Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
22.7.2009 17:49
xibit kirjoitti:paljo tollasesta 640 lc4 kotarista löytyy löylyä takarenkaalta? 50-55hp? ja paljo on kuivapaino suunnileen? tarvis pikasta tietoa
viewtopic.php?f=7&t=25126&st=0&sk=t&sd=ahttp://www.google.fi/search?hl=fi&q=lc4 ... =&aq=f&oq=
28.7.2009 0:25
jsv kirjoitti:Onko hyvä pyörä tollanen 690 smc? Minkämoiset huoltovälit, eli mitä pitää tehdä missäkin kilometrimääräs?
28.7.2009 13:56
No 690 ei oo tietoo mut tuskin eroo hirveesti tosta smc 660 missä on 2500km ölkyt ja suotimet ja sit joka toisee öljyn vaihtoo venttiilien säätö + nokkaketkun kiristys. ite oon kahen tontun välein löyny petro canadan korkeimman laatuluokat öljyt sisää mut kotarin huollossa ne kyllä sano et ei lc4 myllyy kannata niin hyvää laittaa ku on vissii vähän enempi käyttöä kestämään tehty
28.7.2009 19:51
petro canada...
delvaceillaki toi toimii iha loistavasti, eikä ne maksa 40e/l.
jsv, 690smc o iha paras, higly recommended! ei sitä tarvii pahemmin perustella, käy kokeilemassa ni tiiät.
30.7.2009 13:32
snuarrow kirjoitti:petro canada...
delvaceillaki toi toimii iha loistavasti, eikä ne maksa 40e/l.
jsv, 690smc o iha paras, higly recommended! ei sitä tarvii pahemmin perustella, käy kokeilemassa ni tiiät.
joo, 690smc + 9min koeajoa = kortti pois koska "oli rengas irti maasta"
Elikä ihan TOIMIVA peli..
30.7.2009 18:46
eikös se laissa lue ihan että vasta yli 50cm nostosta alkaa lisenssit päästä aseman hyllylle? ja eihän tollanen sitä korkeemmalle nousekkaan...
5.8.2009 23:18
Olisi myynnissy ktm superduken maski ilman valoa! tarjoa lähtee todella halvalla.
tuollainen
http://www.motorbikestoday.com/reviews/ ... _2_lge.jpg
6.8.2009 18:38
Säätelin ensimmäistä kertaa elämässäni venttiileitä ja nyt sitte säätelyn jälkee en meinaa saada pyörää millään käyntiin... vaihdoin siinä samalla öljyt ja suotimet + putsasin ilmansuodattimen, mut niillä on tuskin vaikutusta asiaan. nyt ku yrittää laittaa pyörää käyntii ni tuntuu et puristuksia olis paljon enempi ja putkessa räjähtää vähän väliä ku polkee käyntii. Pakopuolen venttiileihin en koskenu, koska oli paikkana sen verran hankala ja en saanu ees tota 0.15mm rakotulkkia sinne väliin. Sama juttu imupuolella, eli en saanu 0,15mm tulkkia väliin. Tossa ei ollu ainakaa 5000 km säädetty venttiilejä, eli noi ei ilmeisesti ihan liikaa ainakaa väljisty aikojen saatossa. Onko kellää mitää kokemuksia samanlaisesta tilanteesta ku mulla? pyörässä tuntus tehot olevan vähintään samalla tasolla ku ennen säätöä, mut ärsyttää työnnellä käyntii puolipuristimen kans ku ei meinaa polkimesta lähteä
btw. oon kuullu näitäkin ohjeita et pitää ensin vääntää venttiilin säätöruuvi kokonaa kii ja sit avata tietyn verran. kellää kokemuksia?
6.8.2009 20:07
helpoin tapahan nuo ruuviventtiilit on säätää juuri tuolla sormin kiinni ja vartti auki tekniikalla. itse ainakin käytän koska noiden ruuvisäätöisten väliä on aika hankala mitata tulkilla.
mitkä välykset sulla sitten siellä oikein on jos et saanut 15 tulkkia väliin? pakopuolella saisi ~15-20 ja imulla 10-15 sadasosaa. venttiilivälykset sitäpaitsi pienenevät eivätkä kasva kuluessa. nuo vanhan lc4 kotarin venttilithän ovat todella helposti käsillä, ehkä yksiä helpoimmin säädettävistä pyöristä, lukuunottamatta bokseribemareita sekä guzzeja
poljetko sitä oikealla tekniikalla? eli puolipuristimen kanssa pyörätät kiksiä hitaasti niin kauan että kuuluu automaattisesta puolipuristimesta kling, kiksi ylös ja polkaisu.
rupesi omassa kikottimessa kytkin luistamaan oikein urakalla, ei pidä enää edes 2-3 vaihdossa. hain uudet levyt racingbikestä ja kuten olettaa saattaa, niin eihän sieltä oikeaa kamaa tullut taaskaan. on se pikkasen kumma putiikki kun aina pitää vierailla kahdesti..
7.8.2009 11:13
Joo eli oli alle 0.15 välykset ennen venttiilien säätöä. Nyt kävin säätämässä tolla "vartin"-tekniikalla ja ei lähe silti. Ei ollu kyllä edes paljon ero tosta vartista sanotaan puolikas vartti väljemmäksi oli jäänyt. Nyt täytyy myöntää et hieman turhautumista alkaa olee sen takia ku en kattonu paljon oli ruuvit auki ennen ku aloin säätämään yhtään mitään. Tossa aloin jo tulppaakin miettiä ettei se nyt olis alkamassa nähdä valoa tunnelin päässä, mut tuskinpa ku kulkupuoli on normaali. Eikä oma tulppa-avain ees sopinu tohon kattilaan et olisin saanu sitä auottua. No antaa kotarin sit levätä viikonlopun yli jos se olis yhteistyö kykysempi sitte... huoh... nelareitten ymmärtäminen ei oo vielä ihan 2-tahtisten tasolla selvästikään meikäläisen kohalla.
7.8.2009 21:59
toimiiko sulla automaattinen puolipuristin?
eli kuuluuko se kling ku pyörität kiksiä puolipuristimen kanssa?
9.8.2009 16:57
Ei ole mitää tomaattipuristimia. Nyt oon saanu ihan käyntii, mut oon kyl sitä mieltä et noi välykset on liian naftit tolla vartti tekniikalla ja säätelen ne viel joku päivä kondikseen.
10.8.2009 2:23
kyllä siinä sun padassas on automaattinen puolipuristin, ihan kuten muissakin isoissa 1 mukisissa, ei se muuten pysy käynnissä kunnolla pienillä kierroksilla...
sen säätöruuvin nousu on 0.6, joten 15min kieräytys avaa sitä 0.15mm
10.8.2009 10:49
Kyllä mulla on ihan käsipuolipuristin ja ainaki kaverin 250cc kotarissa ku on tomaattinen ni se on ku ilmaa polkasis. Tai jos on automaattinen puolipuristin ni jo on kumma et joudun silti viel käsi pp:n kans potkii käyntii
10.8.2009 12:13
pitääkö se nyt ihan rautalangasta sulle vääntää, että siinä on molemmat...
jos otat vaikka asioista ensin selvää ennenkuin rupeat kivenkovaa pätemään.
siinä nyt on vielä räjäytyskuva smc lc4 nokasta, jos et muuten usko.
sillä vipupuolipuristimella on tarkoituksena vaan helpottaa kampuran pyörittämistä ennen varsinaista käyntiin polkaisua. automaattinen avaa pakoventtiiliä kun nokka-akselin kierrosluku laskee tarpeeksi alas jolloin kone ei tökähdä jumiin.