Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

28.8.2009 20:17

JyppiVee kirjoitti:Ja tällästäkin asiaa että millanen laitos toi jakoketjun kiristäjä on? Perkele ku alkanu kalkattaa, et pystyykö sitä kiristämään jotenkin vai pitääkö ostaa uus?

Ei käy ilmi että mikä malli sulla on, mutta omasta PC23:sta vaihdoin kiristäjän pari viikkoa takaperin, ja ainakaan tuossa ei vielä ole säädettävä. Mahdollisesta ruuvista kiristimen päässä sen tietää. Kiristin maksoi 45€ BikeWorldissa.
Mulla se sijaitsee tankin alla, lohkon "takaosassa" vesilähdön alla, eli hieman kettumaisessa paikassa. Muuten kiristin on helppo vaihdettava, kaks 8mm pulttia auki ja kiristin pois. Hankalasta paikasta ja ehjäksi jääneestä tiivisteestä johtuen en vaihtanut tiivistettä, vaan laitoin kevyesti tiivistesilikonia, jonka annoin hetken kuivahtaa ennen asennusta. Näin vältin öljyreiän tukkeutumisen.

29.8.2009 17:48

Mitenkäs tuossa CBR:räs menee nuo valot?
Pitäisikö lyhyillä palaa vain oikean puolimmainen valo kuskin paikalta katsottuna ja pitkillä molemmat?
Entä kun valot eivät näytä yhtään pitemmälle vaikka laittaa pitkät päälle?

29.8.2009 22:27

Revenge kirjoitti:Mitenkäs tuossa CBR:räs menee nuo valot?
Pitäisikö lyhyillä palaa vain oikean puolimmainen valo kuskin paikalta katsottuna ja pitkillä molemmat?
Entä kun valot eivät näytä yhtään pitemmälle vaikka laittaa pitkät päälle?


Kyllä minulla ainakin palaa kummatkin. Voihan siinä olla, että oikeanpuoleisen valon lyhyt on sökönä. Näyttääkös se kirkkaalta, kun katsot sitä vaikka tyhjäkäynnillä edestäpäin. Kyllä sitä pitäs helposti huomata jos jompi kumpi valo lyhyt tai pitkä on palanut. Ihmisit korjatkaa jos olen väärässä.

31.8.2009 4:10

JyppiVee: http://www.dragrace.fi/catalog/index.php?cPath=56_412
Ite ostin tuolta tuommoisen säädettävän mallin, kyllä sillä se kilkatus vähän vaimeni, mutta nyt menossa nokkaketjun vaihto kun ~50tkm taulussa. Paljonko omallas ajettu? vissiin ~50tkm ois hyvä ketjunvaihtoväli...?

Revenge: Vissiin vähän uudemman mallisempi cbr sulla kun puhut tuplavaloista?

Ja sitten taas omaan ongelmaan josta tuossa vähän aikaa sitten kirjoittelin. No tulin nyt siihen lopputulokseen että kansipahvi alkaa vetää viimeisiä kun melkeen lorona jo tuli vettä välistä.. :b
Motti nyt lattialla ja tutkailin tuota ajoitusta ja huomasin ettei kampiakselin rattaassa ole merkkejä, lukee vain VHR?! Haynesin kirjan mukaan pitäisi olla "V:|:F" tyylinen merkintä. Eivätkä nokkapyörien rattaatkan ole aivan ohjekirjan mukaisesti. Pyörään on ilmeisesti vaihdettu joskus moottori niin tietäisikö joku sanoa mistä tunnistaa mistä vuosmallista tuo mahdollisesti on?! Vai onko noissa mitä eroa välillä 91 -98, pc25 - pc31 moottoreissa?
http://s525.photobucket.com/albums/cc33 ... projektia/

31.8.2009 10:20

zero8 kirjoitti:Ja sitten taas omaan ongelmaan josta tuossa vähän aikaa sitten kirjoittelin. No tulin nyt siihen lopputulokseen että kansipahvi alkaa vetää viimeisiä kun melkeen lorona jo tuli vettä välistä.. :b
Motti nyt lattialla ja tutkailin tuota ajoitusta ja huomasin ettei kampiakselin rattaassa ole merkkejä, lukee vain VHR?! Haynesin kirjan mukaan pitäisi olla "V:|:F" tyylinen merkintä. Eivätkä nokkapyörien rattaatkan ole aivan ohjekirjan mukaisesti. Pyörään on ilmeisesti vaihdettu joskus moottori niin tietäisikö joku sanoa mistä tunnistaa mistä vuosmallista tuo mahdollisesti on?! Vai onko noissa mitä eroa välillä 91 -98, pc25 - pc31 moottoreissa?
http://s525.photobucket.com/albums/cc33 ... projektia/


Itse en kyllä muuta osaa sanoa, kuin että minulla oli siellä tämän näkönen laitos
http://www.musclecross.com/forum/viewtopic.php?id=97.
Ja pc-25 sinullakin tuo häätyis olla. Ja minullakin on tuossa vaihto moottori, mutta kaikki kyllä oli ihan kondiksessa.

missä vika

31.8.2009 16:09

eli mulla on pc-25 ja se on välillä ajossa alkanu pitää nelari skootterin ääntä ja väännöt hävinny ja pyörä sammuu jos laittaa vapaalle mut sitku on pysähtyny ja käynnistäny pyörän uusiks ni se on hävinny mut nyt sitte se meni siihe kuntoo et ei auta uudellee käynnistys että missähän vika.

