiin vaikka ei kyseisen luokan ajo-oiketta omistaisikaan. Ja alaikäisenäkin pystyy omiin nimiin laittamaan, mutta sillon pitää vaan nimetä myös täysi-ikäinen haltia esim. vanhemmista toinen. Näin ainenkin itsellä meni..Johnnie kirjoitti:Mestar kirjoitti:Kaiken järjen mukaan voit vakuuttaa omiin nimiisi vain ajoneuvon, johon sinulla on ajo-oikeus.
Ihan täysin varma en ole, mutta olisi kovin epäloogista jos näin ei ole.
Ei sillä ajo-oikeudella ole ainakaan B-luokassa mitään merkitystä; uutisten mukaan 1-vuotiaiden vauvojen nimiin on rekisteröity autoja, ja onhan niitä paljon esim. ajokortittomilla vanhuksilla (lesket).
Ja omistajan lisäksihän voi olla eri haltija, tai sitten kokonaan "merkitsemätön" käyttäjä, joka niillä vehkeillä ajelee, vaikka omistaja olisikin joku muu.
25.5.2007 15:47
25.5.2007 15:53
Eiköhän ne sakot yleensä tule sille kuka siellä kahvoissa roikkuujeba kirjoitti:Eli jos itse olen omistaja ja haltija on jompikumpi vanhemmista esimerkiksi.Eli jos tulee sakkoja niin ne tulee omistajalle eli minulle,eikö näin ?
25.5.2007 18:32
25.5.2007 18:40
Jos on samalla tavalla kuin -04:nen ninja ja -06 zeta niin kaasukapulan liikettä on rajoitettu niin maan perkeleesti.jeba kirjoitti:Onko kellää tietoo että miten noi -05 ja -06 vuosmallin zx6r on kuristettu? Eli onko kaasusta vai boksia vaihtamalla,hintakin olis kiva tietää.
29.5.2007 22:49
No ihan huvikseen tuli viime viikolla kyseltyä liikkuvalta poliisilta tuosta asiasta ku sakot sain Nii kyssyin tosiaan että ku 18v sais ajaa 25kw pyörää pikku a:lla niin onko montaakaan tapausta tiedossa että joku ois ajanu tuolla pikku-a kortilla isompaa pyörää ja jääny kiinni niin se sano että ei, eipä kyllä ole.. Ja sit että ei me niin niihin isompiin pyöriin keskitytä ja että ei varmaan tule ongelmia jos ajaa rauhallisesti liikenteessä, että saa rauhallisin mielin ajella. Kuitenki kusetti vaan ja ens kesänä meikäläistä kyttäävät kilosen selässä Mutta kyllähän tuo varmasti paikkaansa pitää että jos ajaa liikennesääntöjen mukaan niin ei tarvi pelätä et jää kiinni ja vaikka jäis niin tiijä sanosko nuo pahemmin mittään muuta ku sakot kouraan..Jose kirjoitti:Seuraavaksi voisit kysyä että tilastollisesti kuinka monta tälläistä tapausta on koko suomessa vuoden aikana? että väliluokankortilla on ajettu isompaa pyörää. Onko vastaus tuo kaikkien uumoileva, pyöreä NOLLA
8.6.2007 23:39
9.6.2007 11:07
make| kirjoitti:... gixeriä tilalle. Nyt se iso ongelma, mistä kannattas hommata kurisatsit ja missä pitää tehdä?
Kyseessähän pitäisi olla vain CDI boxin vaihto joka uutenakaan ei pitäisi maksaa kuin 250-300¤ jos olen oikeassa? Milläs nyt onnistus pääsemään edes alle 500¤ kun ei kiinnostas yhtään tonnia tunkee mihinkään 25kw osiin kun sais jo kokoputkenki melkeen sillä....?
9.6.2007 12:04
11.6.2007 10:56
11.6.2007 14:56
make| kirjoitti:Njoo... 105¤ maksais joku gaswegbegrenzer + Ansaugblenden, eli mitä noi nyt sitten tarkottaakaan.
Hinta ei paha mutta joutusko tuon muutoksen tekemään jossain valtuutetussa huollossa jos nuo palikat tilaa, vai miten yleensä menetellään kun ei ole konttorilta sen pahemmin kerenny kysymään vielä?
11.6.2007 17:57
11.6.2007 20:20
Winegum kirjoitti:Pitääkö kuristuksen olla "virallinen" vai saako kaasuvaijerissa olla mikä tahansa pyykkipoika rajoittamassa?
11.6.2007 23:42
Ride_to_live kirjoitti:Winegum kirjoitti:Pitääkö kuristuksen olla "virallinen" vai saako kaasuvaijerissa olla mikä tahansa pyykkipoika rajoittamassa?
Noissa "virallisissa" saa mukaansa katsastuksessa tarvittavat hyväksyntäpaperit, mutta isän tekemien kuristusten kanssa joutuu pelleilemään ainakin penkitysten kanssa, ja ehkä päästömittauksiakin nykyään?!
16.6.2007 17:19