Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

14.10.2009 20:13

riippis kirjoitti:En viitsinyt uutta ketjua avata, joten kysäsen täällä. Mistäs saisin tietoo pyörän oikean vuosimallin? Käyttöönottovuosi 1999, mutta edellinen omistaja sanoi pyörän olevan vm2000, mutta otettu aikasemmin käyttöön??
Ettei olisi vm. -99, mutta otettu käyttöön vasta 2000?

15.10.2009 22:52

Winegum kirjoitti:Ettei olisi vm. -99, mutta otettu käyttöön vasta 2000?


Ei, kyllä rekisteriotteessa lukee käyttöönottovuosi 8.3.1999!

16.10.2009 22:32

hesusfin kirjoitti:Omalla on ajettu tällä hetkellä pikkasen yli 50tkm ja ei rallata millään tavalla, tai no kilometreistä ei oo tarkkaa tietoa koska kyseessä on tuontipyörä. Venat pitäs kuitenkin säädättää ja ketju + kiristin vaihdattaa ihan varmuuden vuoksi tossa jossain vaiheessa.


Ketjua aivan turha vaihtaa,kiristäjän voit vaihtaa jos ei pääse rallatuksesta eroon.
Enkä lähtis kyllä viemään venojen säätöönkään ennenkuin olisin itse tarkastanut onko ylipäätään säädön tarvetta.
Maksat helposti valohoidosta.
Olikin näköjään aika vanha postaus mihin vastailin :)

30.10.2009 7:57

onko kellää kokemusta dynojetin suutisarjoista vaikuttaako paljon?

18.11.2009 22:14

Eetu92 kirjoitti:onko kellää kokemusta dynojetin suutisarjoista vaikuttaako paljon?


Itseltä kyseiset suuttimet löytyy. Sliparin vaihdon yhteydessä vaihdettu. Mielestäni vastaa kaasuun hivenen paremmin. ;)

29.11.2009 14:19

onko vakavaa jos kaasussa palautusvaijeri katkesi, mutta vetovaijeri ei? Tuntu ainakin hyvin toimivan ilman kaasunpalautusvaijeriakin...

29.11.2009 14:30

No ei se välttämättä "vakavaa" ole, palautusvaijeri on pelkkä varmistus, mutta kannattaa se tietty vaihtaa. Ilman palautusvaijeria on aina riski kaasun hirttämiseen.

13.12.2009 14:14

Kertokaapa sähköamatöörille, miten nuo cbr 600f-valot toimii... siis polttimona oli sellanen lamppu, jonka kannassa on kiinni 3 liuskaa... ja jokaiselle on johto.. ajattelin että kaksi johtoa siellä on, toinen virta toinen maihin... mutta ei... miten tuollanen juttu kannattaa ratkaista?

Kuva

klikkaa kuvaa jos selventää

ja tarkoituksena asentaa perus dhh streetfaighter halogeeni-maski, jossa kummastakin lampusta tulee 2 johtoa... auttakaa jos osaatte.. :roll:

13.12.2009 21:14

stumpe kirjoitti:Kertokaapa sähköamatöörille, miten nuo cbr 600f-valot toimii... siis polttimona oli sellanen lamppu, jonka kannassa on kiinni 3 liuskaa... ja jokaiselle on johto.. ajattelin että kaksi johtoa siellä on, toinen virta toinen maihin... mutta ei... miten tuollanen juttu kannattaa ratkaista?

Kuva

klikkaa kuvaa jos selventää

ja tarkoituksena asentaa perus dhh streetfaighter halogeeni-maski, jossa kummastakin lampusta tulee 2 johtoa... auttakaa jos osaatte.. :roll:

Polttimo on tavallinen H4-polttimo, jossa on samassa polttimossa lähi- ja kaukovalo. Yksi johdoista on maalle, kuten arvelitkin. Jäljelle jääneistä toinen on lähivalon virtajohto, ja toinen kaukovalon virta. Yksinkertaisella koetusvalolla saa selvitettyä kumpi on kumpi.

Tuossa Streetfighterin maskissa on oletettavasti toisessa lampussa lähi- ja toisessa kaukovalo.
Alkuperäisen H4-liittimen johtoja ei kannata katkaista, vaan ottaa mieluumin sopivilla abigo-liittimillä virran H4-liittimestä.

28.12.2009 22:20

Mistä johtuu että vilkut toimii 10 sekuntia kunnes pamauttaa sulakkeen... aina kun laittaa vilkut päälle sulake pamahtaa?

30.12.2009 17:23

vakiovilkut? niissä oikeat polttimot? mittariston vilkkupolttimo oikea? vilkkurele kunnossa? oikean vahvuinen vilkkusulake?
Jokin nostaa vilkkujen virrankulutuksen yli sulakkeen kestorajan, ei muutakun mittailemaan.

4.1.2010 0:30

mikä ihmeen tuuletin löytyy pyörän takapenkin alta (600f -92) ? onko vakiona vai joku ihme tuuletusräpellys jollekki sähkömokkulallle. lähtee aina päälle ku virratki laittaa päälle. Niin ja mites noi sähköt olis helpoin laittaa uusiks ihan niin että karsii kaikki turhat höpö höpöt pois ja jättää muoviset liittimet välistä?

4.1.2010 17:07

Varmaan jonkun insinöörin sinne asentama jännitteensäätimen tuuletin.

7.1.2010 18:20

hey laitoin nyt pc-25:seen fättiksen eikä riitä jarruletkut eikä kaasut eikä kytkinvaijeri ei sitte vittu mikää ootteko hornetista noita jölliny ja mitä teen ton etujarruletkun kans?

7.1.2010 18:29

hornetin vaijereita b-foorumilla puhelivat käyttävän.
Jarruletkuks vaikka teräspunosletku omin mitoin stormilta (ainakin helposti saatavana :D)