Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
22.4.2014 23:06
Mistäs porukka on tilaillu slipareita?
http://www.leovince-hamburg.de/ ite katsellut tuolta, mutta vähä mietityttää kuinka luotettava mesta
22.4.2014 23:36
Ebaysta luulis löytyvän aika hjuvin.
28.4.2014 20:09
Onko joku väsännyt kaasukahvasta kuristettuun pärrään jonkinlaista ''kuri ON kuri OFF'' systeemiä? ideoita?
29.4.2014 22:14
Ladse kirjoitti:Elikkäs elikkäs GasGas 450 FSE:n huohotinputkesta pukkaa öljyä jonkin verran. Öljy valuu ilmeisesti runkoputkea pitkin jalkatappien juurelle swingin ja runkon kiinnikkeeseen. Siellä on reikä josta se valuu, eli ilmeisesti huohottimen "ylivuotoputki". Onko ainoa vaihtoehto se, että mäntä päästää painetta läpi? Vedot on kuitenkin tallessa, eikä tunnu mitenkään ajossa.
Onko sulla oikeaa öljyä ja oikee määrä koneessa? Vanhemmissa husabergeissä oli vähän samaa vikaa ja valutti ilmanputsariin "huohotusöljyä" vaikka kone olikin tikissä. Tästä selvis kun veti öljynhuohotuksen erilliselle suodattimelle niin, että kannelta lähtevä letku nous muutaman sentin ylemmäs ennen alaspäin kääntymistä. Vois olla kokeilemisen arvonen helppo kikka ainaki ennen koneen aukomista?
4.5.2014 6:19
Onko normaalia että Husssen 610 ei vastaa tyhjäkäyntikiekoilta ollenkaan jos runttaa edes puolkaasun nopeasti päälle? Pikkuhiljaa nostamalla pelaa. Lisäksi pitää lämmittää melko hyvin että vastaa edes pikkuisen. Kaasuttimena Keihin 41mm Flat CR. Auttaisko uusi tulppa ja johto? Pelihän toimii muuten täydellisesti ja kone avattu alle 2tkm sitten eli ei ajoituksissakaan varmaan oo vikaa?
4.5.2014 8:25
Siis meinaa tukehtua, onko pikakaasu kapulaa...Toimiiko ajossa normaalisti??
Vai pitääkö kierrättää paikalla
Tuolla ehkä saattaa olla jotain vastausta/tietoa
http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=54&t=71231
4.5.2014 20:57
Taitaa olla pikakaasu, paljonko sen sitten pitäisi pyöriä asteissa? Tällä hetkellä kuristin kiinni joten ei pyöri kuin 44 astetta.
Ajossa toimii/tuntuu toimivan täysin normaalisti
4.5.2014 23:00
Terve, onkos kenelläkään kokemuksia tästä kaasukahvasta?
http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... ocross-gp/Hondaan ajattelin pikakaasun hommata, nykyisessä kaasun kääntöaste n.140, vähän pienemmäksi pitäisi saada. Tarkoittaako yllämainitussa kaasukahvassa tuo max.liike todellakin sitä, ettei kahva käänny saavutetusta astemäärästä enempää, vaikka kaasuvaijeri sen sallisi?
5.5.2014 8:05
Voithan sä kokeilla vaihtaa vaikka sen tulpan ne ei paljoa maksa.....
Kun on kaasarimalli kyseessä ja vielä pikakaasu kapula, niin sinällään ei ole yllätys että paikalla kun kierrättää, niin meinaa tukehtua. Mutta jos toimii muuten ok, ajossa myös. Mulla taas tuo ruisku peli tuppaa sammuu, jos paikalla alkaa kierrättää.
7.5.2014 22:13
Olenko ymmärtänyt oikein pikakaasukahvojen liikeradan mittalukemat. Eli aika monessa pk-kahvassa on n. 48mm/60-70 asteen max liike. Eikö liikerata ole täysin verrannollinen kaasuttimen luistin nousuun? Esimerkiksi 40mm perus kaasuttimessa vaijerin liike on n. 42mm kun luisti on noussut täysin ylös? (kaasukahvan välys n.2mm).
8.5.2014 8:32
Kyllä minusta sen voisi ajatella noin jos 50% kapula auki, niin eikö sen luistin ole 50%...Ainakin luulisi
9.5.2014 19:01
Viikonloppuna pitäisi asentaa kotariin uudet ketjut ja rattaa. Kysymys kuuluukin, että mitä rasvaa suosittelisitte uusille x-rengas ketjuille? Haluisin että se ei roiskuisi pitkin vanteita yms. Eli varmaan tarvisi olla hieman kiinteämpää esim laakerirasva?
10.5.2014 18:35
Ktm 450exc latausongelmia
Elikkä edellinen omistaja on jostainsyystä vetänyt akulta suoran virran katkasijan kautta valoille. Pyörä lataa 13.6v kun valot on kiinni, mutta valotpäällä virta tippuu heti 12.4 ja siitä pikkuhiljaa sitten alle 12v. (saattaa kestää 2h yli 12v)
Tähänmennessä uusittua:
Akku
Jännitteensäädin
Staattori
piuhat käyty läpi
Mistäs nyt vikaa etsimään?
11.5.2014 21:37
No just siitä akkukytkennästä...
Eli kytke ne valot niin kuin ne kuuluukin olla eli keltaiseen (AC) piuhaan.
Kotarin akkua lataava DC eli tasavirtapiiri tuottaa vain noin 25W ja se lamppu syö 35W.
AC puolelta tulee reilusti enenpi tehoa.
13.5.2014 7:53
Elikkä se joka lähtee jännitteensäätimeltä?