23.5.2008 17:07
isoEGO kirjoitti:HondaCebari kirjoitti:Vanhassa kadetissa oli sama systeemi.
Moottori lämpes punarajalle asti eikä flekti lähtenyt käyntiin.
Testattiin termari kattilassa ja toimi oikeassa lämpötilassa.
Siinä meni sitten kansipahvi uusiksi,pestiin jäähdytysjärjestelmä,ilmattiin eikä vieläkään vieläkään lähtenyt flekti pyörimään vaikka melkein keitti.
Mystinen homma joka ratkaistiin katkasijalla.
Omassa 91vm vanhassa cebarissa tuo flekti pörähti päälle kyllä automaattisesti selvästi ennen punarajaa.
no ei ois kannattanu vaihtaa sitä flektin anturia, niin ois homma korjaantunu?
23.5.2008 20:05
23.5.2008 20:29
turhake kirjoitti:kyllä mulla vaan on flekti lähtenyt pyörimään kaupunkiajossa monet kerrat, lämmöt nousee kun odottelet valoissa, mutta laskevat heti kun saa vähänkin ilmavirtaa liikkeestä.
voi toki johtua siitäkin että mulla on tyhjäkäynti ~1900rpm.
24.5.2008 6:35
Micce kirjoitti:+25 kelillä tuli annettua kenkää kunnolla pienillä nopeuksilla, kerran kävi mittari puolessa välissä ja sekin 99% todennäköisyydellä johtui siitä että heitin vanhan kumin katuun.
Sitten taas ajossa mihin kyseinen pyörä on tehty, en ole kertaakaan saanut edes lähelle puolta väliä mittaria.
24.5.2008 6:38
Gleb kirjoitti:
Ketjut ei ole vaikeat vaihtaa, suosittelen eturattaan vaihtoa ajatellen hankkimaan käsiisi pulttipistoolin. Eturatasta ei yksinkertaisesti saa älykkäästi käsin pois, kun siinä ei ole muuta kuin yksi iso pultti joka kiristyy todella kireään ajossa.
1.6.2008 21:33
1.6.2008 23:08
2.6.2008 16:55
HondaCebari kirjoitti:Johtuisikohan tuo raksahtelu kuluneista kytkinlevyistä,vanha kusiainen ei ainakaan pahempaa ääntä pitänyt koskaan.
Koita vaihtaa öljyt,omassa 600 cebarissa toimi mainiosti motorexin öljyt,Hondan omilla öljyillä nokkaketjun kiristin piti usein rohinaa,motorexin öljyillä ei koskaan.
Ettei se olis kytkimen puolelta?
Tiivisteen vaihto ei ole kummoinen homma,tiivisteen vaan joudut tekemään itse tai tilaamaan koko sarjan.
2.6.2008 17:02
2.6.2008 17:20
turhake kirjoitti:kyllä mulla vaan on flekti lähtenyt pyörimään kaupunkiajossa monet kerrat, lämmöt nousee kun odottelet valoissa, mutta laskevat heti kun saa vähänkin ilmavirtaa liikkeestä.
voi toki johtua siitäkin että mulla on tyhjäkäynti ~1900rpm.
2.6.2008 18:07
Tiedän, iteltäni löytyy haynesin huoltoraamattu.Gleb kirjoitti:turhake kirjoitti:kyllä mulla vaan on flekti lähtenyt pyörimään kaupunkiajossa monet kerrat, lämmöt nousee kun odottelet valoissa, mutta laskevat heti kun saa vähänkin ilmavirtaa liikkeestä.
voi toki johtua siitäkin että mulla on tyhjäkäynti ~1900rpm.
Cebarin tyhjäkäynti on 1100rpm +/- 100
Brandtin sivuilta löytyy huoltomanuaalit.
valmiina sarjana löytyy ainakin imukaulat, joissa peltilevyt pienellä reiällä. 60e kipale.. naurettava hinta kun vakiot saa kaikki 50e:llä. Kahvan kääntymisestähän saa hondankin kuristettua ilman sen kummempia väsäyksiä kuin muissakaan.Winegum kirjoitti:Mitenkäs 25kW kuristussatsi Cebariin? Mitä vaihtoehtoja? Onko valmiita sarjoja, ja jos on, mitä hintaluokkaa mahtaa olla? Kai näihinkin löytyisi jostain vastaukset mut en viitsi edes yrittää haravoida kaikkia topiceja läpi.
2.6.2008 20:19
samba2 kirjoitti:HondaCebari kirjoitti:Johtuisikohan tuo raksahtelu kuluneista kytkinlevyistä,vanha kusiainen ei ainakaan pahempaa ääntä pitänyt koskaan.
Koita vaihtaa öljyt,omassa 600 cebarissa toimi mainiosti motorexin öljyt,Hondan omilla öljyillä nokkaketjun kiristin piti usein rohinaa,motorexin öljyillä ei koskaan.
Ettei se olis kytkimen puolelta?
Tiivisteen vaihto ei ole kummoinen homma,tiivisteen vaan joudut tekemään itse tai tilaamaan koko sarjan.
No tuolla koneella ei ole kuulemma ajettu kuin se 38t, jos oikein muistan, mutta häätyy kattoa mitä sitä tässä nyt tekee. Ei auta ku säätää tuon tiivisteen kanssa tässä =)
btw. Kattelin "hondacebari" äijä, että toi sun cbr on ihan identtinen oman kanssa :d
2.6.2008 23:12
Winegum kirjoitti:Mitenkäs 25kW kuristussatsi Cebariin? Mitä vaihtoehtoja? Onko valmiita sarjoja, ja jos on, mitä hintaluokkaa mahtaa olla? Kai näihinkin löytyisi jostain vastaukset mut en viitsi edes yrittää haravoida kaikkia topiceja läpi.
2.6.2008 23:19
3.6.2008 8:34
Tämähän se olisi tarkoitus, vaan kun hintaluokkaan 2500e-3000e ei tahdo löytyä alle 25kW eli pitänee varautua myös kuristamaan itse.Gleb kirjoitti:Winegum kirjoitti:Mitenkäs 25kW kuristussatsi Cebariin? Mitä vaihtoehtoja? Onko valmiita sarjoja, ja jos on, mitä hintaluokkaa mahtaa olla? Kai näihinkin löytyisi jostain vastaukset mut en viitsi edes yrittää haravoida kaikkia topiceja läpi.
Käytännön vinkkinä, osta valmiiksi <25kW pyörä. On kuule paaaaaljon mukavampaa kun pääsee suoraan ajamaan eikä tarvitse aloittaa heti jotain katsastusdynotus-rumbaa.
Se parinsadan bonus hinnassa menee kuitenkin suurinpiirtein siihen kuristuskikkailuun.