Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
23.3.2014 20:20
Mitä letkuja lähtee yamaha dt 125 kaasarista? bensaletku ja sivuilta ilmeisesti ylivuotoletkut? pohjasta lähtee 1 ohuempi pitkä letku, mikä se on? kun valuttaa siitä bensat pihalle kun avaa hanan ja jos sen tukkii ni bensa tulee sivuilta lähtevistä letkuista, mikä vikana?
23.3.2014 22:21
analthunder kirjoitti:Mitä letkuja lähtee yamaha dt 125 kaasarista
En muista se taisi olla ylivuoto letku myös, veikkaan että vikana voisi olla likaa.
Mutta jos haluat varmistuksen niin suosittelen kysyy tuolta. Kun tällä foorumilla on erikseen piikkipuoli
http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=100&t=83926&start=1305&hilit=Yamaha+dt125http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=100&t=82707&start=825&hilit=Yamaha+dt125
24.3.2014 21:02
Hankinnassa olis 1000cc kawa/honda, mutta mitä nyt noita huoltokortteja ja käsikirjoja oon löytänyt niin huoltotaulukot lopahtaa 36 000km.
Mitähän huoltoja tuossa 36-50tkm välillä on tiedossa yleisesti ottaen tonnisissa sporteissa? Lähinnä kiinnostaa venttiliien säätöä/tarkastelua isommat toimenpiteet, eli koska laakereita alkaa meneen vaihtoon jne.
25.3.2014 11:29
Mirdo kirjoitti:Hankinnassa olis 1000cc kawa/honda, mutta mitä nyt noita huoltokortteja ja käsikirjoja oon löytänyt niin huoltotaulukot lopahtaa 36 000km.
Mitähän huoltoja tuossa 36-50tkm välillä on tiedossa yleisesti ottaen tonnisissa sporteissa? Lähinnä kiinnostaa venttiliien säätöä/tarkastelua isommat toimenpiteet, eli koska laakereita alkaa meneen vaihtoon jne.
Sama huolto-ohjelma jatkuu alusta tuolla 36 000km syklillä 72 000km:iin jne. Laakereiden, ketjujen ja rattaiden ym kuluvien osien kuluminen on yksilöllistä eivätkä näin kuuluu kilometriperusteiseen huolto-ohjelmaan, joten niiden osalta pitää vain tarkkailla niiden kuntoa ja vaihtaa tarvittaessa.
28.3.2014 17:50
Irroitin aprilia rs 125 piikistä kytkimen ensimmäistä kertaa. Kun laitoin kytkimen takaisin kiinni, en pystynyt vaihtamaan vaihdetta ollenkaan, vaan vaihdinpoljin tuntui olevan jumissa. Mikähän voisi olla vikana? Voiko johtua siitä, että en lisännyt vaihteistoöljyjä? Kiristin kytkimen ruuvit kiinni 7 Nm momenttiavaimella.
kiitos vastauksista!
Viimeksi muokannut kek päivämäärä 28.3.2014 18:37, muokattu yhteensä 1 kerran
28.3.2014 17:56
Meeppäs piikkipuolelle kyselee, saat varmasti paremmin vastauksen kun täältä isompien pyörien puolelta
viewtopic.php?f=100&t=83335&start=990viewtopic.php?f=98&t=77975&start=915
2.4.2014 12:51
Hajos ktm gs 250 1991 pyörästä vauhtipyörä ja staattori eikä näytä missään olevan myynnissä käytettynä niitä. Niin passaako siihen jonku muun pyörän staattori ja vauhtipyörä suoraan? Sopisko 250 exc-f 2002 pyörästä?
2.4.2014 18:17
Powerdynamo valmistaa uusia ainakin joihinkin ktm malleihin.
Edellistä viestiä ei tarvitse lainata.
-AceFin
5.4.2014 12:12
Gas Gas 450 FSE:n oikeanpuoleinen öljynjäähdytin on ilmeisesti alkanut roiskimaan öljyjä pitkin ja poikin flektin avustuksella. Mitenkäs käykö tuohon pyörään minkään muun pyörän jäähdytin vai pitääkö lähteä ahvalalta ostamaan alkuperäistä? Useimmitenhan nämä jäähdyttimet ovat hyvin pitkälti samanlaisia monissa pyörissä.
12.4.2014 15:12
Olis tälläne ongelma Hussessa, ku alakierroksilla kuuluu sellane ihmeellinen nakutus koneesta. Yleensä nakutus ilmenee kun ajosta tiputtaa vauhdit ja kierrokset alas, sekä vaihtaa pienemmälle. Häviää taas kun antaa koneelle lisää soppaa
analthunder kirjoitti:Mitä letkuja lähtee yamaha dt 125 kaasarista? bensaletku ja sivuilta ilmeisesti ylivuotoletkut? pohjasta lähtee 1 ohuempi pitkä letku, mikä se on? kun valuttaa siitä bensat pihalle kun avaa hanan ja jos sen tukkii ni bensa tulee sivuilta lähtevistä letkuista, mikä vikana?
Itellä oli sama detukassa, ilmeisesti kaasarissa roska tai koho on kerenny vettyä. Itellä oli koho vettyny nii kaasari tulvi kokoajan.
Tuplapostaaminen kielletty, omaa viestiään voi muokata viestin oikeassa yläkulmassa näkyvästä rattaan kuvasta.
-AceFin
12.4.2014 16:07
SkilledInMetal kirjoitti:Olis tälläne ongelma Hussessa, ku alakierroksilla kuuluu sellane ihmeellinen nakutus koneesta. Yleensä nakutus ilmenee kun ajosta tiputtaa vauhdit ja kierrokset alas, sekä vaihtaa pienemmälle. Häviää taas kun antaa koneelle lisää soppaa
Tuleeko ääni tietyssä kohtaa kieroksilla, kuulostaa myös laakeri vialta.....Jos nelari niin nokka ketjun kiristäjä tai laahaimet.
12.4.2014 17:15
Husq 125 SM 2-tahti on kyseessä. Eli ääni kuuluu kun ajaa esim. 1-vaihteella ja antaa vähäsen kaasua.
13.4.2014 9:13
Tuota helpompaa, kun käyt vielä vaikka lukemassa nämä topic läpi
http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=98&t=84517http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=100&t=84122Sieltä voi löytyä parempaa tietoa, kokeile samalla tuota Etsi foorumilta.
Tämä on moottoripyörä puoli
14.4.2014 15:32
Ostin tossa hp corsen vaimentimen ninjaan ja mukana ei tullu tiivistettä tohon vaimentimen ja pakoputken väliin eikä tunnu mistään mokomia löytyvän, eli mitä muut on sinne väliin laittanu? Siellä on siis niin paljon tyhjää välissä ettei vaimenninta saa edes kiristettyä siihen eli mikään perus tiivistysmassa ei auta.
16.4.2014 21:38
Elikkäs elikkäs GasGas 450 FSE:n huohotinputkesta pukkaa öljyä jonkin verran. Öljy valuu ilmeisesti runkoputkea pitkin jalkatappien juurelle swingin ja runkon kiinnikkeeseen. Siellä on reikä josta se valuu, eli ilmeisesti huohottimen "ylivuotoputki". Onko ainoa vaihtoehto se, että mäntä päästää painetta läpi? Vedot on kuitenkin tallessa, eikä tunnu mitenkään ajossa.