15.8.2009 4:47
maantiesika kirjoitti:Mitä maksaa pienemmät slow jetit, ja saako edes mistään? En ole tuollaisia koskaan kysellyt. Voipi olla Factoryn Jet Kit huomattavasti helpompi juttu hommata, mutta toisaalta esim. pyöräpurkaamossa sopivaa osaa voi löytyä vaikka miten.
Joka tapauksessa säädettävät neulat on nopeampi ja miellyttävämpi tapa hakea seosta kohdalleen. Joskus on sormeiltu noita jopa ajossa ja reissussa.
16.8.2009 18:55
17.8.2009 8:42
vebe89 kirjoitti:Morjesta. Olis kans pikku visanen kysymys notta pitäs huomenna tietää ku pistää katteet takas kii että jos on pistäny LIIKAA öljyä koneeseen cbr 600 VM. 96 niin onko haittaa, jos on niin mistä ylimääräset öljyt pihalle?
17.8.2009 9:52
Voipihan se olla, että venttiilliien säätö oli tarpeellinen ja silleen, mutta ei kai se venojen säätö tommosta aiheuta ?
18.8.2009 20:05
19.8.2009 20:35
Kokonaa uus vaa suosiol ni voit sovittaa minkä tahansa katteen..okkiM^ kirjoitti:Kellää mitää neuvoja jotka rakentanut faitteria(pc25) nii miten tota takahäkkiä kannattattais lähtä nostamaan vähän ylöspäin vai kokonaan uus takahäkki?
19.8.2009 23:04
maantiesika kirjoitti:Venttiilin säätö on tarpeen ainakin teoriassa, sillä jos on isoja heittoja, menee synkronointi lähtökohtaisesti pieleen koska pytyt imevät ilmaa eri määrän. Tämä on kuitenkin vain teoria, enkä osaa sanoa kuinka iso tai pieni on todellinen vaikutus.
Jos nyt oletetaan että käykin laihalla hitaassa ajossa, niin prikkojen lisääminen tietysti auttaa, ja jolloin tyhjäkäynnin saa säätää takaisin. Esim. tallistani juuri lähtenyt 9R oli säädetty penkissä, ja syystä tai toisesta oli laitettu tyhjäkäynti huomattavan rikkaalle. Pilotit auki 3,5 kierrosta, joista otin saman tien pois puolikkaan, vaan olisi pitänyt ottaa vielä toinen. Lähti käyntiin melkein kokonaan ilman ryyppyä +15 – 20 asteen kelillä, kierrokset ookoo, vaan pikku lenkin ja koneen lämmityksen jälkeen tyhjäkäynti putosi ensin 700 kierrokseen, ja sitten kone stumppasi. Lämpimänä ei käynnistynyt ilman kaasua, eli se oli selkeästi rikkaalla pilotin puolesta.
Neulojen kohdalla en tehnyt muutoksia, mutta nyrkkisääntönä ja perstuntumalla laitan neulat yleensä viileällä syyskelillä (+5 – 10) siten, ettei kylmällä koneella heti saa kierroksia, ja koneen pitää lämmetä hetken ennen kuin vetää tasaisesti tyhjäkäynniltä keskialueelle. Tällä tavalla tiedän rajan missä seos menee laihalle, ja saan matkakulutuksen inhimilliseksi läppä auki vedonkaan isommin kärsimättä.
20.8.2009 9:16
20.8.2009 13:52
maantiesika kirjoitti:Aika laillahan tuossa pilkkua siirrellään ja haetaan pilotit erikseen joka pytylle. Minä en ainakaan pyörän omasta mittarista pysty lukemaan 50 kierroksen heittoja ja tuossa ohjeessakin käsketään kytkemään erillinen tarkempi mittari. Korvakuulolta säädön voisi kyllä tehdä, mutta mikä on vastaava hyöty.
Olisikohan päästöjen takia tai jotain… No se on kuitenkin varma että tuolla konstilla jos teet tarkan ja saat vehkeen toimimaan just sinä päivänä, se tarkkuus on menetetty toisena kun sattuu erilainen keli ja lämpötila. Kotimaan oloissa väkisinkin menee niin että kaasutinvehkeet pitää säätää toimimaan suhteellisen kylmälle kelille, ja sitten kesä heinäkuussa käyvät pikkaisen rikkaalla. Mieluummin näin päin kuin että menisi laihalle mikä ei voi olla hyvä moottorille pidemmän päälle.
22.8.2009 11:23
22.8.2009 14:18
22.8.2009 21:13
25.8.2009 10:49
samba2 kirjoitti:Ensinnäkin tämä pakoputken pauke ei ole yhtään hellittänyt, eli paukuttaa kaikilla kierrosalueilla. Ja toiseksi: Ilmeisesti nyt on mennyt sileen tuo säätö, että kun olen laittanut neuloja yhden pykälän ylemmän niin se meni kyllä rikkaammalle, mutta ei ihan sieltä kaasun alapäästä. Jolloin tämä kaasun alkupään laihuus ja keskialueen rikkaan seoksen välissä on nytten isompi heitto.
26.8.2009 13:56
maantiesika kirjoitti:samba2 kirjoitti:Ensinnäkin tämä pakoputken pauke ei ole yhtään hellittänyt, eli paukuttaa kaikilla kierrosalueilla. Ja toiseksi: Ilmeisesti nyt on mennyt sileen tuo säätö, että kun olen laittanut neuloja yhden pykälän ylemmän niin se meni kyllä rikkaammalle, mutta ei ihan sieltä kaasun alapäästä. Jolloin tämä kaasun alkupään laihuus ja keskialueen rikkaan seoksen välissä on nytten isompi heitto.
Tässä kohtaa voisi auttaa myös mallikohtainen suutinsarja, jossa neuloissa usein progressiivisempi nousu, eli ovat profiililtaan erilaiset.
Tuolla Devilin sliparilla tässä konfiguraatiossa en ihmettele pauketta. On sen verran vapaasti virtaava, että pääsuuttimetkin menevät tod. näk. uusiksi.
27.8.2009 21:50
okkiM^ kirjoitti:Kellää mitää neuvoja jotka rakentanut faitteria(pc25) nii miten tota takahäkkiä kannattattais lähtä nostamaan vähän ylöspäin vai kokonaan uus takahäkki?