Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
24.8.2013 17:53
Moro, semmosta kysyisin mitenkä säädetään etupumppuja? Kyseessä piikkisen YZ:tan USD keulan pumput (vm ei tiedossa), joista toinen on huomattavasti löysempi kuin toinen. Olen koittanut etsiä tähän tietoa ja neuvoa, mutta ei oo oikein tuottanu tulosta. Jos joku täällä osaisi auttaa miten ja onko isokin homma saada samaan jäykkyyteen. Kiitos jo etukäteen.
24.8.2013 20:44
USD keulassa kuuluukin olla toisen löysempi kuin toisen. Toinen pumpuista on vaimentava ja toinen palauttava
3.9.2013 20:50
Scorpion merkkisistä putkistoista kysyisin! Onko muille kuinka tuttuja ja ovatko merkiltään minkälaiset. 2-tahti puolelta aina oli putkille omat merkitykset toisilla sai alavääntöä ja toisilla kiekuu ylhällä niin ketusti jne. Onko tuo scorpion ny sitte joku halpis merkki vai joku kovettuki muttei niin tunnettu?
Nyt kumminki kyseessä 1000 fzr.
10.9.2013 19:51
Kysytään vielä täältäkin.
Olen jos kysellyt yhdestä alan liikkeestä tuossa Malmilla.
Mutta kuka osaisi tai tietää, mestan missä hitsataan alumiinia.
Tuohon jäähdyttimeen tuli pakoputkesta hyvin pieni reikä, se pitäisi paikata tai siis tehdä pieni parannus ettei osu putkeen. Eli pieni pala pois puhutaan noin 2cmx2cm palasta....Kiitos tiedosta jos löytyy.
21.9.2013 23:35
tnt master valon teho? onko yhtä hyvä kun esim v-face?
2.10.2013 13:12
Moro, mulla ois nyt ongelma ton piikkisen yz:tan USD keulan kanssa. Ei palauta loppuun asti vaan jää niinkuin vajaaksi jotain 7-8cm täydestä mitasta. Mikähän mahtais olla vika? Auttaako jos vaihdan vaan stefat ja uudet öljyt? Ite en oo koskaan avannut yhtäkään keulaa, joten apu ois tarpeen.
21.10.2013 18:08
No päädyin öljyjen ja stefojen vaihtoon mutta tuli ongelma. Kuinka saan liukuputken erilleen ylemmästä?
Tämän näkönen keula, olisin kiitollinen jos joku osaisi auttaa.
22.10.2013 9:05
sämbä kirjoitti:No päädyin öljyjen ja stefojen vaihtoon mutta tuli ongelma. Kuinka saan liukuputken erilleen ylemmästä?
Tämän näkönen keula, olisin kiitollinen jos joku osaisi auttaa.
Ei ole sama keula, mutta veikkaan ettö idea on sama. Itse tein noin yhteen pyörään noin
http://www.youtube.com/watch?v=5A0p2OH6FmIVoihan sitä vielä varmistaa, miten se onnistuu. Eikä jammu dt ole oma topic, niin siellä vielä paremmin tulee
9.12.2013 19:40
Morjens.
Sellasta kyselisin minkä laatuista koneöljyä kannattaa käyttää talvella Derbi senda sm 125?
9.12.2013 21:23
Derpson125 kirjoitti:Morjens.
Sellasta kyselisin minkä laatuista koneöljyä kannattaa käyttää talvella Derbi senda sm 125?
Tässä kohtaa suosittelen kokeilee tuota googlea tai etsi foorumilta.....On varmasti kyselty monta kertaa ja tuolla piikkipuolella on varmasti parempaa tietoa
10.12.2013 17:23
Morjesta, osaisitteko sanoa että miten on ktm moottorin suhteen kun unohtui syksystä vedet syyläreihin kokeilun vuoksi ja nytten jäässä että onko mitään toivoa vielä vai onko mennyt miksikään?
10.12.2013 18:31
Hyvällä tuurilla mitään ei ole rikki. Vesi laajeentuu jäätyessään, joten on kuitenkin melko suuri todennäköisyys että joku letku, lohko tai vesiputki on haljennut. Vie pyörä lämpimään sulamaan päiväksi tai kahdeksi ja jos vedet ei vuoda mistään ulos niin vaihda tilalle oikeat jäähdytinnesteet ja laita pyörä käyntiin. Anna käydä vaikka ihan tyhjäkäynnillä (jos se nyt ylipäänsä edes enää lähtee käyntiin) lämpimäksi ja seuraile nesteiden määrää aika ajoin sekä sitä kuseeko joku paikka nestettä ulos.
Parhaassa tapauksessa selvisit säikähdyksellä, muussa tapauksessa makselet oppirahoja muutaman kympin, muutaman satasen tai muutaman tonnin!
10.12.2013 19:18
_rieska_ kirjoitti:Hyvällä tuurilla mitään ei ole rikki. Vesi laajeentuu jäätyessään, joten on kuitenkin melko suuri todennäköisyys että joku letku, lohko tai vesiputki on haljennut. Vie pyörä lämpimään sulamaan päiväksi tai kahdeksi ja jos vedet ei vuoda mistään ulos niin vaihda tilalle oikeat jäähdytinnesteet ja laita pyörä käyntiin. Anna käydä vaikka ihan tyhjäkäynnillä (jos se nyt ylipäänsä edes enää lähtee käyntiin) lämpimäksi ja seuraile nesteiden määrää aika ajoin sekä sitä kuseeko joku paikka nestettä ulos.
Parhaassa tapauksessa selvisit säikähdyksellä, muussa tapauksessa makselet oppirahoja muutaman kympin, muutaman satasen tai muutaman tonnin!
Kiitos vastauksesta! Näillä oppirahoilla saa odottaa pari kymmentä vuotta että tonni kerääntyy
mutta saa nähä mitä yllätyksiä löytyy huomenna sitten.
12.12.2013 7:33
meillä on yamaha xt600 -89. se ampuu putkeen ja kuumenee 5min käytön niin kuumaksi lumi kiehuu änkän päällä. missä vika?
12.12.2013 8:59
Kannattaa varmaan aloittaa venttiilien säädöllä, jos sitä ei ole tehty vähään aikaan. Tietysti sytytyskin voi olla pielessä, mutta aloita säätämällä venat.