2.9.2009 9:46

samba2 kirjoitti:Sain kyllä pakoputken hiljaseksi silloin, kun säädin seosruuveja jotain 3-4 kierrosta auki. Sitä luuli, että oli tullut kuuroksi. Tällöin myös tämä nykiminen oli huomattavasti pienempää, mutta käynti taas muuttui kauhean vaikean kuuloiseksi. Että lähdössäkin tuntuu että tukehtuu/sammuu. Ja tämähän on ymmärrettävää jos seosruuvit ovat säädettä aivan liian rikkaalle ?
Että lähden hakemaan ainakin tuota alakierroksern parannusta slow jettien isontamisella, kun muuten kyllä tuntuu että melko nätisti vetää punarajoille saakka.

Pilotit on stokkina auki jotain 2 – 2,5 kierrosta ja isompi avaus tyypillisesti aiheuttaa jossain vaiheessa tuon että lämpimänä kone tukehtuu, ja jos nostaa tyhjäkäyntiruuvilla taas kohdalleen, niin kylmänä sitten laukkaa. Jostakin se kipuraja on vaan etsittävä.

Slowjetit voi olla ookoo valinta jos niitä kukaan myy (pientä epäilyä asian suhteen), mutta jettikitti on aika varma veto näissä hommissa. Niissä neulat ovat melko varmuudella stokkiksia progressiivisemmat, ja bensaa tulee neulalta jo pienellä avauksella, mikä pitäisi helpottaa tuota lähtöä.

Veto ylös voi olla ookoo tai sitten se ei sitä ole kun on kuitenkin virtaukset vakiosta selvästi muuttuneet. Kannattaa tehdä vetoja suhteellisen kylmällä ilmalla ja hetimiten kun kone on käyntilämpöinen. Jos kakistelee niin isompi pääsuutin voi olla tarpeen. Toki hyvän matkakulutuksen ja muun saavuttamiseksi pitää eri asioita ottaa huomioon.

Moottorikerhoilla voivat myös katsoa sitä seosta jos laitteet on. Ei maksa paljoa kun tekee ne säädöt itse.

dirty kirjoitti:eli mulla on pc-25 ja se on välillä ajossa alkanu pitää nelari skootterin ääntä ja väännöt hävinny ja pyörä sammuu jos laittaa vapaalle mut sitku on pysähtyny ja käynnistäny pyörän uusiks ni se on hävinny mut nyt sitte se meni siihe kuntoo et ei auta uudellee käynnistys että missähän vika.

CDI-boksissa löysävika mahdollisesti tärinöiden seurauksena. Ei olisi ensimmäinen Hondassa. Jos saa käymään hetkeksi normaalisti, menee sinne penkin alle tai missä se boksi on vähän heiluttelemaan johtoja.

Toinen vaihtoehto on tarkistaa tulpanhatut, tulpat ja kipinät. Joku pytty tai pari on pimeenä.

12.9.2009 17:32

Jos ottaa etu ja sivukatteet pois niin miten tuo vaikuttaa koneen lämpöihin ajossa? Koska noissa etukatteissa on ainankin noi ilmanottoreiät... Mieteskelin vaan jos oon Faitteria tekemäs PC-25:tosestani.

23.9.2009 20:19

Onko kellään heittää linkkiä tai vinkkiä mistä saan kaasukahvan kuristuksen cebariini? Ovatko mallikohtaisia?

28.9.2009 14:47

stumpe kirjoitti:Onko kellään heittää linkkiä tai vinkkiä mistä saan kaasukahvan kuristuksen cebariini? Ovatko mallikohtaisia?


Jotakuinki kaikki nyrkkipajat tekee noita (omaan makso katsastuksineen kaikkineen muistaakseni 290e). Merkkiliikkeet asentanee yleensä vaan alkuperäisiä kurisarjoja, jotka maksaa hunajata... Puhelin kauniiseen käteen ja soittelemaan paikalliset/lähiseudun pajat.

28.9.2009 16:58

hei mikähän on cebarin pc-23:sen venttiilin välys kuulettaa vähä nakuttavan...

28.9.2009 20:12

Jorge69 kirjoitti:
stumpe kirjoitti:Onko kellään heittää linkkiä tai vinkkiä mistä saan kaasukahvan kuristuksen cebariini? Ovatko mallikohtaisia?


Jotakuinki kaikki nyrkkipajat tekee noita (omaan makso katsastuksineen kaikkineen muistaakseni 290e). Merkkiliikkeet asentanee yleensä vaan alkuperäisiä kurisarjoja, jotka maksaa hunajata... Puhelin kauniiseen käteen ja soittelemaan paikalliset/lähiseudun pajat.


Okkei, kiitti selvennyksestä... 290e ei kuulosta kyllä pahalta summalta ettei tartte hampaita purra yhteen.

1.10.2009 18:16

Kiitti tost drag race.fi:n linkistä! omalla ajettujust jonku 50t verran, ja huutaa niin pirusti! Onko jossain jotai hyviä ohjeita mites tollanen vaihdetaan?

11.10.2009 19:33

JyppiVee kirjoitti:Kiitti tost drag race.fi:n linkistä! omalla ajettujust jonku 50t verran, ja huutaa niin pirusti! Onko jossain jotai hyviä ohjeita mites tollanen vaihdetaan?


Etippä jostain käsiis vaikka esim. Haynesin korjausmanuaali, se on painonsa kultaa!
En muista että onko omassa hyllyssä Haynes vai orig-Honda korjaamomanuaali, kuitenkin sieltä löytyy vastaukset lähes mihin vaan + kuvat. Että kipinkapin kirjakauppaan!

14.10.2009 17:52

En viitsinyt uutta ketjua avata, joten kysäsen täällä. Mistäs saisin tietoo pyörän oikean vuosimallin? Käyttöönottovuosi 1999, mutta edellinen omistaja sanoi pyörän olevan vm2000, mutta otettu aikasemmin käyttöön??